SoMessedUp

Alla inlägg under september 2010

Av SoMessedUp - 30 september 2010 22:10

På bussen imorse pratade busschauffören och en passagerar med varandra. De pratade om någon ungdom som brukar åka med bussen. Chauffören sa att killen inte ville åka med bussen utan tar den som kommer efteråt, där hans kompisar sitter. Chauffören sa att såna är de i en viss ålder typ.


Jag verkligen hatar när vuxna pratar på ett sätt som att alla ungdomar är likadana. Att alla festar osv. Hatar det. Man kan inte dra alla under en linje. Bara för att vissa är på ett sätt så betyder det inte att alla är så. Jag hatar när folk säger sånt.


All ungdomar är faktiskt inte likadana. Och det gäller andra åldersgrupper också. Men oftast är det faktiskt ungdomar som tas upp.


Av SoMessedUp - 29 september 2010 21:49

Idag när jag åkte buss till skolan så blev jag lite pissed off. Jag satte mig på ett säte bakom en person. Det var en vuxen, ingen jag kände. Personen hade sitt buss-säte nerfällt så det var ganska trångt för mig. Tror ni han fällde upp det? Såklart inte. Ibland tänker inte folk så mycket. Jag undrar om han inte tänkte på det eller om han bara sket i det. Jag orkade inte ens bry mig om att säga till honom. Satt där och var smått sur och flyttade sedan plats när några folk gått av.



En annan dag åkte jag och Deltaco buss ihop. Då satt en tjej vi kände framför oss, hennes säte var nedfällt mot Deltaco. Deltaco, som tyckte det var trångt, bad tjejen att fälla upp det. Tjejen var inte riktigt intresserad av att göra det. Hon sa något i stil med att det var därför säterna gick att fälla ner, för att man ska kunnna ha dem nedfällda. Så kan man ju inte resonera. Om man inte har någon person bakom sig kan man ha sitt säte nedfällt, har man någon bakom sig visar man hänsyn och fäller upp det. Piece of cake, huh? Man tycker att det borde vara lätt att fatta.


Om jag kommer till ett säte och sätter mig och det är nedfällt så fäller jag alltid upp det. Jag tycker faktiskt det hör till att man gör så. Man behöver inte ha sätet nedfällt så att det blir jätte trångt för stackaren som sitter bakom. Så jag ber er folk, visa hänsyn och fäll upp era säten.

 

Av SoMessedUp - 29 september 2010 21:45

Tänkte bara påpeka en liten sak. Nedanför skrev jag om läxor. Jag skrev att jag hade massa glosor i läxa och var rädd att få fler nästa gång. Gissa vad som hände? Vi har nu 92 glosor i läxa till nästa onsdag -_- Plus läsa och översätta en text, plus läxor i andra ämnen -_- Ett ord: Helvete....

Av SoMessedUp - 28 september 2010 19:18

Ibland funderar jag på om lärare kan ge hur mycket läxor som helst.

    Det finns nog inte många elever som gillar läxor, åtminstone inte för mycket av dem. Ibland kan lärare ge hur mycket som helst. Ofta lyckas de pricka in prov och grejer vid samma tid ungefär också. Prov finns väl iallafall en gräns på hur många man får ha på en dag. Men läxor? Kan de verkligen ge hur mycket läxor som helst?


Vissa kanske anser detta som lite, vissa kanske som mycket, jag är en sv dem som anser det vara mycket: Jag hade 60 engelska glosor i läxa denna veckan. 60 ord som man ska lära sig -_- Förra veckan hade vi 40stycken. Jag är rädd att det blir ännu fler nästa gång O.o Plus glosorna så ska vi såklart läsa en text och översätta (i huvudet) också. Den sistnämnda läxan gör jah aldrig, fokuserar på glosorna. Detta är kanske inte någon farlig läxa, vi har ju ändå en hel vecka på oss. Och det hade kanske itne varit så farligt... om man bara hade engelska! Sedan kommer ju kanske franska läxa, matte tal, sh-texter att läsa, något prov... Seriöst?! Lärare, det är inte bara era ämnen som existerar. Vi sitter inte hemma och pluggar bara erat ämne, vi har annat också.


Och de flesta vill ha ett liv också :P Man vill kunna gå ut med kompisar, hitta på något kul, kanske ha någon fritidsaktivitet också. Först ska vi ha skola i sju timmar, sedan ska vi hem... och då ska vi göra skolgrejer i ytterliggare tre timmar! (I mitt fall blir det +1timmes bussresa, ena vägen) Ska inte timmarna efter skolan vara vår lediga tid? Läxa borde man få om man kommit efter, eller vill lära sig extra. Lite läxa är tillåten, såg ni det där första ordet? LITE!


Såklart varierar det på vilket program man läser. Själv läser jag då samhällsprogrammet :P Ska jag bli straffad med läxor bara för det? :P Och högstadiet är också fullt av läxor. LÅT OSS HA ETT LIV! :P


Av SoMessedUp - 28 september 2010 19:02

Jag har tänkt på en sak. Jag har nog aldrig varit ensam så mycket som jag varit den senaste månaden när jag börjat gymnasiet.


Jag har nästan alltid haft min bästis känns det som, och vi var då ofta tillsammans. Om hon var sjuk eller sånt så hade jag ändå några jag kunde vara. Att vara ensam låg långt ner på min gilla-lista, det gör det nog fortfarande men ändå ^^ Jag ogillade att bara gå till skolans bibbla själv. Oftaste åkte jag och min bästis buss ihop. Sista tiden åkte vi dock olika bussar för jag flyttade men jag kände ändå folk på bussen som jag gick med. Innan jag flyttade så ogillade jag de få hundra meterna som jag var kvar ensam på bussen när hon gått av.



Nu sitter jag väldigt ofta ensam på bussen. Kanske hälften av alla gånger som jag åker :P Jag går ofta själv från busshållplatsen upp till skolan (ca 10minuters gång), och tillbaka. Jag har fått vän i klassen så där är jag inte totalt ensam och inte heller i maten, som tur är ^^ Men det är ändå ganska ovant för mig att vara ensam så ofta. Tänk hur det blir på högskolan sen O.o men nu ska vi inte tänka så långt ^^

På de stunderna som jag inte är ensam utan är med någon så är det folk jag inte är van vid. Det har varit att jag nästan alltid varit men min bästis innan. Nu å andra sidan måste jag stå på egna ben och prata med andra folk!


Dock antar jag att detta är ganska bra :) Det får väl en att bli mer trygg i andras närhet ju oftare man är det. Jag kan ju inte alltid räkna med att min bästis ska vara där, eller någon överhuvudtaget.


Mycket nytt detta... Gymnasiet... Läskiga saker :P


Av SoMessedUp - 27 september 2010 21:21

Min plan jag kom på under lovet var ungefär denna:


Jag ska sluta äta allt för mycket onyttigheter. Jag ska träna lite, en promenad om dagen räcker. Jag ska se mig i spegeln och säga att jag ser bra ut. Jag ska försöka bli nöjd med mig själv. The list goes on...


Hur tror ni det gick? Jag klarade nog Zero ;) Onyttigheterna äter jag, men försöker tänka liiiite på det iallafall ;) Promenaden går ju skit... Att säga att jag ser bra ut har jag lagt ner. Bli nöjd med mig själv? Not even close. Men jag kanske inte "visar/säger det" så mycket som innan.


Så sådär bra gick det med den där planen ;) Jag får väl försöka ta den där promenaden någon gång emellanåt (Ha-Ha), inte allt för mycket onyttigheter (Eller hur) ^^

Av SoMessedUp - 26 september 2010 22:32

...lägger mig för att sova med tårar i ögonen...

Av SoMessedUp - 26 september 2010 21:52

Denna helg har varit väldigt slapp och skön :)


Två saker har stått på menyn, Buffy the vampire slayer (säsong 5 avsnitt 2 nu) och läxor. Plus the basics äta, sova, pinka, skita ^^

Jag hade lite plugg jag behövde göra och då kom jag på den brillianta idéen att jag gör en läxa, sedan får ja se på ett Buffy avsnitt ^^ Planen funkade fint =) Körde planen både igår och idag. Sedan fick jag lite slut på läxor efter ett tag idag och då gick jag över till att bara se på Buffy ^^


Så det har varit en väldigt slapp helg, en pyyamas helg. Älskar de helgerna ^^

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards