SoMessedUp

Alla inlägg den 12 april 2010

Av SoMessedUp - 12 april 2010 22:13

Så tillbaka i skolan nu då. Idag fick vi se på en musikal som några gymnasie elever framförde. Den var ganska kort och de hade fått klippa ihop den lite grann, den var väl ungefär på en halvtimme tror jag.


Själva "storyn" var ganska tråkigt tycker jag. Grunden kanske var bra men den kändes lite tråkig, men detta kan också bero på att de behövt klippa ihop den. De spelade ganska bra, och sjöng och dansade bra. Jag hade iallafall inte kunnat göra det så bra som de gjorde ;) Så jag tycker att den var helt okej =)


Men sen blev jag lite sur. För det var en del som tyckte att den "sög". Jag fick känslan av att de inte ens hade gett den en chans. Det kändes nästan som om de hade bestämt sig redan innan för att tycka att den suger. Det är lite dåligt av dem tycker jag. De verkade inte direkt tänka på hur mycket jobb som "skådespelarna" säkert hade lagt ner. De bara bestämde att den sög direkt, utan att tänka efter eller ens ge den en chans.


Själva ordet "suger" tycker jag också är lite taskigt att använda. Visst, den var inte så jätte bra men det betyder inte att den suger. Jag vet inte om det stämmer men jag tycker iallafall att de känns som om de hade dömt musikalen redan innan de kom in i salen, det kändes som om de gick in med inställningen att den skulle suga. Ganska respektlöst tycker jag!



Morr



Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards