SoMessedUp

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av SoMessedUp - 10 maj 2010 21:40

Vet ni vad jag älskar? Att läsa böcker som är bra, böcker som fängslar. Deltaco tipsade mig om en bok som hon läste, nämligen "Djävulens Märke" av Magnus Nordin. Hon tyckte att personen i boken påminde om mig (åtminstone i början) och jag måste säga: JAG HÅLLER MED HENNE! Jag har svårt att beskriva mig själv eftersom jag har lite olika sidor, men denna grejen stämmer iallafall :)


Lite utdrag ifrån sida 52-53:

Med en grimas mindes jag Olivias, min spanskalärares, ord på utvecklingssamtalet i våras. "Ella är duktig och ambitiös men hon måste vara mer aktiv på lektionerna, ta för sig mer..." Lätt för henne att säga! Men det muntliga hade aldrig varit min starka sida. inte så lätt att öppna munnen i den här klassen heller. Om man viftade med handen eller svarade på lärarens frågor kunde man vara säker på att få höra en gliring från Muhammad och Oskar eller någon annan idiot...

 

Jag hade drömmar. Jag ville bli journalist, je helst författare som Anne Rice, men tänk om mina betyg inte räckte till för journalisthögskolan? Vad skulle jag göra då? Jag tyckte om att skriva, helst påhittade saker som noveller och dikter...

 

Mina uppsatser gav hon MVG, men jag avskydde att tala inför grupp...

 

=D Jag är just nu på sida 76, jag kan bara säga: TACK DELTACO FÖR ATT DU TIPSADE DENNA BOK TILL MIG! :D Än så länge gillar jag den verkligen ^^




Av SoMessedUp - 10 maj 2010 20:07

Haha, så fjollig jag känner mig! Jag använde precis skolan som en ursäkt att skriva med en person ^^ Finns en kille i franska, skulle inte vilja påstå att jag gillar honom, men kanske... ville iallafall skriva med honom så jag skrev "Vi fick ingen franska läxa va?" Egentligen har jag full koll på att vi inte har någon läxa men jag ville skriva med honom ^^ Så det var bara en ursäkt ;)


Känner mig jätte fjollig =D

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards