SoMessedUp

Alla inlägg den 19 september 2010

Av SoMessedUp - 19 september 2010 20:58

Bajs...

Jag har ju fått mig en vän i klassen som jag umgås med. Hon är kanske ingen jag skulle umgås med på fritiden, vi båda har väl var sina liv, men i skolan funkar det =) Hon har en kompis på samma skola som vi går på så ibland har vi varit med kompisen på rasterna. Vet inte riktigt vad jag tycker om kompisen. Hon är helt och hållet sig själv, vilket jag gillar. men hon är lite väl överdriven ibland. Och då menar jag överdrivet barnslig. Om JAG tycker någon är barnslig då är den verkligen det. Och om Deltaco tycker att någon är barnslig (vilket hon tycker om henne) så är det verkligen, verkligen illa!! Hon känns lite som en åtta åring ibland nästan.


Men iallafall, det funkar. Vi kan vara med henne på raster, funkar bra för mig. För hon är ändå inte dum. MEN nu har det blivit problem. Kompisen ska nämligen byta klass, till våran klass!!! Fan- är allt jag har att säga.


Vad innebär detta för min del? Det är inte säkert att kompisen jag har i klassen kommer dissa mig helt för att vara med sin riktiga kompis, det tror jag faktiskt inte att hon kommer. Men det kommer ändå bli dem+ mig, inte "vi tre". Eftersom de två är vänner från tidigare kommer de umgås massor. Dessutom byter ju denna tjejen till en ny klass så då känner hon ju ingen och kommer därför hålla sig till den enda som hon känner. I nästan alla uppgifter ska man vara två, bänkarna sitter man två, allting är två! Vilka två kommer det att bli? De två såklart! Jag kommer bli den ensamme... Tillbaka på ruta ett helt enkelt...


Nu har jag då två alternativ alltså: Antingen får jag försöka hålla mig till dessa två ändå. Försöka "komma in i deras vänskap" och nöja mig med att bli ensam och utanför ibland, och såklart inte känna mig helt bekväm...

Andra alternativet: Hitta någon annan i klassen som jag kan umgås med. Detta alternativet kan bli lite svårt. Nu har alla i klassen redan hittat vem de ska umgås med (det hade jag också gjort!), så alla är nästan två och två redan. Eller fler, men de har iallafall redan bildat sina gäng. Och jag vet inte var jag bäst skulle "få plats". Tror att alla tjejer har en kompis redan iallafall. Det finns faktiskt en kille i klassen jag pratat lite med som verkar schysst, han skulle jag kanske kunna hålla mig lite till men jag kan inte se att det blir någon "perfekt vänskap" där, men jag skulle iallafall inte vara ensam. Lite info om honom: Han är egentligen 18 år, så lite äldre än oss andra. Han är utländsk (fråga inte varför jag berättade det). Han är inte direkt "Snygga-poppis-killen". Om man skulle gå efter hans röst skulle man kanske gissa att han är bög (vilket han kanske är, vad vet jag), det kanske var taskigt att uttrycka mig så men jag vet inte hur jag kan förklara det bättre.


Jag tycker det är jätte dumt att den där kompisen troligtvis ska byta till våran klass. Jag började trivas och vänja mig vid så det var, tänkte "det är nog inte så farligt ändå, jag överlever detta". Men nu... fan också... Måste hon komma och sabba allt... Ärligt talat tror jag inte att jag har så stor lust att umgås med henne. Jag började ju gilla så det var... Detta är säkert taskigt av mig att önska men jag kan inte hjälpa vad jag känner: Jag hoppas att hon inte får plats i våran klass. Hon kan få plats i en annan klass, bara inte vår. Det skulle underlätta för mig. Tyvärr tror jag att vi har plats i vår klass... Detta är väl dock inget jag kan påverka. Så det finns bara en sak jag kan göra: Hålla tummarna, vänta och hoppas att det inte går...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards