SoMessedUp

Alla inlägg under mars 2010

Av SoMessedUp - 14 mars 2010 20:45

Haha pixars kortfilmer, finns det något bättre ^^ Klart det finns något bättre men sjukt roliga är de!!


Haha enjoy ;) 







Haha =)

Av SoMessedUp - 14 mars 2010 15:30

En grej jag har undrat över är varför blodådrorna ser blå ut. De består ju utav blod, men blod är ju rött... Eller?


Jag har nyss läst mitt svar på denna fråga. Läser nämligen lite illustrerad vetenskap just nu och där står det om detta. Om jag fattade rätt så är det såhär:

Blodet transporterar ju runt syre i kroppen. Det är mängden syre i blodet som avgör färgen. När blodet är syrerikt så är det rött. Men när blodet lämnat ifrån sig syre så blir det mörklila, dessa venerna löper ofta nära huden och det gör att blodet ser blått ut.

Men om man skär sig i en utav venerna kommer det ju rött blod ut, inte lila/blått. Hur går då detta till?

Jo, skär man sig får det syrefattiga blodet blixtsnabbt syre ifrån luften. Då färgas blodet snabbt rött igen, alltså blir det rött när det kommer ut. Det är därför blod utanför kroppen är rött och man oftast ser det i den färgen.


Det finns dock tillfällen då man kan få se blodets andra färg. Blodgivare kan få göra detta. Då tas blodet direkt ifrån venen och förs genom en slang utan kontakt med syre.


Haha, så om någon har funderat över detta så fick ni nog ert svar nu ;)

Av SoMessedUp - 13 mars 2010 22:34

Idag tog jag, min mamma och min lillasyster på ca tre månader bussen in till köpcentret. Vi åkte dit för att köpa kläder till mig. Hade gått igenom min garderob och rensat och den blev verkligen tom ;) Så nya kläder behövdes.


Jag hade tänkt lägga in bilder på det jag köpte men jag orkade inte ta fram min kamera och ladda upp bilderna och allt, så jag sket i det ^^ Jag kanske lägger upp bild på något utav kläderna senare eller kanske inte ;) Men istället så skriver jag en liten lista på kläder jag införskaffade:


Gröna converse (wannabes)

Tre randiga t-shirtar (rosa-svart, svart-vit, blå/grön-svart)

Skärp

Svart kavaj

Halv långärmad svart-vit randig tröja, lite pösigare

Svart klänning, som jag tycker är ganska söt ^^

Strumpor

2 pack för små trosor ^^

Bikini, svart-vit rutig typ

Badshorts (puma)

Mysbyxor (stora)

Halsband med grönt glashjärta

Jag tror det var allt, men jag kan ha glömt något =)


Jag letade efter byxor för det behöver jag. Har typ tre par som jag växlar emellan. Jag hittade ett par mysbyxor ju men de tänkte jag mest ha hemma och mysa i, inte ha som vardagsbyxor. Jag ville ha några jeans. Jag provade säkert minst 20 olika jeans men inget blev bra! De flesta var för trånga i midjan, tog jag större storlek blev de alldeles för långa! Så inga byxor blev det. Jag kom fram till att jag nog klarar mig på de tre som jag har framtills sommaren. När sommaren kommer får jag väl ha kjolar istället (om det finns någon som passar ;))


Är nöjd med dagens inköp ;) Förutom att jag råkade köpa för små trosor då^^

Av SoMessedUp - 13 mars 2010 22:14

Nu är vinnaren av melodifestival 2010 klar, det blev ANNA! *Happy, Happy*

Tyckte verkligen hon förtjänade att vinna. Hon är en söt tjej med väldigt speciell och skön röst. Hennes bidrag var också super så jag är hel nöjd =)


Jag gillade Anna, Darin, Erik, Salem (lite), Ola och några fler. Så jag hade en del som jag tyckte kunde få vinna, Anna låg i topp bland dem. Jag tror det var henne jag hejade mest på, lite osäker. Nu får vi hoppas att det går bra för henne i "Eurovision song contest". Men vare sig det går bra där eller inte för henne så tycker jag hon är grym och verkligen har lyckats ;)


Här är vinnarlåten med vinnarartisten:

Anna Bergendahl- This is my life 

Av SoMessedUp - 13 mars 2010 08:45

Igår kväll hade jag och mamma lite myskväll framför tv:n. Vi åt revbensspjäll, chips och saltapinnar och kollade på Hitta Nemo =) En film ni säkert har sett, och om ni inte har sett den: Gör det för faan!! ^^

Den är sjukt rolig, tror jag dör! Favorit karaktären i den är såklart Doris :D Hon är världens bästa fisk med minnesförlust ;) Så här kommer ett litet klipp ifrån filmen med henne. Tyvärr är klippet på engelska, jag brukar se filmen på svenska :)


Haha ^^ U got to löve her ;)

Jag upptäckte att jag har sett denna filmen alldeles för mycket. För när vi såg den hörde jag många utav replikerna i huvudet innan de sa dem. Och jag skrattade innan det roliga hade hänt ^^

Jag älskar pixars filmer ;) Helt klar bästa barnfilmerna^^

Av SoMessedUp - 12 mars 2010 21:27

Idag gjorde jag min muntliga del i nationella engelskan. Jag och fyra till satt i en grupp och gjorde provet medan vår lärare satt och lyssnade när vi pratade. Vår lärare tyckte att lektionen hade varit ganska rörig. Lite spring var det väl men jag tyckte hon överdrev, det kunde varit mycket värre.


I provet fick vi disskutera lite olika saker. Jag tyckte att det kändes som om det hade gått någorlunda bra...


När vi var klara så skulle vi strax sluta lektionen. Läraren sa att hon egentligen skulle viljat sitta och prata om hur bra det gick och betyg och sådant nu. Hon började sammanfatta lite hur det hade gått för alla. För Deltaco tror jag nästan hon sa mest, bra ordförråd, deltog bra osv. När hon sa hur alla hade jobbat och sånt så sa hon minst fem meningar på varje person. På alla utom en. En person sa hon bara två ord på, "very good". De andra fick höra vad de hade gjort bra och hur duktiga de hade varit, jag fick bara höra att det var "very good". Visst är det väl bättre än att höra att man har varit dålig men man kände sig lite bortglömd nästan. Eftersom hon babblade på på alla andra och sedan på mig bara typ "SoMessedUp...very good..." och sedan gick vidare till nästa och babblade på allt som den hade gjort bra. Tänkte typ "Vad fan? Kan du inte säga något jag gjorde bra då? Eller var det inget?" Jag var väl typ medelmåttlig eller något då antar jag, inget speciellt bra att nämna men sög samtidigt inte...


Suck...

Av SoMessedUp - 11 mars 2010 21:27

Jag var med Deltaco för ett litet tag sedan. Då kom jag att tänka på en låt. Jag kom inte på hur den gick. Det enda jag kom ihåg var att tjejen var blond, hade ögonbindel (trodde den var svart men hade fel), att hon var "psyko" och att det var en husvagn med. Vi försökte hitta den med hjälp av internet men lyckades inte. Dagen efter, tror jag det var, så fick jag ett sms ifrån Deltaco där det stod en artist och en låt. Det var den jag hade pratat om och försökt beskriva =)


Det var nämligen så att den hade kommit på tv:n och pågrund utav min "fina" beskrivning av den hade hon fattat att det var den. Så det var väldigt komiskt tyckte jag att den spelades just då, när vi hade pratat om den. Det var väldigt länge sedan jag hörde den innan detta och jag tror inte den spelas så ofta. Men nu har jag den iallafall, så låten jag pratar om är Sonny J- Handsfree

  

Av SoMessedUp - 11 mars 2010 21:10

Vet ni vad som verkligen stör mig? Falska bitchar som ljuger, eller bara allmänt folk som ljuger. De säger att de har gjort en sak fast det inte alls är sant. Jag har gjort ett inlägg om detta tidigare typ.


Idag på matten så frågade våran lärare oss en sak. Det var nämligen så att förra gången vi hade matte med honom så dök det upp ett problem och han var tvungen att sticka. Han sa att han litade på oss så vi fick fortsätta lektionen själva utan lärare. Smart drag där läraren :P Det gick väl bra de första 5-10minuterna. Vi hade på spotify när vi jobbade och det såklart lite fajt om vad som skulle spelas. Våran klass tog sig mer och mer frihet. Tillslut satt en tjej och jobba duktigt. Jag och min bästis försökte jobba först men det gick inte så vi gav upp i slutet och tittade på de andra. Resten av klassen var antingen utanför klassrummet, kladdade på tavlan eller dansade runt.


De allra sista minutrarna av lektionen så dansade alla tjejer (utom vi tre då) i takt medan killarna hade blivit utelåsta.


Så detta var alltså vad som hände när vår lärare litade på oss. Idag frågade han hur det hade gått när han lämnade oss. Såklart sa alla i klassen att det hade gått jätte bra och att de hade jobbat flitit. Det sjukaste var att en av tjejerna faktiskt verkade tro att de hade jobbat bra... hon mindes nog fel ;) Jag och min bästis filmade nämligen och då ser man tiden (lektion-tid) och folk som dansar runt.


Men våran lärare var lite misstänksam ändå och frågade oss som satt där fram. Alternativen var: spela med klassen och ljuga och säga att vi skötte oss, eller säga sanningen och få klassen förbannad på oss. Vi valde det sista. Vi sa att vi inte alls hade jobbat så bra, men vi sa att hon tjejen som satt och jobbade hade varit oskyldig och gjort det man skulle. Alla andra hade dansat runt. Vi visade honom aldrig videon men vi övervägde det. När vi sa detta så började typ alla i klassen skylla ifrån sig på varandra. Men jag tror faktiskt läraren insåg vad som verkligen hade hänt =)


Det räcker att någon vågar gå emot de andra och vara ärlig. Och det var vad vi gjorde. Så förhoppningsvis tänker läraren lite mer på detta i fortsättningen. Det kändes riktigt bra faktiskt. Äntligen kommer lite sanning fram ;) För lärare får väldigt ofta höra saker som inte är sant, men som sagt: inte denna gången ^^


Hatar när folk ljuger och kommer undan med det med en guldstjärna i pannan!


Så In Your Face Bitches! :P

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards