SoMessedUp

Alla inlägg under mars 2010

Av SoMessedUp - 31 mars 2010 21:14

En låt jag lyssnade på när jag var "mindre", kan inte exakt säga när det var. Jag tror detta är en låt som vissa känner igen och kanske hörde när de var "mindre" ^^ Iallfall så nämnde jag denna för en i skolan och hon hade också lyssnat på den när hon var "mindre" =) Gillar låten ^^


The Rasmus- In The Shadows   Musikvideo:


Text: 

Av SoMessedUp - 30 mars 2010 21:40

Idag fick vi reda på hur det gått för oss i engelskan på nationella. Det var läs-hörförståelsen vi fick veta. Uppsatsen hade hon inte rättat än.


Gränsen för mvg var 81, jag fick 83 =) Så jag är skitnöjd helt enkelt ^^ Nu får man bara vänta på att få tilbaka svenska delen, vi ska få det v.15 tror jag hon sa. Det är jag nervös över :S


Men jaja, happy thought: tänk på engelskan... där lyckades jag iallafall ^^ På ena delen iallafall, får se senare hur det gick med det andra :)

Av SoMessedUp - 30 mars 2010 21:27

HejHej!


Det finns en del som tycker att gränsen för när man får lov att köra bil borde sänkas. I Sverige är det såhär: Vid 16år får man börja övningsköra, vid 18år får man köra (om man klarar testet). I vissa länder får man börja köra när man är sexton år. Jag har hört en del (och kanske tänkt det själv också) som har sagt att de vill att gränsen för att få köra ska sänkas till 16 i Sverige också. Jag tycker faktiskt inte den borde det. Jag tycker att så vi har i Sverige är lagom, om det är något som borde ändras så är det väl att de ska bli högre ålder. Men det tycker jag samtidigt inte heller, om vi säger att gränsen hade varit 25år så hade kanske några fått problem med att ta sig till jobbet. Fast det är klart, det finns ju moped... Men de får inte köra på motorvägarna... Nee, gränsen som är i Sverige är bra tycker jag ^^


Däremot så tycker jag att de länder som har 16år som gräns borde höja. Jag anser inte att man är mogen nog att köra en bil när man är 16 (bara övningsköra). Jag vet inte om jag anser att man är det när man är 18år heller egentligen men det är iallafall bättre. Sedan är det ju olika från person till person hur mogen man är. Men 16 känns ändå lite väl ungt tycker jag, tänk så många olyckor som säkert kunde ha undvikits om man hade höjt gränsen där.


När man kör bil så är det ju inte bara ens eget liv man utsätter för fara, det är ju faktiskt andras också. Jag vill iallafall inte bli påkörd och dö pågrund utav att någon för omogen person körde en bil, fast den inte borde. Och jag tror inte jag är den enda som vill undvika detta. Så alla länder som har 16år som gräns: HÖJ DEN! Det kan rädda liv!

Av SoMessedUp - 30 mars 2010 21:14

Tyra Banks <3               

Om ni har läst min blogg så kanske ni vet att jag skriver en del om korta, hur det känns att vara kort och "kortas rättigheter" ^^ En grej jag skrev en gång var att det finns en "regel" hur modeller ska vara, men utöver dem så finns det plus-size modeller, men vart är alla korta modeller typ? Nu vet jag vart de korta modellerna är, de är på top model ^^ Tyra Banks (love her) har i top model 13 bestämt att det ska vara för korta ^^ Eller normallånga kanske de är, de är iallafall inte superlånga =) Jag älskar Tyra, hon ger verkligen alla en chans. Vare sig man är lång, kort, smal, kraftig, mörk, ljus osv :) Så nu finns det alltså en top model säsong för mindre tjejer, ifall ni inte visste det. Programmet gick igår, såg man det inte då så kan man kolla på youtube =) Nämnde jag att jag älskar Tyra? :P


Top modell säsong 13 alltså, kolla den ;)       

Av SoMessedUp - 29 mars 2010 21:50

Idag när jag har suttit vid datan så började jag utav någon anledning att lyssna på Nomy. Kom fram till efter ett tag att jag gillar denna låten :) Så listen, här är låten med text:

Nomy- You better die young


Jag har också lyssnat på denna och gillar oxå ^^ Fast jag gillar nog den ovanstående bättre, men som sagt gillar denna me:

Nomy- Cocaine 

Av SoMessedUp - 29 mars 2010 21:42

Idag skrev jag lite förut =). Började på en novell/berättelse(?) som ska handla om vampyrer, eftersom det är något jag tycker om. Och jag tyckte faktiskt om vampyrer innan allt vampyr-hysteriet började! Det var inte så jätte mycket jag skrev men lite grann iallafall, ska försöka komma igång med det igen.


Jag kom fram till att jag kanske var lite osocial mot min familj när jag bara stängde in mig på rummet och lyssnade på musik och skrev. Så jag bestämde mig för att gå ut och vara lite social =) Så ikväll spelade jag och min mamma ett spel som heter "Så det kan låta", riktigt kul tycker ;) Spelet handlar om musik och eftersom jag gillar musik så passar det perfekt ^^


Det är väl i stort sätt detta jag har gjort idag :)

 


Av SoMessedUp - 29 mars 2010 18:49

Jag borde verkligen komma igång med mitt skrivande. Då menar jag inte på bloggen utan skriva berättelser och sånt typ. I somras skrev jag en hel del och jag tror det höjde mina skrivkunskaper en hel del. Jag tycker också det är roligt att skriva. Men nu har det dock inte blivit så att jag har gjort det på ett tag, ett ganska långt tag.


Jag vet inte varför jag inte har skrivit. Det har bara inte blivit så...


Men nu har jag bestämt mig för att jag ska komma igång med mitt skrivande igen. Jag behöver bara komma på vad jag ska skriva om. Jag har ganska mycket fantasi och kan komma på en del "stories", men oftast är de för svåra. Jag kan komma på knäppa saker som att någon är från en fantasi-värld och kommer till våran värld för den måste hämta en speciell person. Den speciell personen har gömda krafter och de krafterna behövs för att rädda fantasi-världen. Detta var bara ett exempel som jag kom på just nu.


Saker kan låta bra i mitt huvud men sedan när jag tänker efter så kommer jag på att jag kan inte skriva så. Det är alldeles för svårt för mig. Istället kan jag klara av att skriva en kort novell om någon som gör bort sig inför alla. Sådana saker är mera trygga för mig, däremot såna fantasy grejer (som jag älskar!! =D) klarar jag inte av lika bra, jag är rädd för att skriva om det och att det ska bli helt failat.


Såhär ska jag försöka att inte tänka. Det är bättre att jag antar utmaningen och testar istället för att bara släppa idéen med en gång. Jag har ju nästan aldrig riktigt försökt att skriva något "svårt" så jag vet ju inte om jag kan eller inte, därför måste jag testa. Så nu ska jag bara komma på något att skriva om och sedan sätta igång =) Hoppas det går bra...

Av SoMessedUp - 27 mars 2010 22:22

Gillar denna låten. Den är med i "Dagens lista" på min spotify ^^


Nightwish- Amaranth

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards