SoMessedUp

Alla inlägg den 7 november 2009

Av SoMessedUp - 7 november 2009 22:42

Ni känner kanske till ett program som heter "My super sweet 16". Det handlar om ungdomar som är JÄVLIGT bortskämda!! Tänkte ta och skriva ett inlägg om detta programmet. Programmet går på mtv (kanske på fler kanaler men det är där jag ser det). I usa så är det ju väldigt stort att fylla 16år, körkort för dem då ju. Så då finns det en del rikemans barn som vill ha flotta fester när de fyller. Oftast har de en skit rik pappa och är pappas lilla prinsessa (jag sa oftast, det är killar med oxå). Festerna går på så jävla mycket pengar så det är inte klokt! Minst 30 nollor eller nått xD


Det räcker inte med en liten fest för sina närmaste vännerna. Nej, det som står med på listan brukar oftast vara: En stor lokal som de hyr (för massa pengar), flera hundra personer blir bjudna, ofta är det någon artist som uppträder (kostar massa pengar), klänningar/kostymer som de gärna byter flera gånger under festen gärna special sydda oxå (kostar massa penga), massa smycken och andra accessoarer (kostar massa pengar), special sminkade (kostar massa pengar), utrustning för att lokalen ska va så snygg som möjligt (kostar massa pengar), de brukar oxå vilja göra en speciell entré (som oxå brukar innebära massa pengar), en limosin brukar oxå oftast vara med (dyrt såklart)... Listan bara fortsätter!!!!!! En sak till som måste nämnas på listan: Presenten. Eftersom de fyller 16 och det betyder körkort för dem så är ju den självklara presenten en svin dyr bil (vad annars?). Sen får de säkert massa andra dyra saker utöver detta.


Jag förstår inte ens hur föräldrarna kan ge sina barn allt detta, fattar de inte hur jävla bortskämda de är? Och alla som jag har sett som har varit med i programmet har viljat vara i fokus, annars hade de ju inte gjort något sånt här, och de älskar sig själva. De verkar tycka att det är bäst i världen eller något.


Brukar se på programmet för att... jag vet egentligen inte, kanske är det för att de är så jävla puckade/egoistiska/bortskämda, eller så är det för att det är så jävla kul när något går fel under deras fest och de tycker att hela festen är förstörd (haha), eller så är det för att man är avundsjuk (men knappast, bara på alla pengar isåfall, inte på själva festen). Jag vet inte varför jag ser på det. Det finns många program jag ser på men jag vet inte varför egentligen.


Jag själv hade ALDRIG velat ha en sån fest där jag är i centrum hela tiden, jag är verkligen ingen sån människa. Skulle inte stått ut, hade skämts och vart rädd för att göra bort mig. Usch, nejnej, inget för mig ^^ Haha


Men nu ska jag nog ta och sova snart så detta blir dagens sista inlägg, god natt =)

Av SoMessedUp - 7 november 2009 19:30

Jahopp, jag ska ju skugga på måndag. För er som inte vet vad det är så kan jag skriva det lite längre ner i inlägget. Jag kunde ju nästan lista ut vad som skulle hända. När jag skuggar kommer jag ju vara på en skola som jag inte hittar i med folk jag inte känner, vad händer då? Jo så klart, min mens kommer -_- Den är alltid så jävla passande!

Alltid när jag ska hitta på något kommer den typ. Jag har praktiserat två gånger i mitt liv och båda de gångerna har jag behövt stå ut med mens! Och nu när jag ska skugga så kom den såklart! Jag visste typ att den skulle komma, kände det på mig. Jag hade räknat fel och trodde jag bara var i vecka 3 men jag hade räknat fel och det hade gått en månad =( Fast att jag trodde de va vecka tre så kändes det som om den skulle komma oc h självklart hade jag rätt och den kom, imorse =( En annan gång som mensen var jävligt passande var när jag var mitt ute på en ö utan någon jävla toalett, men jag var bara där över dagen som tur va. Jag har konstigt nog haft turen att slippa få den i skolan eller på något annat dumt ställe, den brukar komma när jag är hemma. Men däremot kommer den gärna den veckan jag ska göra nått speciellt :(


Hatar mens, killar ska vara glada som slipper det. Jag tror inte jag är den enda tjejen som har haft problem med mensens tajming, eller hur?


Vad är skuggning?

Skuggning är en grej man kan göra när man ska söka gymnasium i nian. Om man är osäker mellan lite olika linjer eller olika skolor eller bara undrar hur skolan är eller något annat så kan man få skugga. Då får man följa med en elev på den linjen man funderar på. Vi säger att jag vill gå barn-fritidprogrammet på en skola i göteborg. Då kan jag få vara med en elev/klass som går den linjen, då är man med en dag och ser vad man tycker om det.

Jag vet dock inte om alla skolor gör detta men den jag går på har det iallafall så.

_______________________________________________


Ikväll ska jag nog se på körslaget som börjar snart, fram tills dess sitter jag väl vid datan. Men efter dess vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Data eller tv antar jag att det blir ^^


Hej så länge! =)

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards