SoMessedUp

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Waking up with tears in my eyes

Av SoMessedUp - 28 mars 2011 09:46

I lördagsnatt hände något jag inte alls fann roligt.... Jag somnade och den biten var skön. Det var vad jag drömde som var det hemska. Det var en väldigt känsloladdad dröm... Det som hände var ju inte direkt det hemskaste som kan hända, men av någon anledning berörde det mig väldigt starkt. En hemsk dröm jag hade för vädigt länge sedan och som jag kanske aldrig kommer glömma var en där de tog min mamma ifrån mig. Då vaknade jag och störtgrät.


Jag ska försöka komma ihåg och berätta drömmen för er. Jag gick i den skola som jag går i nu. Först var det inget konstigt med drömmen. Sen när jag hade kommit till mitt skåp så var det uppknipsat och tomt, folk hade snott mina böcker och grejer och slängt de lite överallt, en del var borta. När jag kollade på folk så märktes de på dem att alla visste vad som hade hänt, alla hade varit där när de hade hänt och nu hånade alla mig...fast i tysnad... De gav varandra blickar och blickarna handlade om mig. De var väldigt hemskt för jag var helt ensam... jag gillar inte att vara ensam... Jag var ledsen. Då smög en tjej bakom mig. Jag hade ställt ner min väska bakom mig och tjejen försökte sno den. Jag vände mig om och fick se henne. Då vällde vreden upp i mig. Min vrede tog över och jag tog tag om hennes hals, jag kan ha tryckt upp henne mot väggen jag minns inte helt. Jag kunde förstå vreden som fick mig att göra något sådant. Jag var inte ond, jag fick bara ut min hämnd, det var så det kändes. En lärare kom och såg det och till och med lärarna visste om vad som hänt mitt skåp och grejer. Jag skrek att hon försökte sno min väska och att hon hade varit med och förstört mitt skåp och grejer förut (av någon anledning kände jag det typ). Läraren stack, för att hämta andra lärare trodde jag, jag hade ju fått fast en utav förbrytarna. Läraren kom dock aldrig tillbaka... Jag kände mig uttittad och övergiven. Helt enkelt mobbad typ... Någonstans i allt detta vaknade jag... gråtande.


Det var ingen jätteallvarlig händelse, men det var själva grejen att ha alla emot mig och vara helt ensam som var det hemska. Tårarna sprutade och jag låg där och kände mig fortfarande ensam och hade kvar den hemska drömmen i själen. Det kändes verkligt och jag grät lite smått efter det att jag vaknat.


Drömmen kändes lite som en upplevelse på något sätt. Jag fick uppleva hur det var att vara mobbad, att gå in en mobbad persons skor... Det kändes som jag fick känna hur en mobbad person känner sig, alla blickar den får... tysta blickar, men man vet ändå vad blickarna betyder och man vet att de är menade för en. Att bli utefryst är något jag fruktar... Jag har aldrig varit populär men jag har oftast iallafall haft någon som jag kan vara med. Dock vet jag inte hur det blir med detta nästa år då vi ska få ny klass... Jag drömde antagligen denna dröm av rädsla, rädsla att det ska bli verklighet. Inte just denna händelse, men med samma känsla och samma budskap... För mig var detta en slags mardröm.


Min slutsats av drömmen: Jag fruktar att bli lämnad ensam. Jag känner mig smått såhär inombords ibland. Jag känner mig ensam. Jag trivs inte på min skola.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SoMessedUp - 31 mars 2012 17:01

Igår/inatt/imorse var ganska händelserik :) Får se hur mycket av allt som jag orkar skriva ner ^^   Jag och en tjejkompis gick på en fest. Först var vi på torget lite för något lamt försök att kanske få något annat att göra. Jag vet inte riktigt ...

Av SoMessedUp - 20 mars 2012 22:23

Jag tänkte tips er om en sida. Några har kanska hört om den medans några inte.      TUMBLR :D   Jag har egentligen inte haft tumblr särskillt länge. Det började med att en kompis hade tumblr, jag läste hennes, började läsa fler, och till...

Av SoMessedUp - 18 mars 2012 22:35

Det känns som jag blivit fast i en bubbla, eller en ond cirkel. Eller rättare sagt, det känns som hela mitt liv är fast i en ondskefull liten bubbla.    Jag tänker tillbaka på hur mitt liv var förr, främst på högstadiet. Då det bara var jag, Delt...

Av SoMessedUp - 8 februari 2012 00:56

Tänkte bara slänga upp ett litet inlägg om att jag inte är oskuld längre!   Har nämligen precis haft sex för första gången. Med "honom" såklart. Han har dock stuckit nu för en kompis låg hemma i hans lägenhet och sov så han var tvungen att dra di...

Av SoMessedUp - 30 januari 2012 18:04

Tjenare mors! Det har ju änna blivit ganska klent mellan blogginläggen, sisådär ett gäng månader mellan varje ;) Så självklart har en del hänt och jag tror att jag även ändrats en hel del som person, men det tänker jag inte ägna detta inlägg åt. G...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards