SoMessedUp

Alla inlägg den 12 september 2010

Av SoMessedUp - 12 september 2010 21:22

Ibland blir jag lite paranoid, ganska ofta faktiskt :P


En sam som jag reagerar på, vet inte om det är fler som gör det, är skärp. Att folk bara har på sig skärp har jag inget problem utav. Det är när folk knäpper av sig skärpen som jag reagerar. Denna känslan funkar endast när killar gör det, oftast män. Om jag ser en man ta av sig skärpet ryser jag alltid till. Denna gest kopplar jag nämligen till våldtäkt.


Om jag ser en scen framför mig där en man ska våldta en kvinna/tjej så ser jag alltid framför mig hur han långsamt knäpper upp sitt skärp. Jag hatar synen av att någon gör det och jag hatar ljudet. Det låter ju så när man knäpper upp, det klingar liksom. Varje gång någon knäpper upp skärp tänker jag "Ahh! Våldtäkts man" Sedan får jag lugna ner mig själv genom att tänka att det är inget konstigt, personen bara knäpper upp sitt skärp, som varje vanlig människa med skärp skulle göra. Min mammas man använder skärp, som han såklart knäpper upp. Så varje gång jag ser/hör det stelnar jag och får den där "AHH-känslan", sedan måste jag lugna ner mig själv.


Om denna "rädsla" sitter i, tänkt vilka problem jag kommer få när min framtida kille knäpper upp sitt skärp :P


Så folk, framför allt killar: Knäpp inte upp era skärp i närheten av mig tack, för jag kommer misstänka att ni är våldtäktsmän...

 

 

Av SoMessedUp - 12 september 2010 20:20

Har ju haft ff (föräldra-fritt ;)) hela helgen ^^ Det har varit ganska skönt. Hade inte velat ha det så jämt dock, hade nog blivit ensamt.


Igår efter jobbet kom Deltaco till mig. Strax efter klockan fem anlände hon. Sedan dess har ju haft maraton tills hon stack för en liten stund sen ^^ Vi har endast tagit paus för mat och toa (plus sova då)^^ Vi hade det bästa maratonet, Buffy The Vampire Slayer maraton!! Najs (Y)


Deltaco har sett hela serien redan så vi började ifrån där jag var. Vi började på säsong 2 episode 16, och såg fram till säsong 3 episode 8. Säsongerna är 22 avsnitt vilket innebär att vi sammanlagt såg 14 avsnitt. Ganska starkt måste jag säga, med tanke på att varje avsnitt är strax över 40min och vi började ganska sent att se igår. Kanske kom igång vid ungefär kl 6, vet inte riktigt... Och dessutom sov vi några timmar också. Från ca 4 till halv tolv ungefär. Men idag kom vi nog inte igång med att se förens vid ett eller något, först åt vi frukost och sedan var jag tvungen att dammsuga.


Då ska vi se, vi såg 14 avsnitt, varje är på ca 40min... 14 gånger 40= 560. Vi har alltså suttit i ca 560 minuter och kollat på Buffy O.O Dessutom såg jag några avsnitt i fredags...


Vi kan iallafall dra denna slutsatsen: VI ÄLSKAR BUFFY ^^

 

 

 

Jag hoppades ju på att vi skulle lyckas se en hel säsong, alltså 22 avsnitt. Men då hade vi fått sett i 880minuter, vilket var lite väl länge ;)

 

BUFFY!!!!! =D

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards