SoMessedUp

Alla inlägg den 1 september 2010

Av SoMessedUp - 1 september 2010 19:35

Här kommer ett litet "dagens outfit"-inlägg ^^



Detta var kläderna jag hade på mig idag och förmodligen imorgon också =) Jag tror detta var första gången jag verkligen hade denna jackan bland folk, på allmän plats. Haft den när jag kört moppe och på ett badställe tidigare. T-shirten är en vanlig randig, beige-svart faktiskt, som jag köpt på Lindex under min matte-kurs-vecka. Byxorna är från shock <3 De börjar bli lite trånga upptill men det skiter jag i ^^ gillar dem och deras handavtryck ;) Halsband köpt på Accent, peace-märke ;)


Så that's it ^^  

Av SoMessedUp - 1 september 2010 18:51

Jag har blivit lite shopping-freak ^^ Går nästan inte en dag utan att jag spenderar pengar O.o Farligt, farligt...


Igår stannade jag och Deltaco och shoppade lite, men bara småsaker typ. Jag har hört ett smink tips som jag funderat på att testa. När man böjer ögonfransarna med en ögonfransböjare: , och sedan tar på mascara så sjunker ögonfransarna sakta ner under dagen. Hur förhindrar man detta? Jo, med vattenfast mascara. Detta var alltså tipset som jag funderat på att testa. Men jag har ju en mascara som jag gillar, så då är det väl onödigt att köpa en ny för massa pengar? Men så såg vi en som kostade 99:- (extra pris ;)) som Deltaco sett på reklam (ja, vi föll för reklamen), så denna mascara införskaffades. Namnet? ja, du... Lumene eller något antar jag ^^ Den har en "gummi-borste" istället för "strån" som vissa (de jag är van vid har).


Så idag var testdagen... Bilder på resultatet:

På bild: Mascaran (Lumene?), eyeliner, vit kajal+ ögonfransböning... Dessa bilder togs alltså efter en dags användning...


Så vad tyckte jag? Jag måste säga att jag tror tipset fungerade. Vattenfast mascara gör att ögonfransarna stannar uppe! Det var iallafall så jag tyckte att det var =) Själva mascaran, vad tycker jag om den? I min bedömning jämför jag med min andra, stiletto. Jag tycker mascaran är helt okej, ångrar inte köpet. Isåfall endast för att jag egentligen inte behöver en till mascara ^^ Den klumpade sig inte så mycket. Dock tycker jag inte de blev så jääätte mycket längre, inte så mycket som jag önskat (men jag är kräsen ^^). Men som sagt nöjd med den :) Dock tycker jag inte bilderna gör den rättvisa riktigt, blir oftast så med bilder jag tar. Jag tycker det var snyggare i verkligheten, fick inte riktigt fram den fulla längden på bilderna känns det som. På vissa bilder kanske...


Så nu fick ni ett litet smink tips om ni inte redan kände till det ;)

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards