SoMessedUp

Alla inlägg den 17 september 2010

Av SoMessedUp - 17 september 2010 13:01

Jag har fått ett litet nytt beronde nu, ett lite konstigt kanske ;)


Vi håller på med kartakunskap i skolan. VI ska kunna alla europas länder och deras huvudstäder. Än så länge går det väldigt bra för mig :) Hoppas bara att jag inte får hjärnsläpp på provet som är på Fredag ^^


Eftersom vi har datorer så utnyttjar vi dem till att öva på. Vi i klassen har laddat ner ett program som heter Seterra. Där kan man öva kartkunskap på hela världen. Man kan välja vad man vill öva på, t.ex europas länder, alla världsdelar, asiens länder, sveriges landskap m.m Finns enormt mycket ^^ Så där sitter vi i klassen och övar städer+länder. Det går på tid och man ska få så många procents rätt som möjligt. Innan gick det sämre för mig men nu får jag 100%, så nu är det bara tiden jag tävlar mot. Så alla sitter och jämför tiden de får med varandras :) Jag sitter och jämför med min kompis som sitter bredvid mig. Vi är ganska jämna så det är kul =) Ibland är hon bättre och ibland är jag ^^


Just nu ser mitt highscore ut såhär:

Länder: 0.48min

Huvudstäder: 0.55min


Och det är då 100% på båda. Jag har gjort andra grejer också men orkar inte lägga upp resultatet på dem ^^


Kompisens rekord är detta:

Länder: 0.46

Städer: 0.57


Jag har blivit pytte lite beroende av spelet :D Sitter med det på bussen någon gång ibland, måste slå highscoren ;)



Det är lätt att min blir beroende av spel ;) Även såna här kunskapsspel ^^

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards