SoMessedUp

Alla inlägg den 5 november 2009

Av SoMessedUp - 5 november 2009 19:01

Varför ska det alltid vara så mycket man ska göra??

Jag har inte märkt så jätte mycket att högstadiet varit stressigt men denna veckan har jag knappt haft någon tid över för mig själv. Det har nyss vart lov så det var ju slappt men annars känns de som de börjar bli mycket nu, för mycket. Jag tror det är nu när jag har börjat tänka på gymnasiet som jag börjat bli mer stressad. Det finns läxor man ska göra, och så kommer man hem typ halv fem.


När man kommer hem vill man ju bara slänga sig i sängen, eller sätta sig vid datan eller tv:n och ta det lugnt. När man har tänkt och hållt på hela dagen i skolan så vill man bara komma hem och andas ut. Men nej, då ska man sätta sig med läxor och sån skit! Som om man inte redan har gjort sånt hela dagen! Efter man har gjort läxorna är klockan plötsligt sex eller nått! (beror på vad för läxa man har)


Men på onsdagar slutar vi tidigt och det har jag och Deltaco utnyttjat, vi har bestämt att alltid vara med varandra på onsdagar. Alla andra dagar kommer man ju fem typ halv fem och då hinner man inte vara med varandra, speciellt inte om man har läxor. Jag är glad för att vi har onsdagen som "vår dag" och då gör vi aldrig läxor (om man inte absolut måste...) men då går ju en dag bort till.

På torsdag så har jag min städdag. Jag ska städa huset, damsuga, damma, städa toaletterna och det tar en del tid så då hinner jag inte göra något annat typ. Varrannan fredag ungefär åker jag till min pappa (har skillda föräldrar) så jag kan inte göra något då heller.


Så alltså har jag ingen tid över för "mig själv" på torsdagar, onsdagar eller varannan fredag. Då är alltså bara Måndag och tisdag kvar -_- men sen är det ju läxor oxå så då kanske en av de dgarana försvinner plus att man slutar sent då. Duscha går ganske fort men det är också en sån grej som måste göras, plocka ur diskmaskinen måste göras ibland och så måste man ju äta också och det går ju åt tid åt allt sånt med. Visst, på kvällarna brukar det ju bli tid över, efter man har gjort allting till typ kl 6 (eller mer). Då brukar jag sätta mig vid datan, blogga, facebook osv. så sitte man där i något timme eller mer. Tiden flyger ju gärna iväg. ´jag kan ju sitta resten av kvällen vid datan men då känner jag mig så hemsk mot min mamma också. För då sitter hon ensam vid tv:n och jag är ganska säker på att hon vill umgås med mig, eller åtminstone vara med mig. T ex se på tv ihop. Man hittar ju inte direkt på något ihop då men det är iallafall nånting. Så det går tid åt sånt med.


Nu vill jag inte skylla ifrån mig men... Jag är expert på att flytta fram saker eller få tiden att försvinna, och det är min mamma med. Vill absolut inte skylla på henne men ibland när jag sitter och gör läxan så "stör" hon lite. Hon kanske sitter vid datan och så hittar hon något hon vill visa mig och ropar, och jag kommer och tittar. Jag tycker ju att det är kul att släppa läxorna och stannar gärna med henne vid datan, ibland stannar jag för länge eller blir sittande där. Det är ju inte bra för jag måste ju plugga.


Ibland blir det lite mycket att göra och det känns som om jag inte hinner med allt jag skulle vilja, känner verkligen att en resa utomlands skulle sitta fint. Inte en resa där man åker runt och kollar på massa sevärdigheter utan en sån resa som man bara ligger och slappar på stranden, det hade varit skönt ^^


Oj, det här inlägget blev lite längre än jag hade tänkt mig ^^ Hehe. Men nu ska jag sluta =) Hejhej, ska jag vara social mot min kära moder ^^


Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards