SoMessedUp

Alla inlägg under maj 2010

Av SoMessedUp - 6 maj 2010 19:04

"Har du något emot mig? Isåfall får du fan gärna säga vad det är. vad är det du håller på med? Försöker du sno min bästis från mig? Försöker du få henne att överge mig? vad det än är du håller på med så skulle jag uppskatta om du slutade med det. När du umgås med oss pratar du ungefär 80% med henne och resten med mig. Har du något emot mig? Du kanske inte ens har lagt märke till detta själv, men jag märker det. Jag kan bara sitta där och hålla käften, ingen vill ju prata med mig ändå...

Jag vill inte göra detta grupparbete med dig. Jag kan kanske tänka mig att jobba med dig men jag kan inte tänka mig att jobba vi tre. Ni lär väl ha jätte kul medan jag bara sitter där, eller att jag har fejk-kul. Hade gärna velat protestera men ibland får man väl bara knipa käft och låta andra bestämma, som vanligt.

Jag har egentligen ingenting emot dig som person. Men ibland gör du saker som verkligen stör mig. När var senast jag och min bästis fick sitta ifred i matsalen? Jag har inget emot att sitta vid dig men det känns ibland som du kommit oss in för nära ibland, speciellt henne. Jag bara är där, kommer in ibland...

Jag vet att min bästis inte skulle sluta umgås med mig för att vara med dig, tror jag iallafall. Men ibland blir det att du tar över henne iallafall. Jag sätter mig bara på hörnet och kniper käft. Låter er ha ert roliga. Hoppas ni har kul...

Känns som jag kommer mer och mer bort, utanför. Mer och mer för mig själv.

Men skit samma...vem bryr sig..."


Behövde bara få ut några grejer som surrar runt i mitt huvud, vet inte ens om jag fick med allt...

Av SoMessedUp - 6 maj 2010 18:15

"Athjoo!!!!  Ursäkta, men jag tål inte mig själv..."

 

Don't wanna be my friend no more, I wanna be somebody else

 

Har jag förändrats? Eller är detta mitt sanna jag?

 

Fan, jag orkar inte... "vad?"... leva såhär...

 

I hate everything about me, I don't love me...

 

I'm my own worst enemy


Ibland blir jag så trött på att vara mig själv. Jag förstår mig inte på världen runtom mig och förstår mig ännu midre på mig själv. Ibland orkar man bara inte...


 


Av SoMessedUp - 5 maj 2010 22:01

SoMessedUp likes this song ^^ (ja, jag pratade precis om mig själv som tredje-person ^^)


Gillar rösten, melodin, texten är också okej =)

"12 stones- The way i feel" med text

Av SoMessedUp - 5 maj 2010 21:40

Här kommer ett kollage som jag gjorde på tröjor och jackor jag kan tänka mig, överdelan helt enkelt. Jag gjorde kollaget innan vi åkte och shoppade så nu behöver jag inte alla dessa längre :)

1. En vanlig lång t-shirt som man kan ha under kläder. Det var ungefär det jag hade tänkt mig med den :)

2. Jag tycker denna t-shirten är gullig men ändå snygg, fin men ändå vardaglig. Funkar till det mesta känns det som.

3. Hehe, tyckte den var lite häftig =) Jag hade nog dock inte kunnat ha den, bl.a för att den inte har axelband. Jag måste ha axelband, annars tappar jag kläderna (störande!). Man får bara hoppas att ingen drar ner dragkedjan när man har den ^^

4. Enkel men ändå snygg lång t-shirt. Den är lite "slapp" och det gillar jag. Den har också ett band i midjan som gör att man inte ser ut om en säck potatis.

5. Tyckte denna t-shirten från bikbok var cooool ^^ och vet ni vad?? jag köpte den =D Tydligen var det någon model eller något som designat den typ... är lite osäker men den var iallafall "limited edition"

6. Jag hade nog tänkt mig denna som en t.shirt att ha under andra kläder, en "under t-shirt". hade jag ägt någon väst så hade det nog varit snyggt. Men den funkar utan något över också enligt mig.

7. Lite smått häftig jacka tyckte jag :) Jag hade kanske dock tagit bort den där grejen som sitter vid bröstet om det går, men vem vet det kanske bara hade gjort den sämre ^^

8. Snygg, modern, bekväm? Jag gillar den iallafall. Gillar modellen på dessa jckor. Tyvärr är det väldigt många som har såna eller liknande och då sjuker de i värde enligt moi. Men hade kunnat tänka mig den ändå.

9. Jag skulle behöva/behövde en bolero eller liknande att ha över min balklänning så därför tog jag med denna i kollaget. När vi var inne och shoppade hittade jag dock en annan som jag köpte =)  

Av SoMessedUp - 5 maj 2010 21:30

Vi har träffat på ett litet dilemma. Inget stort världsproblem direkt (verkligen inte) men skapar oss ändå en del problem. Jag och Deltaco och ganska tajta. Vi umgås med tre andra tjejer i klassen. Är man bra på matte räknar man snabbt ut att vi är fem stycken.


Jag och Deltaco jobbar ofta ihop på grupparbeten. De övriga tre varierar det lite på. En jobbar oftast själv, de andra två försöker jobba ihop men hitills har det inte funkar någon gång tror jag. Nu ska vi göra ett grupparbete i svenskan och en utav de tjejerna som inte kan jobba ihop hade tydligen pratat med läraren. Sagt att hon inte ville vara själv men inte kunde jobba med den där tjejern och så. Så våran lärare löste det så här: Alla vi fem ska jobba ihop... Bra lösning? Eller inte?


Jag och Deltaco hade redan bestämt vad vi hade tänkt jobba med, men vi kan kanske göra det också? Ingen utav oss fyra (endast hon som pratade med läraren) tror jag är helt nöjd över beslutet. Jag? Jag är osäker på vad jag tycker. Jag tycker såklart inte hon ska behöva jobba ensam om hon inte vill det, och kompisar ska ju ställa upp för varandra. Men jag tror dock inte detta kommer funka. Om alla vi fem ska vara i en grupp kommer det bli för många olika åsikter och skit, det lär säkert sluta med att vi bråkar (ovänner?) och det vill man inte ska hända. Speciellt inte nu den sista tiden vi har kvar av nian... sista tiden ihop.


Får väl helt enkelt se hur det blir med detta. Vi har svenska imorgon och då måste alla betsämt sig om de vill jobba ihop eller inte. Jag lär nog gå med på det tror jag...

Av SoMessedUp - 3 maj 2010 22:20

En sak som stör mig är att man dömmer folk för saker som de inte kan hjälpa. Jag tänkte blogga lite om dålig andedräkt!


Jag hatar när folk säger saker som "Fy han är så äcklig, han har äcklig andedräkt" eller liknande. Det värsta är att jag tror nästan alla gör så. Dömer folk för något de inte kan hjälpa alltså.


Man kan ju faktiskt inte hjälpa om man har dålig andedräkt. Visst man kan tugga tuggumi eller något sådant, eller ta något "medel" mot äcklig andedräkt, men det är inte säkert att detta hjälper. Jag dömmer troligtvis folk för sådana här saker också och jag hatar att jag gör det, men försöker att inte göra det.


Ofta när vissa folk säger vad de inte vill ha hos en partner så är det bl.a "Den får inte ha dålig andedräkt". Så om det är en jätte snäll person så dissar man den på grund utav andedräkten då? Bara för att man har dålig andedräkt förtjänar man inte att bli älskad? Låter ju helt sjukt ju!

Det gör ju inte en person till en sämre människa bara för att den luktar illa, eller hur?


Så jag ber er folk: Försök att bortse från såna här grejer hos personer, alla förtjänar en rättvis chans ändå ;)

Av SoMessedUp - 3 maj 2010 18:17

De manipulerar, de leker, de gör precis vad de vill med oss människor. Vi kan inte försvara oss, när de väl har bestämt sig för att göra något med oss så gör de det. Mot dem är vi försvarslösa. De kan med en enda blick få oss i sin makt.

 

”Eyy Danny-boy! Vakna för fan, vi drar annars!” Henke stack in sitt flinande ansikte genom dörröppningen och slängde en sko emot Daniel men missade med drygt en decimeter. Han älskade att reta Daniel med det smeknamnet. Han älskade det, men Daniel hatade det. Trots att hans bröder hade varit uppe halva natten och festat så hade de gått upp tidigare än honom, detta behövdes eftersom de hade jobb som de var tvungna att åka till. Samuel jobbade på någon byggfirma och Henke… Daniel visste faktiskt inte riktigt vad Henke jobbade med men han gissade att det var något men minimal ansträngning.

”Fem minuter Danny, annars sticker vi utan dig!” Samuel tittade irriterat in bredvid Henke. Samuels morgonhumör var alltid dåligt, han var jämt stressad och irriterad. Henke å andra sidan hade samma humör som han hade resten utav dagen, retsam och för jävlig. Daniel var varje morgon en levande död. Trots att han oftast lade sig tidigast var han alltid tröttast följande morgon. Han ignorerade sina bröders tillsägningar och låg kvar på madrassen. Efter fem minuter var lägenheten dödstyst, han var ensam kvar. Sakta tryckte han sig upp ur madrassen. Han lät blicken glida över rummet med suddiga halvöppna ögon. Det tog honom ytterliggare fem minuter att ställa sig upp rakt på benen. Han drog på sig det första paret byxor han hittade, svarta såklart, och gick ut mot vardagsrummet. När han kom ut höjde han segt på blicken. För ett ögonblick såg det ut som om det for ut en svart skugga genom fönstret men han bestämde sig för att det säkert bara var en synvilla. Fönstret stod öppet och troligtvis hade den mörka gardinen bara fladdrat till. Daniel bestämde sig för att hoppa över frukosten och letade istället upp en utav hans tiotal svarta t-shirtar. En snabb tandborstning och några fingerdrag genom håret, sedan begav han sig till skolan. Väl i skolan så var precis allt som vanligt. Jonas retade någon första klassare och hotade att krossa hans glasögon. Daniel slank snabbt förbi i hopp om att inte bli upptäckt, han lyckades. Han hade gärna hjälpt den lilla pojken men han visste bättre än att börja bråka med Jonas. Dessutom hade inte den lilla pojken hjälpt honom om han hade kunnat. Det var inte så skolan fungerade, blev man utsatt för något så fick man klara sig själv. Ens bästa vän skulle inte ens ställa upp på att hjälpa en. Var det bråk någonstans så flyttade sig folk några meter bort och stod och hejade på. Aldrig var det så att någon ens tänkte på att hjälpa den utsatta. Nej, man fick klara sig själv. Det var skolans oskrivna regel.

Av SoMessedUp - 3 maj 2010 18:15

Igår såg jag en film som jag nu tänkte skriva om. Jag är ganska säker på att ni hört om den och kanske sett det, det är nämligen Avatar =) Jag vet, jag kanske är lite efter. Många har redan sett den för länge sedan. MenMen, nu har jag iallafall sett den.


Jag tyckte den var bra och helt klart se-värd. Troligtvis hade den varit ännu bättre i 3D. Jag tyckte dock den var lite konstig ibland och hade många inslag utav andra filmer. De tyckte de som jag såg den med också, vi kom fram till att den ibland liknade: Furngully, Jurassic Park, Alien, Pocahontas, jag tror det var alla. Jag tyckte också den var ganska klassisk om man kan säga så, ibland kunde man nästan lista ut vad som skulle hända. Den var lite väl förutsägbar ibland enligt mig.


Ingen höjdare film men ändå ganska bra. Det känns som en film man ska ha sett iallafall :)


Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards