SoMessedUp

Alla inlägg den 15 december 2009

Av SoMessedUp - 15 december 2009 21:14

Vet ni vad jag tycker suger??


Att behöva byta lärare hela tiden! Det har hänt mig väldigt ofta. Extra jobbigt är det när man får betyg. Varje gång man får en ny lärare måste man ju visa vad man går för igen. Man måste bevisa för den att man är duktig typ, eller vad man nu ska säga. Sen är ju vissa lärare snällare än andra när det gäller att ge ut betyg. Man kanske har en lärare och så fick man VG av den. Sen nästa termin kanske man har bytt och har en ny och den kanske bara tycker man har kämpat för G. Sånt kan ju vara lite orättvist. Det gäller ju att man lyckas få den givmilda läraren.


Jag undrar lite hur det är när man byter lärare. Kollar den nya läraren igenom det man har gjort och presterat tidigare eller går den bara efter det man gör nu? För om den inte kollar det man gjort tidigare så känns det ju väldigt onödigt att ha gjort det, jag menar om det ändå inte räknas med.


Det finns en hel del lärare som favoriteserar folk också. I sjuan och åttan hade vi en lärare i ma-no. Han var väl snäll och så men han pratade bort lektionerna lite och favoritiserade vissa i klassen. Han gillar fotboll och det gör en del i klassen också så det blev en del fotbollssnack. När vi kom upp i nian sen så fick vi byta lärare till en lite äldre. Det känns inte som han favoritiserar folk lika mycket =) De flesta säger att de tyckte bättre om han första (de kanske är för att de var favoriter ;)) men jag är lite osäker vad jag tycker faktiskt. Jag TROR att jag har fått bättre resultat på prov och sånt nu i nian men jag minns inte riktigt hur det var tidigare. Jag vet inte om detta beror på mig eller läraren. Men om det beror på att hans undervisning passar mig bättre så är det ju honom jag vill ha som lärare. Sista terminen nu i nian så ska vi få tillbaka han första, som sagt vet jag inte riktigt vad jag tycker om detta.


Jag tycker att jag har varit med väldigt mycket om att byta lärare.

Syslöjd: Där har vi haft tre olika lärare tror jag (minst!)

Matte-No: Det var ju det bytet jag nyss berättade om, bytte första terminen nu i nian och kommer byta tillbaka i kommande termin.

Engelska: Där bytte vi lärare nu när vi började nian, till en lite hysterisk sådan(men hon menar väl).

Franska: Någon gång runt åttan bytte vi franska lärare. Det var lite krångligt ett tag för den förstas man gick bort :/ (det är henne vi har i engelska nu)


Jag tror att jag fick med alla...hm... Jag vet inte om det låter mycket eller inte men det är det tycker jag. Med tanke på att de har varit på bara 3år. Eller rättare sagt, bara 2,5år :S. Innan jag kom upp i höstadiet (1-6) så var det också massa lärar byten. Klassen jag har varit i har alltid haft "turen" att lyckas få de lärarna som får barn och blir föräldrarlediga, har hänt flera gånger. I 1-6 (och sjuan med men sak samma) så var det ändå lite lättare för då fick man inte betyg, det är värre nu i högstadiet när man har ett betyg att kämpa för.


Men en grej som är lite positiv är att det verkar som jag går uppåt resultatsmässigt (betygen) =) kanske inte tillräckligt mycket men ändå uppåt :) Jag kanske lägger in mina betyg efter att jag har fått dem på fradag, får se. Ska på "barnkalas" den dagen också ^^ Min femåriga lillasysters så det är inte säkert att jag hinner.

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards