SoMessedUp

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av SoMessedUp - 22 mars 2010 21:41

Yes!!!!! Nu kan jag klappa mig själv på axeln! Vi fick tillbaka so-proven idag. Jag kände verkligen att jag måste få bra på detta provet, och med bra menar jag MVG. Det var nämligen samhällskunskap och jag har MVG i det ämnen, deuustom ska jag läsa samhäll på gymnasiet förhoppningsvis, så jag ville verkligen få mvg på detta provet... vill verkligen inte förlora mitt MVG i samhällskunskunskap (Elle nått annat ^^)


Och gissa vad jag fick!? Jag pluggade och det lönade sig, jag fick MVG på provet!! *Nöjd* Jag fick 67 tror jag och jag har för mig att mvg-gränsen var 50 eller 55 eller något. Så jag klarade mig bra =)


Vår smartis tjej i klassen frågade var jag fick, hon hade fått 69 (?tror jag?), hon hade iallafall mer än mig. *Yes* hördes från hennes mun när hon slog mig, jag slog nämligen henne på matte provet moahaha. Men vet ni vad? jag brydde mig inte att hon hade slagit mig! =D Så nöjd var jag! Oftast tävlar jag med andra, fast man inte ska det, men nu hade jag uppnått mitt mål så jag var skit nöjd ändå =) Hade jag fått Vg på provet hade jag nog blivit sur att hon slog mig men nejdu, jag fick MVG =D


Nämde jag att jag fick MVG på provet? XD Hehe lessen om jag skryter men jag måste få göra det någonstans, bättre här än i verkligheten =)


Så jag är stolt över mig själv ;)

Av SoMessedUp - 22 mars 2010 17:19

Jag blir så jävla trött på mig själv!

Så här ligger det till: Vill bara göra det klart för alla att jag inte har något emot att folk har glasögon! Jag har upptäckt att min syn är lite dålig. Så jag har börjat fundera på om jag kanske behöver glasögon. Jag ser inte jätte dåligt men ibland står det något framme på tavlan som jag inte ser, inte särskilt kul (och jag sitter längst bak ibland). Oftast är det något viktigt och jag har inte direkt lust att fråga någon vad det står... Så istället sitter jag där och kisar och försöker lista mig fram till vad det står, än så länge har det gått någorlunda bra.


Jag känner inte för att skaffa glasögon. Dels känns det inte som mig och dels tror jag inte jag kommer känna mig bekväm i dem... Så jag tänkte såhär: Jag kollar inte min syn nu för då finns det ju risk att jag måste skaffa glasögon. Vill inte komma en dag med glasögon till skolan plötsligt, jag har känslan av att "några" i klassen kommer att skratta också. Så därför tänkte jag att jag skulle hålla käft om min kanske dåliga syn och kisa mig igenom den sista tiden som är kvar utav nian. Sedan när jag ska börja i gymnasiet så går jag och testar synen. För om det är så att jag måste ha glasögon så spelar det inte lika stor roll då. Där känner man ju typ ingen och folk kommer bli vana att se en med glasögon och tro att man jämt haft det.


Skit bra plan tycker jag. MEN igår gick den planen åt helvete. Jag och mamma läste på en skylt och då sa jag (DUM SOM JAG ÄR!) att jag inte kunde läsa vad det stod. Mamma uppfattade såklart de små orden och nu helt plötsligt måste jag till optikern!! Ska dit på lördag och vill verkligen inte! Om det är så att jag måste ha glasögon (vilket jag tror :S) så hoppas jag verkligen att jag kan ha linser. Men då uppstår nytt problem: Jag har blivit sugen på att skaffa färg linser men det skiter sig ju då -_-


Så jag får helt enkelt hoppas på att jag kan lyckas se de där bokstäverna, eller att jag kan lyckas gissa mig till vilken det är ^^ Vill som sagt verkligen inte ha glasögon. Jag tycker inte det är något fel på folk som har det, vissa passar i de, men jag vill verkligen inte ha några själv! :'(  Jag önskar att jag bara hade knipit käft och inte sagt något :(

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards