SoMessedUp

Alla inlägg under november 2009

Av SoMessedUp - 30 november 2009 22:35

Idag var första dagen i skolan med LILA hår =) Folks tankar var lite olika om det tror jag. Men det verkar som om det var mer som gillade det än vad jag hade trott :) Jag hade faktiskt trott att det var fler som skulle skratta men de flesta sa att det var coolt/häftigt/modigt osv. Då blev jag glad ^^ vill ju gärna vara udda men ändå inte se ut som "hej-kom-och-hjälp-mig", haha. Sen såg jag ju att en del folk gjorde blickar och man kunde läsa av vad vissa tyckte men skit samma, vi slänger lite bajs på dem *spojnk!* Hehe ^^. De får tycka vad de vill, jag är nöjd =) (WOW). Funderar på att köpa lila nagellack så att jag matchar lite ^^ men annars kommer jag nog inte försöka matcha med mina kläder, har typ ingen lila ;) sen finns det ju lila mascara man kan köpa men dels är jag lite osäker hur snyggt det blir (men jag kan ha fel, kanske är skit snyggt) och dels orkar jag inte sminka mig så det blir nog inget av macaran XD men kanske nagellacket.


En grej som kan vara lite jobbig när det gäller sånt här är avundsjuka. Kanske inte just på håret men på uppmärksamheten. Och med detta så menar jag Deltaco. Jag vet inte riktigt vad hon tyckte för jag är rädd att hon blir avundsjuk när alla säger typ "åhh va cooolt hår", "vad bra det blev" och såna saker. Hon gjorde inget speciellt som fick mig att tänka så men om jag sätter mig in i hennes  situation så är jag en väldigt avundsjuk människa så jag hade nog blivit svartsjuk om hon fick så mkt uppmärksamhet. Därför kände jag mig lite dum men samtidigt kände jag att jag nog faktiskt kan få ta och njuta lite grann och känna mig nöjd. Jag behöver det för mitt självförtroende. Så om du läser detta (vilket jag antar att du gör) så vill jag bara säga förlåt om du kände något sånt, det är absolut inget jag vill eller kan hjälpa heller för den delen.

_____________________________________________________________________

Men nu ska jag sova, så god natt allesammans =D

Av SoMessedUp - 29 november 2009 21:35

Jag älskar verkligen när folk vågar gå sin egen väg och är annorlunda. Själv försöker jag göra detta men jag vet inte riktigt hur bra det går, är lite för feg ibland ^^ Men en sak som jag precis har gjort som inte va så fegt var att färga håret. Färga håret är väl ingen stor grej och jag har gjort det förr (svart, rött, slingor) men denna gång valde jag lite mer udda färg, nämligen... LILA =D


Så nu sitter jag här med lila hår ^^ vet ej om det blev så jätte bra men det är iallafall annorlunda :) Jag har en stark känsla av att en del i skolan kommer prata om det. Jag hoppas ju att de kommer säga bra saker om det, som att det är coolt och sånt men jag tror mer att de kommer säga tvärtom, att det är knäppt och sånt typ. Jag vill så gärna säga att jag skiter i vad folk tycker om mig och att om de tycker jag är knäpp är det deras problem inte mitt, jag är iallafall nöjd. Och det säger jag också men menar jag det verkligen?? Både ja och nej. Jag vill inte se ut som andra, jag vill vara annorlunda ju och skiter lite i vad folk tycker. Men samtidigt så vill jag inte bli kallad freak och jag vill ju ha vänner.


Helst vill jag nog vara annorlunda men ändå ha vänner och att folk tycker att jag har cool stil. Folk lär nog aldrig tycka det dock :/ men man kan ju önska.


Men till er som läser detta vill jag bara säga: Var er själva, försök inte göra er till för att se ut som alla andra eller för att bli accepterade. Folk ska gilla en för den man är, inte den man låtsas vara.


Min åsikt är iallafall att folk som skiljer sig ur mängden är mycket coolare än de som ser ut som alla andra. So... BE YOURSELF!! Hehe ^^

Av SoMessedUp - 28 november 2009 23:03

Tänkte bara ta och säga godnatt för nu ska jag gå och lägga mig :) Så goooood naaaaatt ^^

Av SoMessedUp - 28 november 2009 22:27

Jag är lite osäker om en "vän", eller åtminstone en jag känner kan ha anorexia. Jag vet inte riktigt vad det är med henne och hon verkar inte helt okej. Hennes stil är typ emo (bara ett uttryck) och först tyckte jag det var coolt men jag börjar fundera på om hon kanske inte är riktigt okej. Hon är ganska ny och i början såg jag henne i skolan men det gör jag nästan aldrig längre. Min klass har gympa tillsammans med hennes och i början stod hon bara och tittade på men nu är hon inte ens där. Det är lite konstig och förvirrande. Kan hon kanske gå på parkskolan? (särskola, för elever med problem typ) Jag undrar men har inte lust att fråga henne, jag kan ju fråga en lärare men nja... jag vet inte...


När vi, alla nior, var på operan så var hon ensam och då tog jag och Deltaco ansvaret för henne, eller vad man nu ska säga. Vi var med henne så att hon slapp vara ensam. Vi åt på McDonald och satt såklart vid henne. Jag och Deltaco åt och alla andra men inte hon. Hon bara satt där och kollade medan vi andra åt. De som inte ville äta på McDonalds fick gå iväg till något annat ställe så det alternativet fanns. Maten på MacDonalds var oxå gratis (skolan bjöd) så det kan inte ha varit för pengarnas skull hon inte åt. Jag och Deltaco tog till och med några av våra pommes frites och gav till henne och försökte få henne att äta.


Vi prövade olika metoder för att övertala henne att äta men det gick inte. Vi ville veta varför hon inte åt för om det var för att hon ogilla McDonalds kunde vi gått med henne någon annanstans. Om det var för pengarnas skull så var det ju först och främst gratis där och för det andra så kunde vi ha betalat. Jag förstår om hon inte ville att vi skulle betala hennes mat för då kan man få dåligt samvete men sedan sa hon att hon inte hade ätit någonting på hela dagen!!!!! Och vi skulle inte komma hem förens på natten så hon skulle inte äta senare heller! Med andra ord åt hon INGENTING den dagen!! Och vi vet ju inte när hon åt sist :S Hon är faktiskt väldigt smal så jag undrar om hon kanske har anorexia, men jag vet inte.


Jag önskar bara det fanns något sätt att få henne att äta. Jag menar, tänk om hon aldrig äter någonting typ! Det är ju farligt men det verkar inte finnas något sätt för oss att hjälpa henne. Om det ändå hade funnits något vi kunde säga eller göra för att hon skulle äta... men det gick verkligen inte =( Ganska hemskt tycker jag...

Av SoMessedUp - 27 november 2009 21:58

Jag är så jävla mörkrädd!! Fast det behöver inte vara mörkt, är rädd för att vara ensam typ också. Jag har sån jävla fantasi så jag kan fantisera ihop vad som helst. Känns ofta som om det ska dyka upp någon i spegeln bakom mig eller något sånt, någon som känner igen sig??


Två saker som jag hatar på grund utav detta är: Damsuga och Duscha. När man damsuger och duschar så hör man ju ingenting och någon/något kan dyka upp bakom en utan att man märker det, speciellt när man damsuger. I skräckfilmer så är det ibland med scener när de duschar, hatar det! Brukar titta bort för jag är redan tillräckligt rädd.


Idag såg jag på två skräckfilmer, eller rysare kanske de ska kallas. Det var "Them" och "The hunting"/"The hauntening"?? Är lite osäker vad den sista hette. "Them" hade jag sett tidigare och den är inte så läskig egentligen, mest knäpp typ. Men den andra (som jag är osäker på namnet på ^^) var läskigare tycker jag, dyker upp spöken och sånt när de vänder sig typ. Det var ganska ljust ute när jag såg dem och det kändes inte så farligt just då. Men det är nu efteråt som mina tankar skenar iväg. Det är nu när det blir mörkt och jag är ensam som jag börjar inbilla mig saker och skrämma upp mig själv.


Väldigt störande faktiskt, det behöver inte ens ha varit en läskig film jag såg. Det behöver inte ens ha varit en film utan bara att jag skrämmer upp mig själv i onödan. Undrar hur de kommer gå när jag går i gymnasiet och det är jätte mörkt när jag ska gå från bussen xD jag kan ju inte direkt be om skjuts hem varje dag. Jag får väl stressa mig hem och få en hjärtattack på köpet helt enkelt ^^


Lustigt nog trots att jag är skit mörkrädd är svart ändå en av favvo färgerna och jag älskar läskiga mörka saker ^^

Av SoMessedUp - 26 november 2009 21:47

Hur vet man egentligen om man är manodepressiv??


Jag tror inte att jag är det men ibland kan jag vara jätte sprallig och ibland jätte deppig och bara vilja försvinna. Det är säkert bara vanliga humörsvägningar men man börjar ju undra lite. Tänk om man är manodepressiv utan att veta om det lixom? Det är säkert bara jag som över driver. Jag är missnöjd med mig själv och försöker skylla på någonting. Jag letar nästan efter fel på mig själv. Det är som om jag vill att det ska vara något fel på mig så att jag verkligen kan säga att jag är misslyckad. Men jaja, bara att ge upp. Jag kan inte skylla på någonting, är bara en tråkig konstig tonåring helt enkelt.


Det känns ibland som om det går i perioder. Ibland så är jag glad och försöker vara nöjd med mig själv, jag låtsas iallafall att jag är det. Men ibland hatar jag bara mig själv och allt annat. Jag va rätt glad för jag hade en sån där "rolig" period ett tag, ville ändra mig och skaffa mer vänner och vara lycklig. Men nu har den perioden börjat försvinna och jag har börjat bli missnöjd och klagar på mig själv igen. Det kan faktiskt vara riktigt jobbigt ibland. Jag kan klaga både på mitt sätt och utseende, för jag är missnöjd med båda. Jag menar, hur kul är det egentligen att behöva kolla byxor på barnavdelningen för allt annat är förstort? Inte särskillt. Det suger och är ju fan pinsamt. Hur många i min ålder behöver göra det egentligen?


När jag börjar tänka på mig själv och saker jag är missnöjd med så blir jag deppig. Ena sekunden kan jag vara sprallig och glad, i nästa sitter jag tyst och sur i mina tankar om hur mycket jag hatar att vara jag eller något annat. Japp, det är sån jag är. Svår att förstå och konstig. Men jag kan ju inte förvänta mig att någon annan ska förstå mig när jag inte ens själv gör det. Folk kan tro att de känner mig men om inte jag själv gör det så lär nog knappast de göra det.

Av SoMessedUp - 25 november 2009 19:15

Idag var jag med Deltaco, kulkul =) "Onsdagskuuuul"

 

I skolan fick vi vaccin mot svininfluensan. Vi skulle egentligen ha tagit den förra veckan eller något men det tog slut xD bra uträknat ^^


Jag är ganska dålig på att blogga känner jag. Vet ej om ni märker det men det gör jag. Det finns ganska mycket annat att göra så ibland får jag skriva in ett inlägg i efterskott. Jag vet inte när de lades till men jag upptäckte nu när jag skulle skriva att det finns nya smileys =D JIHOOO!!! Skit söta vissa =)

                 

Jääääätte söta ju ^^ Detta är bara en liten del av alla som finns =)

Av SoMessedUp - 24 november 2009 08:30

Jag var på Opera med alla andra niorn. skit kul :D


Först var det typ 2 timmars bussfärd, helt okej när det finns roligt folk =) lekte lite och sånt. Sen när vi kom fram fick vi gå lite på stan, passade då på att tillsammans med Deltaco och en till kolla lite på Shock (en affär). Sedan fick vi gå till operan och fick en visning på hur det såg ut, ganska rolig guide. Sedan tillbax ut på stan igen, gick till shock igen med samma folk fast två till. Jag köpte lilahårfärg =D=D=D har aldrig haft lila förut, bara typ svart och röd tror ja. Deltaco köpte hängslen, en tröja och leggins kanske var mer men det är allt jag kommer på just nu. Sen åt vi på mcdonalds. Försökte tvinga en person att äta, eller snarare övertala. Hon hade inte ätit något på hela dagen :S man blir ju lite orolig.


Sen va de dags för operan. "Guys and Dolls" hette den, var faktiskt skit bra tycker jag ^^ i pausen pratade vi lite med några och på hemvägen fick jag och Deltaco ta olika bussar. Jag halvsov på vägen hem. När jag kom hem (halv ett på natten) drack jag lite och gick sen och la mig direkt =)



Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards