SoMessedUp

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

I walk a lonely road

Av SoMessedUp - 28 september 2010 19:02

Jag har tänkt på en sak. Jag har nog aldrig varit ensam så mycket som jag varit den senaste månaden när jag börjat gymnasiet.


Jag har nästan alltid haft min bästis känns det som, och vi var då ofta tillsammans. Om hon var sjuk eller sånt så hade jag ändå några jag kunde vara. Att vara ensam låg långt ner på min gilla-lista, det gör det nog fortfarande men ändå ^^ Jag ogillade att bara gå till skolans bibbla själv. Oftaste åkte jag och min bästis buss ihop. Sista tiden åkte vi dock olika bussar för jag flyttade men jag kände ändå folk på bussen som jag gick med. Innan jag flyttade så ogillade jag de få hundra meterna som jag var kvar ensam på bussen när hon gått av.



Nu sitter jag väldigt ofta ensam på bussen. Kanske hälften av alla gånger som jag åker :P Jag går ofta själv från busshållplatsen upp till skolan (ca 10minuters gång), och tillbaka. Jag har fått vän i klassen så där är jag inte totalt ensam och inte heller i maten, som tur är ^^ Men det är ändå ganska ovant för mig att vara ensam så ofta. Tänk hur det blir på högskolan sen O.o men nu ska vi inte tänka så långt ^^

På de stunderna som jag inte är ensam utan är med någon så är det folk jag inte är van vid. Det har varit att jag nästan alltid varit men min bästis innan. Nu å andra sidan måste jag stå på egna ben och prata med andra folk!


Dock antar jag att detta är ganska bra :) Det får väl en att bli mer trygg i andras närhet ju oftare man är det. Jag kan ju inte alltid räkna med att min bästis ska vara där, eller någon överhuvudtaget.


Mycket nytt detta... Gymnasiet... Läskiga saker :P


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SoMessedUp - 31 mars 2012 17:01

Igår/inatt/imorse var ganska händelserik :) Får se hur mycket av allt som jag orkar skriva ner ^^   Jag och en tjejkompis gick på en fest. Först var vi på torget lite för något lamt försök att kanske få något annat att göra. Jag vet inte riktigt ...

Av SoMessedUp - 20 mars 2012 22:23

Jag tänkte tips er om en sida. Några har kanska hört om den medans några inte.      TUMBLR :D   Jag har egentligen inte haft tumblr särskillt länge. Det började med att en kompis hade tumblr, jag läste hennes, började läsa fler, och till...

Av SoMessedUp - 18 mars 2012 22:35

Det känns som jag blivit fast i en bubbla, eller en ond cirkel. Eller rättare sagt, det känns som hela mitt liv är fast i en ondskefull liten bubbla.    Jag tänker tillbaka på hur mitt liv var förr, främst på högstadiet. Då det bara var jag, Delt...

Av SoMessedUp - 8 februari 2012 00:56

Tänkte bara slänga upp ett litet inlägg om att jag inte är oskuld längre!   Har nämligen precis haft sex för första gången. Med "honom" såklart. Han har dock stuckit nu för en kompis låg hemma i hans lägenhet och sov så han var tvungen att dra di...

Av SoMessedUp - 30 januari 2012 18:04

Tjenare mors! Det har ju änna blivit ganska klent mellan blogginläggen, sisådär ett gäng månader mellan varje ;) Så självklart har en del hänt och jag tror att jag även ändrats en hel del som person, men det tänker jag inte ägna detta inlägg åt. G...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards