SoMessedUp

Alla inlägg under maj 2010

Av SoMessedUp - 30 maj 2010 22:03

Was it real or am I part of your collection?


Trapt- Who's going home with you tonight (video)


Trapt- Who is going home with you tonight (texten)

Av SoMessedUp - 30 maj 2010 21:47

Det känns som det är lite väl mycket saker i skolan just nu. Lärarna har varit så skickliga så att de har lyckats pricka in alla saker samtidigt -_- Har minst fyra saker som ska in/ska göras på tisdag. Det är alla ganska stora saker också så det är lite stressigt med skolgrejer just nu. Sen på torsdag är det ytterliggare några saker...


Skolsaker till nästa vecka:

So-prov  -tisdag

So-uppsats   -tisdag

Sv uppgift 1   -tisdag

Sv uppgift 2   -tisdag

No-pro     -torsdag

Teknik-prov (?)   -torsdag


Har jag missat nått? Det har jag säkert. Alla dessa saker är till på antingen tisdag eller torsdag!


Hur ska man orka? Vad hände med att "leva"? Inte för att jag brukar göra så mycket på fritiden men gillar ändå inte att jaga helt fullproppad med läxor! Så har jag valt linjen Samhäll...smart drag...

Av SoMessedUp - 30 maj 2010 21:42

Tänkte bara säga grattis till alla mammot på morsdag =) Hoppas att alla har haft det trevligt ^^ Själv har jag väl inte firat min mamma så jätte mycket. Sa grattis och gav henne en present, sen var det inte så mycket mer med det ^^ Hon fick ungefär en sån här sten utav mig:


Hon verkade iallafall nöjd :)

Av SoMessedUp - 29 maj 2010 22:49

Idag fyllde min mamma 40!! Inte för att hon läser detta men stort grattis till henne!!!

 

Bara så ni vet: Jag har världens bästa mamma och jag älskar henne =D


Bildförklaring: Marge (Simpson), Mamma mu, Mamman i zits, En mamma i South Park, Vilma i Familjen Flinta, Mamman i Superhjältarna, Mamman i lejonkungen, Mamman (Hera) i Herkules.

Av SoMessedUp - 29 maj 2010 11:15

Jag läste ut boken Djävulens märke av Magnus Nordin igårkväll. Så nu tänkte jag göra en liten recension på den =)

Boken har lite olika huvudpersoner men främst är det en tjej som heter Ella som går i nian. De får en ny vikarie i skolan och hon är lite märklig. Hon framstår som perfekt och alla älskar henne men det är vissa saker som inte stämmer. När hon kommer ändras en del saker...  Mer skriver jag inte om själva handlingen ^^ Är rädd att jag avslöjar för mycket då =)


Jag tyckte boken var väldigt bra och jag gillade språket i den.

Författaren Magnus Nordin kändes som han hade väldigt stor koll. Jag själv går ju i nian så jag vet hur saker är och han hade prickat in flera saker. När jag nu har läst denna bok så undrade jag om han jobbade som läraren pågrund utav hans koll, och jag hade tydligen rätt. Magnus jobbade som högstadielärare i engelska och svenska men detta gör han dock inte längre. Han har två tonårsdöttrar så det kan förklara hur han kände till så mycket om sånt. Han var väldigt bra på att skriva enligt mig =)


Av 10möjlig skulle väl denna bok få kanske... 7 eller 8 tror jag :)

Av SoMessedUp - 28 maj 2010 22:45

Hollywood whore... passed out on the floor... can't take it no more...

She's going down...


Papa Roach- Hollywood whore (official video) 

Sista minuten av videon är bara knäpp och äcklig tycker jag... O.O Men skit bra låt ändå ^^


Papa Roach- Hollywood whore (text) 


Hittade dessa låtar på spotify (hade dock hört dem innan). Va inne på en killes spotify lista och han lyssnar mycket på Papa Roach, så kände jag igen bland annat denna låten och lade då till den i min spotify =)

Av SoMessedUp - 28 maj 2010 22:13

Utseende är en väldigt orättvis sak. Vissa föds med naturlig skönhet, vissa fixar sitt utseende på ett onaturligt sätt och vissa förblir "ovackra". Varför denna orättvisa egentligen? Varför kan inte alla få vara vackra?


Nu är det inte mig själv jag tänker på i första hand. Jag har inte kommit in i en period där jag hatar mitt utseende (den periden är väl alltid lite där...) utan det är en annan person det gäller. Det är nämligen så att en tjej predikade lite för mig idag, om man kan säga så. Jag märkte, och har märkt det förr, att hon är väldigt onöjd med sig själv. Dels sitt sätt men också sitt utseende. Jag tycker lite synd om henne. Om jag ska vara ärlig nu (hon läser ju inte detta) så är hon faktiskt inte så jätte snygg. Så han har faktiskt lite att vara onöjd över. Många personer som är vackra är ändå missnöjda men nu tillhör inte hon en utav de vackraste. Så varför kan då inte alla få tillhöra dem? Varför kan inte alla få vara vackra?


Varför kan inte denna stackars tjejen som är olycklig få vara vacker? Vem har bestämt vem som ska vara vacker och vem som inte ska vara det egentligen? Jag förstår ju att idéen om att alla ska vara vackra är ganska konstig och bisarr. Isåfåll hade ju alla sett likadana ut, med tanke på att många tycker olika saker är vackert. Men det är ändå en liten dröm-idé.


Jag gillar inte folk som älskar sig själva, man måste kunna se sina egna fel. För alla har ju fel. Men det är synd om dem som knappt älskar något med sig själva. Jag tror denna tjejen tillhör den sistnämnda kategorin... Jag vet inte riktigt var jag själv är. Någonstans mittemellan tror jag, men jag lutar nog lite mer åt det sistnämnda, men samtidigt inte. Jag kan gilla vissa små saker med mig själv...


Varför fick inte denna tjejen bli vacker? Varför fick inte denna tjejen bli lycklig?




Av SoMessedUp - 27 maj 2010 21:54

Sitter och ser på semifinalen i melodifestivalen. Nejnej, förlåt mig... jag menar Eurovision song contest =) Vissa låtar är okej och vissa är helt...tja...man undrar vad fan de gör där helt enkelt. Och då börjar man ju fundera på hur dåliga låtarna som den vann över måste ha varit xD Men i övrigt så är det väl som det brukar vara, några bra och några dåliga.


Orkar nog inte se mer nu dock. Ska nog läsa lite istället =)  

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards