SoMessedUp

Alla inlägg under april 2010

Av SoMessedUp - 5 april 2010 23:18

Har haft den här jävla låten i mitt huvud hela jävla dagen xD Hela familjen har gått runt och haft det :P


Jätte störande! ^^

Av SoMessedUp - 5 april 2010 22:56

Jag har lite problem ibland. Jag har egentligen inget fullbokat liv men biland känns det ändå som jag skulle behöva kopiera mig själv. Jag har ju lov just nu, i en vecka. Lov veckan går alltid skit fort. Lov= skönt. På lov vill jag slappa och ta det lugnt. Ett litet problem med släkt är att de gärna vill att man ska hälsa på på lovet, åtminstone min... De frågar typ "Har inte du lov snart? *Jo* Vad bra då kan du ju komma och hälsa på om du vill, vi tycker det är så trevligt"... Då kan man ju inte direkt säga nej och skita i dem (jag kan iallafall inte det). Man vill ju inte göra dem besvikna, men samtidigt vet jag inte om jag själv riktigt vill. Jag har skillda föräldrar så pappa m.familj vill gärna att jag kommer dit några dagar, min farmor och farfar vill gärna att jag kommer dit några dagar, mormor och morfar skulle också uppskatta om jag kom dit några dagar, sen vill jag och Deltaco vara med varandra lite grann också... Helt plötsligt har hela lovet gått! Vart försvann slappa tiden??


Suck... Det är ju inte så att jag inte vill träffa dem, jag tycker ju om dem, men... jag vet inte...jag orkar bara inte. Jag är väldigt osocial och sitter helst hemma, gärna på mitt rum. Ett annat problem med detta som jag har upptäckt är: När jag väl har sagt ja och åkt till t.ex mormor och morfar så tycker de att det var jätte trevligt, sedan vill (och förväntar?) de att jag åker tillbaka dit så fort som möjligt igen. Då får man höra hela tiden "Ska du inte komma och hälsa på snart igen", "Visst trivs du väl här i *Stället där de bor*" osv...

Jag tänkte att om jag åker nu så kanske jag inte "måste" det på ett tag sedan. Men så fel man kan ha. Istället vill de ju att jag kommer dit igen och oftare. Blir ganska jobbigt när de tjatar om det.


Nu under lovet har jag nog löst det så att det blir såhär (kanske): Farfar fyller på torsdag. Jag åker till farmor och farfar på torsdagen, firar farfar på kvällen. Min pappa bor på gångavstånd därifrån så jag går över till dem och hälsar på lite. Jag sover dock inte över där (tror tyvärr de kommer göra dem lite besvikna...). Sedan på fredagen så åker jag hem igen. Det är ganska lagom för mig, samtidigt som jag besöker dem. Mormor och morfar får jag hoppa över detta lovet, har faktiskt varit där lite och träffat dem en del, hoppas de inte tar illa upp.


Detta är verkligen ett problem för mig. Jag vill dela på mig så jag kan besöka alla samtidigt. Men om jag gör detta blir jag kanske inte så glad själv. Jag kan ju inte leva mitt liv helt för att göra andra nöjda, detta är en grej jag har försökt lite på senaste. Min mamma har nog upptäckt det och försöker få mig att välja det som jag tycker känns rätt för mig. Men jag kan inte välja det alltid utan att tänka på om det sårar någon annan.


Får försöka tänka på detta: Leva mitt liv för min skull, inte för någon annans (men samtidigt ta hänsyn till andra ändå såklart).

Av SoMessedUp - 4 april 2010 22:32

Ikväll såg jag på "Natt på museet". Det är andra gången jag ser den filmen och den är faktiskt riktigt bra ^^ Skådespelare: Ben Stiller =) Very good

Filmen handlar om ett museum. Larry (Ben stiller) får jobb där som nattvakt, han upptäcker då att saker inte stämmer där. Helt plötslig har det gigantiska t-rex skelettet flyttat på sig. Han upptäcker snart att allting på museet blir levande när solen har gått ner. Ni kan själva kolla i trailern som kommer nedanför ^^ Rekommenderad film för er som inte har sett den. Det finns en två också men den har jag tyvärr inte sett.


Jag kommer troligtvis kolla lite på film denna veckan och kanske rekommendera en del. Så vill ni ha filmtips så ska ni kanske hålla ögonen öppna ;)


Natt på museet/ Night at the museum trailer:

Av SoMessedUp - 4 april 2010 22:24

Det finns inte en enda människa som inte har sett en utav dem. Däremot finns det miljontals människor som inte visste vad de såg. De trodde att de såg på en extremt vacker människa, men de hade fel.


En halvtimme senare släppte de av Daniel utanför skolan och körde iväg med full gas. Det ekade över parkeringen och flera intresserade tjej ögon följde bilen med blicken. Daniel suckade, slängde upp ryggsäcken över ryggen och gick in i skolan. Det var en helt vanlig dag utan några konstigheter. Hans bröder hade varit för jävliga som vanligt, de tyckte väl att de var häftiga och det tyckte resten utav världen också. Daniel tycktes vara den enda som inte tyckte det. I skolan fick han som vanligt gå igenom korridoren själv, han fick undvika en del fällben och höra en hel del skratt och viskningar. När han var ny på skolan hade alla förväntat sig att han skulle bli skolans nya häftiga ”poppis kille”. Detta hade de förväntat sig eftersom det var exakt detta som hans bröder hade varit när de gått på skolan. De hade varit, och var fortfarande, omtyckta utav alla. Till och med lärarna hade älskat dem, trots att de inte hade gjort en enda läxa under sin skoltid. Det var som om hans bröder hade någon slags aura runt sig… Daniel hade inte ärvt den utstrålningen. Så när alla på skolan hade upptäckt att han inte var lika cool som hans bröder så hade de stött bort honom och han hade blivit skolans mobboffer istället. Flickvän hade han inte haft någon gång under vare sig slutet på högstadiet eller gymnasiet. Han hade gillat ett flertal tjejer och till och med berättat vad han känt för dem, tyvärr så har det endast varit populära tjejer. Han visste inte varför, och det störde honom, men av någon anledning tycktes han bara falla för populära tjejer. Kanske var det för att de var så självsäkra, men oftast gillade han inte den egenskapen hos folk… Eller? Det kunde också vara för att det var de tjejerna som man såg mest, alla andra bara satt tysta längs väggen, precis som han själv. Det kunde vara en annan anledning också, den anledningen ville han egentligen inte tänka på för han hoppades att det inte var så. Det kunde vara så att han föll för dem på grund utav deras utseende. De snyggaste tjejerna på skolan var de populära, det var de som var akne fria, hade snyggast kläder, vackrast hår och såklart hetast kropp. Daniel ville inte vara utseendefixerad, han ville gå efter insidan istället men tyvärr kunde han inte hjälpa vad han föll för. Nu senast var det Therese som han hade fått upp ögonen för. Han hade dumt nog berättat för henne vad han kände. Hon hade skrattat honom i ansiktet och sedan skämt ut honom inför hela skolan. Efter det så hade hon retat honom så fort hon såg honom och alla skrattade såklart. Therese tillhörde en utav de populäraste på skolan och han insåg hur dumt det hade varit att han hade talat om sina känslor för henne, men han hade inte kunnat hindra sig själv. Han kunde inte hjälpa att han fortfarande gillade henne lite, trots allt elakt hon och hennes gäng hade utsatt honom för. Han gillade henne men samtidigt hatade henne. En gång hade hon sagt till honom att hon gillade honom, han hade blivit överlycklig och ett stort hopp hade tänts. Hon hade genast släckt hoppet genom att börja hånskratta och sagt att han aldrig skulle kunna få något så bra som henne, inte ens i närheten.

Av SoMessedUp - 4 april 2010 21:21

Jippi ^^ Imorron är det ingen skola för min del, det är nämligen lovdags ^^ Love it


Den som uppfann lov var ett geni ;)


Vad ska jag hitta på under lovet då?... Mest slappa lär det nog bli. Jag ska försöka skriva och blogga så mycket som möjligt. Så borde jag läsa i min svenska bok också, och kanske öva inför nationella i matte (om det nu går). Min farmor och farfar vill gärna att jag kommer bort dit, får se om jag gör det. Jag borde åka för de tycker det är så roligt när jag kommer, jag trivs såklart där med. Men det jag trivs ännu bättre med är att bara vara hemma och slappa framför datan ^^ Men någon/några dagar får jag kanske åke dit.


Jag vet inte hur det blir med våran tjejkväll som vi har planerat ett tag nu. Den skulle man ju kunna ha nu under lovet men då måste man kontakta alla och se när det passar.


Jag vill gärna åka in till "stan" och shoppa lite också, vet dock inte hur mycket pengar jag har just nu, men tror att jag har så att det räcker. Tyvärr har jag ingen att åka in med =( Åka in själv känns inte så lockande direkt :P Vet inte vad min mamma hade tyckt om det heller ^^


Nu ska jag: Gå in på facebook. Sedan antingen skriva lite på min berättelse eller kolla på Vampire Diaries, kanske både och? Det kanske blir att jag bloggar lite till också =) Är ju faktiskt bloggberoende ;)

Av SoMessedUp - 3 april 2010 23:34

Jag sitter hemma hos Deltaco just nu, har firat påsk här. Jag hoppas att alla har haft det trevligt idag ;)


Tänkte bara titta in och säga godnatt ^^ så... GOD NATT =D

Av SoMessedUp - 3 april 2010 16:56

Be my vampire

 

Alla visste att de fanns. Alla visste att de gick runt bland oss. Alla visste vad de var och vad de gjorde. Men ingen visste att de hade känslor.


”Vakna för helvete Daniel, annars drar vi fan utan dig!” Henke gav sin lillebror en spark i sidan samtidigt som han drog på sig en vit t-shirt. Daniel gav till ett morrande och drog täcket över huvudet. Lukten utav minst fem olika herrparfymer fyllde rummet. Rummet ekade utav ett antal Pitbull låtar som gick på replay.

”Men kan ni slöfockar skynda er för helvete! Vi måste dra nu, och du Danny-boy har ju för fan skola”. Samuel kikade in stressat genom dörröppningen. Daniel mumlade att han skulle sluta kalla honom för Danny-boy men Samuel hade redan försvunnit för långt bort för att kunna höra. Henke skrattade och upprepade smeknamnet medan han fixade sitt hår så att det stod så gott som rakt upp. Ibland undrade Daniel varför han hade valt att bo hos sina två äldre bröder istället för att bo kvar hos deras föräldrar. Då kom han på hur hysterisk deras mamma brukade bli så fort man nämnde ordet alkohol och han mindes varför han ville flytta. Daniel drog sig sakta upp från madrassen på golvet. Det tog ett tag innan han hittade sina egna kläder bland alla de andra som låg i högar på golvet. Medan hans bror gjorde pussmunnar åt sig själv i spegeln drog han på sig sina slitna svarta jeans och en lika svart t-shirt. Han hade hellre haft på sig en munktröja men det fungerade inte så bra när det var trettio grader plus ute. Han drog fram sitt hår så att det täckte ena ögat. Hans storebror började skratta och kallade honom för emo. Daniel sa åt honom att dra åt helvete men helt i onödan, det enda han möttes utav då var ytterliggare skratt.

Av SoMessedUp - 3 april 2010 15:10

Jag skapade precis en ny kategori, "Be my vampire (by me)". I denna kategori kommer jag skriva en en berättelse, eller vad den nu är för något, som jag har börjat skriva på. Jag kanske borde haft den under kategorin "saker av mig" men bestämde mig för att ge den en helt egen kategori ^^ För hoppningsvis så kommer jag skriva lite varje dag och lägga upp, men vi går se hur det går. Jag kanske tröttnar på den och lägger ner den ^^ Man vet aldrig med mig.

 

Detta ska den handla om:

Vampyrer. Det är ju en väldigt populär grej just nu, men jag älskade vampyrer långt innan twilight-skiten kom och gjorde det poppis. I nästan alla vampyrgrejer som finns och är populära nu är det så här: En kille är vampyr. En tjej är människa. Kärlek uppstår. Människotjejen vills ha av flera killar, gärna övernaturliga (vampyrer?). Ungefär så där är det i flera, Twilight, Vampire diaries, true blood... Lite synd att nästan alla kör samma grej, basic iallafall. Så jag tänkte såhär: Jag går emot vampyr modet och gör typ tvärt om. Så i denna som jag skriver ska det vara en vampyrtjej. Det ska vara en människokille som är mobbad. Vampyrtjejen ska ha en "medhjälpare" som är en vampyrkille, som gillar henne. Osv, mer får ni inte veta än. Jag bryter vampyr-modet lite grann iallafall ^^

 

Första delen på "historian" kommer inom kort... lämna gärna kommentarer på den ;)

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards