SoMessedUp

Alla inlägg den 12 november 2009

Av SoMessedUp - 12 november 2009 21:17

Vi har kommit in i ett arbete i skolan. De handlar om världskrigen. Vissa saker får en fan att må illa! T.ex Adolf Hitler! Fattar inte hur han kunde lyckas övertala så många om att det han gjorde var rätt! Och med "det han gjorde" så menar jag att han lät döda massvis med oskylldiga judar och behandlade dem jävligt illa, sjukt illa! HATAR DET HATAR DET HATAR DET!!


Men nu va de faktiskt inte riktigt det jag hade tänkt skriva om, jag spårar lätt ur i mitt skrivande ^^.

Vi ska skriva en inlevelseberättelse och jag fundera på att skriva om Adolf Hitlers fru. Hon heter Eva Braun, eller hette eftersom hon är död. Men dagen innan hennes död så gifte hon sig med Adolf och hennes namn blev då Eva Hitler. Jag tycker väldigt synd om henne. När hon var mindre så var hon en pojkflicka och det var ju inte tillåtet. Så hennes föräldrar "uppfostrade", de gav henne spö helt enkelt. Hennes mamma tryckte ner Evas huvud i en hink vatten när hon hade vart olydig och hennes pappa gav henne stryk/smisk.


Eva var ganska ung när hon träffade Hitler och blev kär direkt. Han föll för henne också. Det var typ 20års skillnad mellan dem. Hon blev hans älskarinna eller något och han kände trygghet hos henne. Hon blev oerhört förälskad i honom. Men hon var väldigt olyckilg har jag läst. Hon var lycklig när hon var med honom men det var väldigt sällan eftersom han var en upptagen man (med att döda oskyldiga!!). Så hon fick olyckligt vänta och han hade nästan aldrig tid för henne. Hon hade det ju bra där hon var men var väldigt ensam och olycklig. Hon skrev dagbok och jag har läst en del hon skrev. Märktes verkligen hur hon kände sig... =(


En annan grej jag läste som en nära person till henne eller om det var till Hitler (?) hade sagt var att hon var "en flicka i en gyllene bur". Tycker det låter som en väldigt ledsam beskrivning...


Sen läste jag att hon och Hitler gifte sig och dagen efter var det dags för självmord. Hitler begick självmord och kär som Eva var så följde hon honom ändå till graven. De tog självmord ihop. Kanske gulligt men jag tycker inte det låter det minsta kärleksfullt av honom. Först har han gjort så hon har fått ett olyckligt och "miserble" liv, sedan vill han att hon ska dö med honom oxå. Om han verkligen hade älskat henne, hade han inte velat att hon levde då? Så tänker jag iallafall.


Efter allt jag har läst verkar hon ha haft ett väldigt olyckligt liv, tycker synd om henne. Vill ni läsa mer om henne så tyckte jag detta var en bra sida, dock på engelska: http://www.evabraun.dk/

Bild: Google, Eva Braun (Hitler, men jag tycker inte hon borde behöva ha det efternamnet)



Istället för "Heil Hitler" borde det vara "Hate Hitler"...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards