SoMessedUp

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av SoMessedUp - 19 maj 2010 22:02

Många har säkert hört och kanske sett Alexandra Burkes låt Bad boys. När jag fick se videon tyckte jag att den wannabeade några andra musikvideos. Ska förklara för er hur jag tyckte.


Alexandra Burke- Bad boys 

I början ser man hennes fötter stiga ur en bil, eller hur? När jag såg detta tänkte jag: var har jag sett detta förut? Just de ja... Rihanna!

Kolla här:


Såg ni början på dessa videos eller? Såg ni nån likhet? Det gjorde iallafall jag, stort! Båda kliver ur en bil... de filmar in klackskorna... och filmar in skorna när de går... Wannabe elle?


Sedan har jag en till. Alexandra går bland massa killar som tittar på henne (på ett "bad place"?). Dessutom är det bil i bakgrunden... kändes också bekant... vad gör den här tjejen i denna videon?:

Michael Jackson- The way you make me feel

Wannabe?


Jag skulle säkert kunna hitta fler ställen i låten som påminner om andras, speciellt om man ska vara väldigt petig. Men har varkar lust eller tid med detta nu. Så det får räcka såhär. Hoppas ni förstod vad jag ville ha fram. Den första grejen (me Rihanna) tycker jag är väldigt härmig faktiskt. Alexandras video i sig är väldigt tråkig och klassisk enligt mig. En tjej som står där sexig som alla killar vill ha, men ingen duger typ. Så står de där o dansar och hon är sexig och kaxig... tråkig och klassik som sagt, det är min åsikt om videon. Seriöst? Kom på nått nytt, nått eget...

Av SoMessedUp - 19 maj 2010 19:16

Igår gjorde jag den muntliga delen i nationella (vi behöver inte prata om hur det gick). Vilket innebär en sak: JAG ÄR NU KLAR MED ALL NATIONELLA SKIT! =D

 

Fan vad gott alltså ^^ Slipper tänka på det nu iallafall :)

 

 

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards