SoMessedUp

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av SoMessedUp - 11 maj 2010 21:16

Satt nyss och såg på det där programmet...vad de nu heter... där de spelar upp och disskuterar låtarna som ska vara med i Eurovision song contest =) Då pratade de om sina favoriter genom tiderna typ. Jag funderade på vilken min var, kom inte fram till något svar. Men när jag tänkte komjag att tänka på denna låten, så jävla skön^^ Den skulle fan ha vunnit xD Ett utav bidragen ifrån melodifestivalen 2004. Hade den varit med nu hade den fan vunnit hela skiten =D  (fast jag litar på Anna Bergendahl med ^^)


After Dark- La Dolce vita 

Av SoMessedUp - 11 maj 2010 18:01

Ofta på lektioner kan de hända att läraren pratar och jag kommer in på helt orelivanta tankar. Då stänger jag ute de läraren säger totalt och stänger in mig i min egen lilla bubbla. Sen kanske jag hör mitt namn eller ordet "läxa" eller något annat som får mig att vakna till. Men då vet jag ju inte alls vad saken gäller och blir helt förvirrad och lost. Oftast kan Deltaco tala om vad jag har missat ^^ Men detta händer inte bara i skolan utan kan hända hemma också.


När det gäller ovanstående är jag väldigt bra, för bra, på att stänga ute saker. Men när jag väl vill stänga ute brukar det inte gå lika bra och jag kan störa mig på småsaker. När man ska läsa och follk pratar/gapar brukar det inte funka så bra, inte i början iallafall, till slut kanske jag lyckas. När vi ska jobba i skolan och folk pratar brukar det inte heller funka så bra. Stör mig ibland på helt knäppa saker som får mig att totalt tappa koncentrationen. Som t.ex. när läraren har genomgång på tavlan och någon sitter och jobbar eller pillar med något annat. Sånt kan få mig att bli blank ibland och inte alls kunna koncentrera mig. Helt sjukt tycker jag. Kan ju inte direkt be folk att lägga av heller så det är lite jobbigt.


Jag suger också på att göra två saker samtidigt. Som att lyssna på läraren och pilla med något annat eller tänka på något annat samtidigt. Om jag försöker med detta brukar det sluta med att läraren blir totalt utesluten, som i det första jag skrev.


Önskar att jag kunde kontrollera min koncentrationsförmåga bättre ^^

Av SoMessedUp - 11 maj 2010 07:48

Sovmorgon idag, så jag tänkte blogga lite =)


Jag kan inte komma på något vettigt att skriva om så jag slänger in ett kollage =D Bilderna i kollaget tog jag förra sommaren någon gång med en vanlig digitalkamera. Jag tror jag försökte få till läskiga eller mystiska bilder eller något sånt ;) Så här kommer ett kollage men några gamla "läskiga" failade bilder^^ :

  

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards