SoMessedUp

Alla inlägg den 8 november 2009

Av SoMessedUp - 8 november 2009 21:51

Nu ska jag gå och lägga mig, skuggning imorrn ju :S blandade känslor inför det. Grattis alla "daddys" på farsdag förresten =) själv ringde jag min pappa och sa grattis förut, men jaja nu ska jag sova. Natti-natti ^^

Av SoMessedUp - 8 november 2009 17:46

En sak som jag, och säkert många andra också tycker är att skolan lär ut helt onödiga saker. Om man ska bli lastbilschaufför till exempel, vad har man då för nytta av att veta om franska revolutionen? Eller vad för skillnad det är på om vatten värms uppåfrån eller nerifrån? osv, det finns ju en del, väldigt mycket fakitskt, som man lär sig men inte har någon nytta av över huvudtaget. Det mesta av alltiing man lär sig glömmer man ju dessutom bort också.


Visst lär man sig en del bra saker i skolan, det påstår jag inte att man gör men man lär sig också en del helt onödiga saker. Om man ska bli vetenskapsman eller något sådant så kanske det kan vara bra att veta hur vattnet fungerar men om man vill bli dagisfröken så har man kanske ingen nytta av det alls.


Jag tycker det borde vara mera uppdelat på såna saker. I gymnasiet så blir det ju att man inriktar sig mer på det man vill bli och det är ju bra. Men en del av de sakerna man har lärt sig tidigare var helt onödigt! Då har man ju kastat bort all den tiden på att lära sig massa onödiga saker, som man ändå inte kommer komma ihåg. Suck


Jaja jag antar att det är såhär det är och alltid kommer vara, inget att göra nånting åt. Men tycker ändå vissa saker är lite onödiga ^^

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards