SoMessedUp

Alla inlägg under april 2010

Av SoMessedUp - 30 april 2010 23:07

Imorgon drar jag och Deltaco in till stan för att shoppa. Har ju några kollage kvar (två) att lägga upp och skriva om. Dessa skulle egentligen kommit upp innan vi åker in men hinner inte detta, måste sova ^^ Så jag får lägga upp dem när vi kommit in. Det är kollage på saker jag kan tänka mig att köpa.


Här är en lista på saker jag kanske ska köpa när vi är där, vi får se vad det blir:

Rött läppstift

Shorts

Kjol(ar?)

Mössa kanske (har tappat bort min gamla, men kanske lite onödigt nu)

Färgade tights

Hårspänna/hårband. Hade tänkt införskaffa ett diadem med rosett på men det har Deltaco redan gjort nu, så jag får väl skippa det...

Sommartopp(ar?)

Klänning som man kan ha till vardags

Halsband- Gärna ett med svart smycke hängande

Armband- Något jag verkligen har lite av (inget?), men vet dock inte om det kommer användas

En present till min mamma som fyller om ett tag

Smink skulle jag nog behöva lite också men vi får se på de

En tunn jacka skulle med behövas men hoppar nog den

Nagelborste- Kom på att jag inte har någon i mitt badrum ^^

Grönt nagellack

Svart bolero- Till balen

Jeans (kanske svarta) ifrån shock


Jaa.... Vi får se vad det blir =) Blir säkert bara en present till mamma och två klädesplagg ^^




Av SoMessedUp - 30 april 2010 22:46

Skrev ju igår att jag skulle lägga in några kollage. Hade egentligen tänkt lägga in alla idag men det blir nog inte riktigt så. Jag får börja med denna och så får jag se om jag hinner mer sen :)


Detta är mitt kjol+shorts kollage :)

1. Hade velat ha någon sån här kjol. De är enkla men samtidigt snygga =) Jag är dock osäker vad jag tycker om kjolar/byxor som går högt upp i midjan. Men man vänjer sig väl :)

2. Vanlig enkel svart kjol, med någon slags "tyg-grej" som går lite snyggt snett över. Like it.

3. Kjol nr 1,2 och 3 påminner en hel del om varandra (nr 5 med, men den skiljer sig lite). Vi kan ju dra slutsatsen att jag gillar de kjolarna, de tror jag iallafall =) Tycker de hade varit snygga med ett svart-vit randigt linne/t-shirt understoppat.

4. Gillar att kjolen har lite olika lager, ger den lite mer liv känns det som. Snygg men samtidigt söt.

5. Gillar att den har dragkedjor för det gör att den får lite mer utav det "tuffa". Skulle gärna haft den. Hade kanske dock varit rädd att någon ska dra ner dragkedjan ;) Är lite osäker på hur snyggt det blir när man sigger ner. Finns ju risk att det blir en ful både där fram ^^

6. Det är kjolen på bilden jag siktar på :) Tycker den är söt, lite livfull och ser svängig ut. Den är svart men ser samtidigt lite lätt och gullig ut =)

7. Är lite sugen på att köpa jeans-shorts. Kanske inte just dessa som är på bilden dock, hade nog velat ha mörkare, men visst varför inte =)

8. Svarta short... Hade ett par men de blev för små, så nu är jag redo för ett nytt par :)

9. Lite udda kjol? Fast kanske är lite modernt. Först när jag såg kläder som såg ut så, med en tajtare under som går lite längre mer liksom, så tänka jag "Knäppa, fula". Men när jag såg denna och tänkte på det så ångrade jag mig. Det är ju faktiskt lite coolt =) Skulle kunna tänka mig den.  

Av SoMessedUp - 29 april 2010 22:30

 Jag var hemma hos Deltaco igår... Vi gjorde det gamla vanliga... och plötsligt!!.. så... RINGDE MIN MOBIL!


Och gissa vad??? Jag har fått sommar jobb =D =D Skitglad! Detta blir mitt första jobb jue =)


Jag ska stå i en kiosk i sommar och jag är jätte glad =D Glad över att jobba? *Knäppa unge*, men nu slipper jag jobba hemma och jag kan ut i arbetslivet och tjäna lite egna pengar :D Wihoo! Jag lär väl klaga i sommar men nu klagar jag iallafall fan inte! =)


Jag var på min första anställningintervju för ett tag sedan nu och tydligen gick det bra ;)


Av SoMessedUp - 29 april 2010 20:48

Jag och Deltaco ska åka in och shoppa i storstan på lördag ^^ Blir antagligen mest kläder =) Ett problem när det gäller köpa kläder är dock: Jag och Deltaco gillar ibland samma saker :S

Jag kollade igenom lite klädsidor, bl.a Hm, kappahl, Gina Tricot, Bikbok, Jc osv. Och sparade bilder på kläder jag gillade och kanske kan tänka mig köpa, lite inspiration innan vi åker iväg typ. Dessa bilder har jag jag gjort collage av så de kommer jag lägga upp. Upptäckte dock att Deltaco, som också gjort detta tidigare (härmar henne inte, hade tänkt göra detta), har lite samma tanke i klädväg tror jag. Det kan bli ett problem, saker kan bli härmigt, avundsjuka osv. Jobbiga saker helt enkelt. Men vi får hoppas vi slipper de problemen.


Så här kommer ett utav kollagen som jag har gjort:

Detta kollage är om klänningar, info...

Bild nr 1: En söt ljus lite fin klänning. Kanske för fin för att ha som vardagsklänning? Nejdå, inte med rätt grejer till =) Svarta tights, nått svart långt halsband, benvärmare.. jag kan bygga upp en bild i huvudet =D

Nr 2: Fin svart klänning, kan se den med några färgstarka tight under, kanske chockrosa, eller cerise :) +svarta benvärmare  

Nr 3: Okej, kanske lite mycket "fin"klänning för att ha som vardags... Men de kan funka =) Får vara många rätta accesoarer så tror jag det faktiskt kan funka =) Dock inga klackskor till, då blir de för fint. Svarta converse kan funka :)

Nr 4: Enkel vanlig klänning/tunika. Funkar att ha som vardags, jag skulle troligtvis haft ett vitt linne under den. Den plus vita leggins och vitt halsband ser bra ut i mitt huvud.

Nr 5: Svart-vit söt prickig klänning. Är osäker på om det kanske är en rosett på baksidan, ett extra plus isåfall :) Den är fin men ändå lite enkel och kan funka att ha både till vardags och till "händelser"

Nr 6: Enkelt men samtidigt inte. Känns som något jag skulle kunna ha, tror jag ^^

Nr 7: Vit vanlig klänning med inbyggt halsband. Halsbandet ger den en extra tuch, i like it.

Nr 8: Finklänning maybe? Hade helst velat ha denna klänning i svart och lägga till några starka färger. Men till denna gråa hade jag man lagt till svart

Nr 9: Vanlig vit söt klänning, skulle kanske va snyggt med ett skärp i midjan =)

Nr 10: Jag tycker den funkar helt klart som vardagsklänning. Hade gärna haft den i någon mera färgstark färg =) Kanske Rosa, Grön eller Turkos...

Nr 11: Kanske lite mycket glatt, färg och mönster för att vara mig men va fan. Försöker ju hitta en stil jag är bekväm i, då får man testa ^^ Tycker iallafall det är en söt sommarklänning som ser härlig ut att ha på sig (För mycket urrigning för min smak dock)

Nr 12: Jag är osäker om detta är en ihopsittande klädsel eller  två olika plagg. Tror det är två olika men de funkar suveränt som klänning enligt mig ^^


Detta var det jag hittade i klänningsväg =) De andra plagg-kollagen kommer nog upp imorgon ^^

Av SoMessedUp - 29 april 2010 08:30

Just nu sitter jag hemma hos Deltaco, hon är med sin mamma på hennes jobb och jag sov över här. Min mamma kommer ca 12 och hämtar mig. Då ska jag åka med till ett badhus och ta kort på min lillasyster på simskolan =) Hon är fyra månader ungefär nu ;)


Sedan när jag kommer hem ska jag sätta igång att jobba hemma. Vi är nämligen lediga från skolan idag för vi ska jobba ihop en viss summa som ska skickas iväg till fattiga. Detta har vår skola gjort i några år nu, tycker det är väldigt bra =D


Jag ska jobba hemma, dammsuga, damma, städa toan, allt annat som behövs hjälp med =) Vissa av dessa sysslor ingår redan för att jag ska få månadspeng men jag för göra extra mycket nu. Och dessa pengar kommer ju inte gå till mig, till några mer behövande =) Jag vet inte om mitt "fotande" ingår i detta? Mamma som att hon ville anställa mig som fotograf idag och fotografer tar ju faktiskt betalt ;)


Men antar att det inte blir hela dagen jag jobbar, vi får väl se =)

Av SoMessedUp - 28 april 2010 07:15

Jag läste för några dagar sedan ut boken Carrie som jag haft ett litet tag nu. Det är en bok av Stephen King. Vi jobbade med kända författare i skolan, och tyvärr var inte jag tillräckligt känd ^^, så jag fick ta Stephen King =) Så då läste jag denna bok av honom för att lära mig lite grann hur han skrev. Jobbade också med J.R.R Tolkien men honom läste jag inget av, det är han som skrivit "Sagan om ringen- Trilogin"


Så om boken då... Den handlar om en flicka, Carrie, som blir mobbad i skolan. Jag tror det var 70-talet om jag minns rätt... Carrie är skolans "driftkucku" som Stephen uttrycker det, med adnra ord skolan mobboffer ungefär. På vårbalen planeras det ett "skämt" mot henne. Men vad de inte vet är att Carrie har hemlige krafter, telekinesi. Hon kan flytta saker genom att bara tänka på det. Så vårbalen slutar med skandal.

Detta tyckte jag lät intressant när jag läst det, så jag lånade den. Tyvärr var den inte så bra som jag hoppats. Ibland var den bra men den var lite konstig och jobbig att läsa. Det var folk som berättade om händelsen liksom, och tidningsutdrag och såna saker...


Skulle jag rekommendera boken? Hmm, nee det skulle jag troligtvis inte. Det bertyder inte att den inte är bra, den var bara inte i min smak. Men vill ni ha en lite jobbig och rörig bok så visst, varför inte =) Ni kanske inte finner den så konstig, ni kanske gillar det, vad vet jag :)



Av SoMessedUp - 27 april 2010 21:54

Fick mitt slutgiltiga betyg på nationella i engelska. Det slutgiltiga på alla delarna, innan visste jag bara typ inom hör-läsförståelsen.

 

Jag fick: en 9:a, 10 var max. Nio och tio var mvg, så jag fick alltså Mvg. Nöjd :D

Av SoMessedUp - 27 april 2010 21:42

Jag har ju glasögon, ganska jobbigt tycker jag. Jobbigt att ha på sig, jobbigt att ha med sig (kanske inte så jätte mycket men ändå^^), inte så snyggt (på mig iallafall), de blir lätt smutsiga osv...


Massa nackdelar alltså. Så jag funderar på linser, men jag känner mig själv. Om jag har linser kommer jag aldrig använda dem, det är ungefär så med mina glasögon också. Jag kommer bara "inte orka ta på mig dem" och så blir de att jag inte använder dem. Dessutom är jag lite skeptisk till att peta in dem i ögonen...


Men det är lugn, har jag lösningen på problemet =) Någon får helt enkelt uppfinna synpiller (det kanske redan finns, vad det jag). Man tar ett synpiller och tadaaa så får man bra syn. Man kan ta ett piller varje morgon ungefär, håller i ca 12 timmar. Låter inte detta som en toppen idé? =)


Det tycker iallafall jag, skulle definitivt köpa dessa! Nu ska jag bara lyckas få någon att uppfinna dem ^^


Så här kan de ju alltid se ut:

Och bara för att de ska vara unika och lättare och hitta så kan de ju alltid vara gröna =D

Vad tror ni, säljer min idé? ^^  

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards