SoMessedUp

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av SoMessedUp - 15 mars 2010 20:19

En sak jag har funderat över ibland är hur länge kläder är nya egentligen.


Ibland i skolan har folk frågat om ett kädesplagg är nytt, då har man fått fundera över om det är det eller inte.


Vi säger att jag har ett klädesplagg som jag köpte för två månader sedan, men jag har aldrig använt det. Sen en dag har jag det i skolan och då frågar någon om det är nytt, vad ska man svara? Plagget är ju inte så jätte nytt längre men eftersom man aldrig har använt det så är det ju ändå som nytt.


Eller om vi säger att jag köpte en tröja för två veckor sedan, är den ändå ny då? När går egentligen gränsen för när ett klädesplagg är nytt? Om man köper ett par byxor säger vi. Dagen efter har man dem i skolan och några påpekar dem och undrar om de är nya. Då är de ju såklart nya så man svarar ja. Sedan har man på sig byxorna i två dagar till. Efter de dagarna så känns kanske inte byxorna som nya längre... Men hade de däremot legat i en vecka innan man använde dem så hade de kanske varit nya första gången man hade dem då, trots att det egentligen har gått längre tid...


Enligt mig beror det lite på. Har man haft klädersplagget liggande ett litet tag och sedan använder så kan man säga att de är nya (eller att man bara inte använt dem). Har man träffat en person några gånger när man bär det nya klädesplagget så går kläderna bara som nya första gången man har på sig dem och träffar personen tycker jag. Men omkring 2 veckor kanske gränsen för nya kläder går... Men det beror ju på hur mycket man har använt dem och så ;)

  

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards