SoMessedUp

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av SoMessedUp - 1 mars 2010 20:17

För ett tag sedan så hade vi i uppgift i skolan att skriva en dikt om kärlek. Jag gjorde en hel del försök att få till något bra, såklart gick det inte ;) Dikter är nog inte min starka sida ^^ Men här är några utav mina försök:


Kärlek…

Det kan betyda två saker

Lycka och smärta

Det kan vara något vackert

Men det kan också vara något hemsk

Det kan vara besvarat

Men också obesvarat

Det är något av det finaste man kan uppleva

Men kan också var något av det värsta

Det kan få en att älska livet

Men också få en att vilja dö

 

Så då är den svåra frågan, är det värt det?

 

Du säger att du ska ta mig på bio

Varför gör du det inte?

Du säger att du ska hålla om mig

Varför gör du det inte?

Du säger att du ska hålla min hand

Varför gör du det inte?

Du säger att du älskar mig

Varför skulle jag tro dig?

 

Du frågar om jag är okej

Jag säger att jag mår fint

Du berättar något roligt för mig

Jag skrattar ett fejkskratt

Du säger att du älskar mig

Jag biter ihop och säger detsamma

Du ger mig en present

Jag spelar glad och tackar artigt

Du kramar om mig

Jag kramar motvilligt tillbaka

Jag spelar ett skådespel varje dag

Jag försöker att återfå gnistan

Men det finns ingen glöd

 Elden den är död

Av SoMessedUp - 1 mars 2010 20:02

Iförrgår så såg jag på filmen "Upp". Det är en tecknad film ifrån pixar.


Den var riktigt rolig =D Älskar barnfilmer ^^ Men den var samtidigt väldigt sorglig :'(

Filmen handlar om en surgubbe. Men han har inte alltid varit sur. Han levde sitt liv med sin fru som han älskade och de var väldigt lyckliga. Sedan dör hon (sorgligt) och han blir ensam kvar. Han håller hårt i allting som de hade tillsammans, till och med brevlådan. Hans döda frus dröm var att deras hus skulle stå vid ett speciellt vattenfall vid ett speciellt ställe (minns inte vad det hette). Gubben bestämmer sig för att flytta deras hus dit så att hennes önskan ska gå i uppfyllelse, vilket är jätte gulligt. Så filmen handlar om när han ska försöka flytta huset bort dit, det blir ett riktigt äventyr.

Jag föredrar oftast gamla barnfilmer, men denna var bra. Samma med de andra filmerna som kommer från samma skapare :)

Så här har ni en trailer till filmen:

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards