SoMessedUp

Alla inlägg den 1 november 2009

Av SoMessedUp - 1 november 2009 12:54

Tänkte ta att skriva lite om filmerna som jag och Deltaco såg igår, och självklart lägger jag upp trailers oxå ;)


Så första filmer vi såg var:... Prom Night. Det var den vi hade bestämt från början att vi skulle se. Den handlar om en tjej som har en gubbe som är typ fixerad av henne. Han är "lite" knäpp och gör allt för att få henne, till och med mörda... Han är hennes gamla lärare och dödade för några år sedan hennes föräldrar när han sökte henne. Polisen grep honom och han hamnade i fängelse. Men nu har han rymt från fängelset och letat upp henne igen. Han kommer tillbaka på hennes skolbal för att... Hehe gissa ;) Ni får se om ni vill veta mer =D

Trailer:


Den andra filmen vi såg var:... Trick r treat. Den var lite wierd och så... Vad den handlar om... det är jävligt svårt att förklara, den handlar om Halloween och Sam. Den är väldigt svår förklarad. Det hände en del knäppa saker men sen upptäcker man att allt hänger ihop. Så vill ni se en lite knäpp och äcklig och kanske lite läskig film så är det väl denna ni söker.

Trailer:



Tredje filmen som vi såg var:... Coraline. Den filmen var tecknad men ändå inte barnslig. Den handlar om en tjej som heter Coraline som flytar in i ett nytt hus med sina föräldrar. Hennes föräldrar har aldrig tid för henne och när hon hitter en mystisk dörr som leder till en plats som tycks vara perfekt så stannar hon gärna där. Men platsen är långt ifrån så perfekt som hon trott. Filmen är av Tim Burton (som jag älskar ^^) och om ni vet vad han gör för filmer så vet ni vad ni kan förvänta er.

Trailer:...



Den sista filmen hade inte alls med Halloween eller något sånt att göra:... Moulin Rogue. Den innehåller en del musik (nutida faktiskt)och var faktiskt skit bra! Den var kärleksfull och ledsam, en perfekt kombination! =D Den handlar om en tjej som är på "moulin rogue" och hon blir kär i "the writer" ;) Han blir också kär i henne men han är inte den enda... Jag vill inte berätta för mycketom filmen för jag tycker att no borde se den istället ^^ Av filmerna vi såg tycker jag nog att denna var bäst. Så har ni inte sett den så får ni väl fan ta och göra de nu =D

Trailer:



Så nu vet ni lite filmer ni kan se om ni inte har nått att göra ^^

Av SoMessedUp - 1 november 2009 10:57

Just nu sitter jag hemma hos Deltaco, jag tror att hon är vaken men hon vägrar stiga upp, latmask :P


Igår:Jag kom hem till henne kl 12 igår (på dagen/morgonen) och då låg hon i sängen och gottade sig. Vet ej om hon sov eller var vaken men jag tror hon var vaken... När jag kom in och såg henne ligga där så satte jag mig lugnt bredvid henne, smekte henne försiktigt över kinden och sa med mild röst att det var dags att vakna, när hon sa att hon ville sova så gick jag såklart och lät henn sova ifred... NOT! Haha när jag kom in så tog jag alla kuddar ifrån henne (försökte ta täcket oxå, men hon höll fast hårt). Hon gick fortfarande inte upp så då tog jag en liten fillt och snurrade den och snärtade henne med, Moahaha ^^. Hon vägrade ändå gå upp ett tag och ville sova. Men jag fortsatte snärta ;) och hotade med att jag skulle häfta i filten typ. Till slut gav surpuppan med sig och gick upp =D 


Är jag inte en bra väckarklocka ;)


Sedan så åt vi frukost, tog lite kort, åt lite igen, sen vet jag inte vad vi gjorde, sen gick vi och köpte godis, sen gjorde vi inte så mycket tror jag, sen såg vi på fyra filmer. Två st var typ skräckfilmer, en var...ehm... lite udda kan vi säga :) Den hade säkert varit läskigare om den vore otecknad, och en som inte var läskig alls. Man ska alltid avsluta med en film som inte är läskig för då är man inte så rädd när man ska sova X) Kommer väl troligtvis göra ett inlägg senare om filmerna.


Det var de vi gjorde =) Men nu tycker jag att hon får ta och pallra sig upp för nu har jag suttit uppe i ca två och en halv timme och väntat. Och ungefär en och en halv timme av den iden låg jag bara i sängen och gjorde absolut ingentng -_- Suck 

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards