SoMessedUp

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av SoMessedUp - 17 mars 2010 21:26

Jag har haft denna låten på hjärnan. Framför allt igår. Jag gick runt och sjöng lite på den i skolan och jag tror jag fick vissa andra att få den på hjärnan också ^^


Det är inget fel på låten tycker jag. Den är helt okej men inget jag brukar lyssna på så ofta =) Här är den: Vincent- Miss Blue


Av SoMessedUp - 17 mars 2010 21:15

Detta är väl ett ämne jag kanske har skrivit om lite grann innan, orättvisan mot korta typ ^^ Men det är väl eftersom jag själv är kort som jag ofta tänker på sådant.


Det stör mig verkligen att det känns som om våran värld tycker det är bättre att man är för lång än för kort. En sak som är väldigt diskriminerande mot korta är modeller! Vi säger att det finns en jätte söt tjej (inte jag) som alltid har drömt om att bli modell i hela sitt liv. Men tyvärr slutade denna tjejen att växa när hon var 155cm, så tyvärr måste hon ge upp sin dröm och söka jobb på ICA eller något. Nej, vänta! ICA vill inte heller ha henne för hon kan inte nå upp till alla hyllor, hon får tyvärr jobba med att rensa fisk istället! Synd för henne, hennes dröm sprack p.g.a hennes längd...


Det är faktiskt lite hemskt tycker jag. Modeller ska ju vara super snygga, super långa... Vadå? Kan inte korta tjejer vara snygga då eller??? Jävla rasistiska värld :P


Det är lite samma sak med att modeller måste vara smala. Men där finns det ju iallafall plus-size-modeller. Finns det några extra-kort-modeller?? Inte som jag har hört om iallafall, ifall de finns så är det ytterst få.


Kom igen världen! Har ni något emot korta eller?! Kan inte korta också få vara snygga förebilder??!

 

Suck, jag blir så trött ibland :P


Av SoMessedUp - 17 mars 2010 15:45

Denna veckan är ju inte min bästis hemma. Detta innebär att jag måste umgås med andra som inte är henne.


Jag har umgåtts med tre andra tjejer i klassen som vi är lite kompisar med. Och nu utan min bästis så upptäcker jag att jag faktiskt har andra vänner, för hitills har jag inte kännt mig ensam eller utanför =) Glad för det ^^


Detta ger mig också lite hopp till gymnasiet men ändå inte. Jag är nämligen rädd att jag kommer bli jätte blyg i gymnasiet och inte få några vänner alls... Men nu när jag upptäcker att jag faktiskt har vänner så tänds ett litet hopp om att jag kanske inte kommer behöva vara ensam sen :)


Men samtidigt så tänker jag såhär: Nu har jag ju fått några vänner, men det är ju med min bästis hjälp. Vi har skaffat dem tillsammans och när jag är med henne blir jag kanske mera "framåt" och pratsam. Så jag är rädd för arr jag kanske inte kommer lyckas skaffa nya kompisar sedan själv, kommer kanske bara gå där och vara rädd och inte våga vara mig själv :S


Så detta är jag lite rädd över =( Men just nu har jag iallafall friends =)


Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards