SoMessedUp

Alla inlägg den 10 november 2009

Av SoMessedUp - 10 november 2009 20:02

Tänkte skriva llite om manga, är ingen expert på det så det blit kanske inte så mycket. Rättare sagt så vet jag inte så mycket om det xD Men jag vet att det kan vara en del snygga eller fina bilder =) När jag målar brukar det nog oftast bli lite manga liknande ögon men det är för jag tycker de är ganska lätta att göra. Har målat lite olika slags ögon genom tiderna, rätt kul när man kollar gamla teckningar och ser hur man måla då ^^ Men nu skulle jag ju inte prata om hur jag målar utan om manga X)


Eftersom jag inte vet så mycket om manga så är det kanske dumt att prata om det ifall jag säger fel, men serie tidningar med manga brukar oftast läsas från det vi anser är "fel-håll", de börjar bak och läser rutorna baklänges typ. Själv har jag en manga tidning som heter Shojo, blev lite förvirrad i början när jag skulle läsa den men efter ett tag gick det =D Nu vet jag väl inte så mycket mer ^^ Men jag kan lägga upp lite bilder från google istället =)


  

Finns MASSA bilder, detta var några jag hittade när jag sökte på manga och anime och sånt.

Är anime och manga samma sak? Jag vet inte xD Men jag tycker de ser väldigt lika ut iallafall :)

I like manga (anime?) pictures =D

Av SoMessedUp - 10 november 2009 19:30

Vad har hänt idag då?


Jag har fått besked från min lärare att jag kan ha filmen "American History X" att jobba med. Ska skriva recension om den så det kommer säkert bli ett/flera inlägg som kretsar runt detta. Såg klart en annan film idag som heter "Pojken i randig pyjamas", den var jätte hemsk och ledsam! När jag hade sett lite mer än halva så gjorde jag ett gästinlägg hos Deltaco om den, så det kan ni ju kolla om ni vill. Eftersom jag skuggade igår och var först ut med att göra det så var det en del som undrarde hur det var och hade massa frågor om det, så för en gång skull var jag i centrum ett litet tag ;) vet dock inte om "vara i centrum" är riktigt min grej xD. I maten så satte sig en lärare vid oss (inte en lärare som jag har) och han var tydligen pappa till en tjej som jag var med när jag skuggade igår :D Lite komiskt tycker jag, hon hade tydligen tyckt att jag hade vart trevlig, snäll, rolig eller vad det nu var :S minns inte exakt vilket ordet var ^^ men det var ju bra iallafall =) själv tyckte jag jätte bra om henne med, hon var skit rolig och flummig, trots att hon gick i trean =D


Vår engelska lärare är ganska virrig, tidigare hade vi en annan men nu har vi fått henne. Hon blir väldigt lätt stressad och drabbas av "panik-anfall". Ibland tycker jag lite synd om henne men samtidigt tycker jag hon överdriver och hon gör en del saker jag ogillar. Men jag tror hon är en lärare som man lätt kan fjäska för, vara trevlig och förstående mot så älskar hon en typ. Om man fjäskar och håller på hela tiden kan man säkert lätt höja betygen hos henne, speciellt eftersom hon inte känner sig riktigt bekväm med vår klass tror jag. Av någon anledning så tycker hon ganska bra om mig och Deltaco (verkar det iallafall som) så vi har väl världens fjäsk möjlighet. Dock är inte de där fjäska skiten med att visa sig duktigt och alltid svara om jag kan svaret med ett leende på läpparna skiten mig grej. Sitter hellre tyst med svaret i mitt huvud. Tyvärr är inte den egenskapen särskillt bra i skolan eftersom det är då man ska visa vad man kan xD En sak jag stör mig på med läraren är att hon alltid vill att man ska kolla henne i ögonen och vara nära en när man pratar, visst kolla en i ögonen är väl vanligt folkvätt eller nått men de flesta ungdomar (mig själv inräknat) känner sig obekväma i det. Detta kanske gäller för vusna också det kan jag inte svara på. Om man ska fjäska fär henne så ska man: -Svara när hon frågar saker (såklart) -Kolla henne i ögonen -Le mot henne -Vara lugn -Jobba tyst på lektionerna (man berhöver egentligen inte ens jobba, räcker med att man sitter tyst och stilla vid sin bänk och låtsas jobba) -När hon får sammanbrott visa förståelse och medlidande och lova att sköta sig, trots att man inte är den skyldige -Stanna efter lektionerna lite och prata med henne lite grann -Osv, hon är iallafall en lärare som är väldigt lätt att fjäska för (speciellt eftersom jag och Deltaco är lite omtyckta av henne) men känner inte riktigt för att gör allt detta. Fösöker väl ibland men jag vet inte riktigt hur det går ^^ En till sak hon gör som stör mig är att när hon frågar en fråga och ingen vill svara så ger hon den frågan jätte ofta till mig! Jag är inte den personen som vill få massa frågar, sitter som sagt hellre och tänker svaren för mig själv, om jag nu kan svaret. Så det stör mig lite.


Iallafall, blev lite längre om läraren än vad jag hade planerat ^^, resten av dagen har jag läst lite so, sätt på tv, ätit... det var nog i stort sätt det xD Jag och mamma åkte aldrig till gymnasie grejen, vi sket i det X)


Det var "bara" detta jag hade att skriva för tillfället ^^ Hej tills vidare =)

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards