SoMessedUp

Alla inlägg under december 2009

Av SoMessedUp - 25 december 2009 22:48

Nu går min födelsedag mot sitt slut. Jag är nöjd med dagen och har haft det bra. Men för att vara lite negativ måste jag dock säga att det inte har känts som min födelsedag riktigt. Visst jag har fått lite paket (4st tror ja de var för att va exakt ;)), visst jag har ätit tårta, visst folk har sagt grattis. Men på något sätt har det känts fel. Dagen har varit bra men det känns ändå inte som det har varit min födelsedag.


Kanske var det för att jag alltid brukar åka till min farmor och farfar och fira med hela släkten där? Eller kanske var det för att jag och Deltaco satt inne på mitt rum mesta dels? Jag vet inte rikigt vad som var fel. Det känns mest som det varit en vanlig dag med Deltaco fast att vi åt lite tårta med mammas killes släkt... Nu kommer jag säkert låta egoistisk men jag vill bara skriva ner det jag känner. På ens födelsedag ska det ju vara "min dag" och det ska handla om "mig", om man kan säga så, ni kanske fattar vad jag menar. Men det känns inte riktigt som det har varit så helt. Det har inte handlat om någon annan heller och det har ju varit min dag men det känns ändå på något sätt som den inte innehålli tilräckligt mycket "mig".


Men imorgon ska jag i alla fall åka till farmor/farfar och fira mig som vanligt. Får hoppas att det känns mer som min födelsedag då =) (fast det egentligen inte är det ^^) för då är det ju de vanliga traditionerna som gäller. På tal om detta så kommer jag kanske bli där fram till nyår typ. Detta innebär att det troligtvis inte kommer bli något inlägg dessa dagar O.O (möjligtvis imorgon och nån mer dag? Beror lite på). Men jag kommer inte gå in sen när jag har kommit hem och skriva ett inlägg för den dagen i efterhand.


Men bara för att denna dag inte riktigt har känts som min födelsedag så ska ni inte tro att jag är missnöjd med dagen, jag har ju fått varit med Deltaco och blivit firad =)

Av SoMessedUp - 25 december 2009 21:44

Nu tänker jag skriva om den bästa julklappen jag fick. Min mamma, hennes kille, hennes killes föräldrar, mormor+morfar gick ihop för att köpa denna. Eftersom jag fyller den 25 och julafton är 24 så var detta både födelsedagspresent och julklapp. Så det är faktiskt inte så bortskämt om man tänker efter ;) Det jag fick var... En systemkamera!!!


En Canon EOS 1000D Är skit nöjd såklart!!!!!!!


Jag tycker den är väldigt bra men det är fortfarande en hel del grejer som jag inte förtsått på den ännu ^^ jag håller bl.a på att undersöka Live view just nu ^^


Jag har redan tagit över hundra bilder med den och det lär snart bli fler. Jag är nöjd med resultatet och verkligen ÄLSKAR den =D


Men det är ju en hel del inställningar som jag inte ens hittat på den ännu. Om någon vet nått om kameran får den gärna tala om det =)


Hehe Vispen kan känna sig hotad som platsen att vara min älskling ;) Haha nejdå ^^ För er som inte vet det så är "Vispen" min katt ;D


Ja, det var nog allt jag har att skriva om min nya kamera för tillfället. Ones again: I LÖVE IT ;)

Av SoMessedUp - 25 december 2009 21:18

Nu är då julen avklarad =) Julen är slut, eller när är julen slut egentligen? Är julen bara på självaste julafton eller är det dagarn runt också? Man sjunger ju "julen varar hem till påska, nej det var inte sant, nej det var ine sant för därimellan kommer fasta" eller något. Men jaja, sak samma, nu är iallafall julafton förbi ;)


Detta har jag bl.a fått:

The vampire diaries bok (the awakening)

Present kort på 200

Ett armband

Klubba+hängslen från Deltaco

"plastfigur" från Schleich

handdukar

pyjamas

Jag fick mer saker men det är detta jag kommer på nu =)


Sen fick jag en till grej som jag har nämnt i tidigare inlägg. Denna present är jag så glad för så den får ett helt eget inlägg som jag ska göra strax ^^


Av SoMessedUp - 25 december 2009 12:05

Idag fyller lilla jag år!!! Wiho =)

 

Hur ska detta firas? Deltaco kommer snart hit. Vid tre ungefär kommer det bli tårta och sånt kul =)

 

Man kan se födelsedagen som något positivt: Nu har jag lyckats leva ett år till

Men man kan också se den som något negativt: Ett år närmare döden nu

 

Jag föredrar att se den som något positivt ^^

 

Jag kan ju passa på att ge mig själv ett litet grattis: Grattis xD

 

Av SoMessedUp - 24 december 2009 10:45

Idag är det..... JULAFTON!!

Och som ni säkert har märkt är det SNÖ ute!! YES! It's a dream come true ^^ jag hörde någon säga att det är första gången på typ 8år som det är snö överallt i Sverige på julafton O.O men som sagt har jag bara hört detta, det är inte fakta. Men om detta stämmer så är det ju sjukt, detta måste firas =D

 

Tyvärr har jag inte så mycket julkänsla i kroppen men skit samma, den kommer förhoppningsvis =D

 

Jag har redan fått öppna ett paket på morgonen och jag blev verkligen SKIT GLAD!! Det var inte vad jag hade väntat mig!!!! SURPRISE i högsta grad! Men jag tänker inte skriva vad det var ;) åtminstone inte än. Vill ni veta vad det var så får ni vänta lite. Jag vill ha öppnat lite fler paket innan jag skriver vad jag fått ^^

 

Såhär ser troligtvis min dag ut: 11kommer min bror och då byter vi paket och sånt. Sedan åker jag med honom och hans tjej till mormor och morfar och så firar vi lite där. Sedan åker jag hem igen och det blir väl mys. Men det är ju inte säkert om det blir såhär, beror lite på när bebisen (min mamma är ju med barn) bestämmer sig för att komma ut.

 

Nu ska jag lämna datan och försöka få lite julstämning ;) hejdå! Och förresten, höll nästan på att glömma en grej: GOD JUL!!!!!!!!!

Av SoMessedUp - 23 december 2009 21:14

Imorgon är det, som ni säkert vet, JULAFTON!! Därför tänker jag lägga mig tidigt så dagen kommer fortare ;) ska läsa lite och lyssna på Michael Jackson hade jag tänkt innan jag somnar =) Jag är faktiskt lite orolig över julaftonoch min födelsedag som är dagen efter. Min mamma ska ju få barn nu i krokarna (de va beräknat till i tisdags) så det är lite osäkert hur julen kommer att bli. Men jag har inte lust att blogga om detta för det kommer bara att få mig på dåligt humör och det vill jag ju inte nu. Kvällen innan julafton ska man vara glad och förväntansfull, så därför tänker jag inte dela med mig av mina tankar till er ikväll.


Jag hoppas att alla får en jätte bra Jul och jag önskar er såklart GOD JUL! Förhoppningsvis hinner jag önska en god jul imorgon också men det beror helt på förhållanderna, vart jag är och sånt.


God natt och god jul   

Av SoMessedUp - 23 december 2009 13:16

Eftersom det är julafton imorgon så passar det kanske att lägga upp en liten julramsa. Den är ganska hemsk faktiskt, handlar om tio stackars små nissar. Jag tror till och med det heter Tio små nissar. Jag vet inte vad man ska kalla den, julramsa? juldikt? nissedikt? Men jaja spelar roll, här kommer den iallafall:


Midvinternattens köld är svår
10 små nissar i djupsnö går 
Rävsax gömd under skynke vitt 
Knipsar nisse av på mitt 
Livsandarna snabbt för honom tryter 
Snart i eget blod han flyter


9 små nissar i midnattstimma 
Traskar fram i månljusstrimma 
Ugglan hoar i sitt näste 
Istapp faller tyst från fäste 
Nisse spetsas utav tappen 
Tomte ligger död på trappen 


Utanför dörren står gröten och ångar 
8 nissars intresse den fångar 
Under stigande hunger fatet de nalkar 
En stackars tomte på kanten halkar 
Han sliter, han kämpar, han svettar sig blöt 
Men sjunker likväl i kvicksandslik gröt 


Många springor stugan har 
Där 7 tomtar in sig tar 
Katten som bak dörren ruva 
Slukar nisse med hull och luva 
Resterna av tomtehand 
Suger Misse bort från tand 


6 små tomtar mot julbord ila 
Snabbt de uppför bordsben kila 
När sista tomten över kanten hasa 
Han tappar greppet och nedåt rasa 
Faller nedåt likt ett lod 
Mattan färgas röd av tomteblod 


Tomtar 5 i väldig iver 
Springer runt, ty hungern river 
Nisse snubblar på sitt skägg 
Faller rätt på knivens egg 
Lilla nisse, stackars saten 
Rinner ut i sillsalaten 

4 små nissar har festat på sill 
Och nu de törsten sin släcka vill 
Mot glöggen de springer i samlad tropp 
Och tar för sig av drycken i var sin kopp 
Ner faller nisse i glögghett hav 
Likt skållad mandel hans skinn faller av 


3 små tomtar i granen svingar 
Mellan ljus och änglavingar 
Nisse sig för när våga 
Strax han står i ljusan låga 
Doftar snart likt vidbränd stek 
Ångrar då sin ystra lek 


2 små tomtar kring sig tittar 
Då en smällkaramell de hittar 
Ner ner på den då hoppar 
Men för detta den ej stoppar 
I tak, på golv, på gardin med frans 
Finns nu Nisses hjärnsubstans 


Husbond stiger upp om natten 
För att kasta lite vatten 
Under husbonns tunga toffla 
Nisse blir till krämig våffla 
Snön ligger vit lite här och var 
Inte en jäkla tomte finns kvar =D



Av SoMessedUp - 23 december 2009 09:57

Lite Vampire Diaries bilder ;)


Damon, Elena, Stefan

Stefan, Elena, Damon

Elena. Jag gissar att den "smekande handen" är Stefans och den strypande är Damons.

Stefan och Elena, jag tror detta kan vara efter att hon listat ut vad han är för scenen såg ut ungefär så då.

Vampire-Diaries-S1.png image by gamestar-filesDamon, Stefan, Elena

Jag kan lägga upp hur många bilder som helst på dem ^^

Elena, Damon

Damon, Stefan, Elena. Den här bilden säger faktiskt en hel del om serien ^^

Elena Gilbert spelas av Nina Dobrev =)

Stefan Salvatore spelas av Paul Wesley =)

Damon Salvatore spelas av Ian Somerhalder. Jag tycker han är perfekt som rollen, älskar hans lilla luriga leende;)

Bonnie spelas av Katerina Graham

Jeremy Gilbert spelas av Steven R. McQueen (kevin? <3). Han är Elenas knarkande lillebror som gillar Vicki ^^

Jenna Sommers spelas av Sara Canning

Caroline Forbes spelas av Candice Accola

Matt Donovan spelas av Zach Roerig

Vicki Donovan spelas av Kayla Ewell. (Om Jeremy är kevin så är detta definitivt D) Hon knarkar, hon är äldre än Jeremy, hon partayar ;) And I love her as ;) Haha

Tyler Lockwood spelas av Michael Trevino, I don't like him -_- och jag gillar inte hur han behandlar Vicki


Haha nu får det nog räcka ^^ blir säkert fler inlägg om detta program ;)

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards