SoMessedUp

Alla inlägg under januari 2010

Av SoMessedUp - 12 januari 2010 21:46

Idag ska jag lägga mig tidigt =) De andra kvällarna nu i skolstartern har jag lagd mgi typ 11-12 och legat vaken länge. Så nu tänkte jag att jag går och lägger mig så kanske jag är lite piggare imorgon =) Får hoppas det iallafall. Jag har ju faktiskt bestämt mig för att satsa extra i skolan nu sista terminen i nian. Men jag visste redan från början att det inte skulle bli så ^^ jag känner ju mig själv... men jag önskar ändå att jag kunde ge järnet och nästan bara satsa på skolan nu det sista, men såklart ha lite kul och umgås med Deltaco också =)


Men nu får jag sluta skriva. Om jag känner mig själv rätt (som jag troligtvis gör) så kan jag sitta uppe ganska länge och skriva om detta, min insats i skolan m.m Men det ska jag ju inte göra, jag ska ju sova ;) Så nu säger jag god natt innan tiden springer iväg för mycket =D


GOD NATT :D

Av SoMessedUp - 12 januari 2010 20:43

Nu kommer dagens låt med Simple plan. Idag blir det en låt som heter Shut up =)


0.30: It seems like everyday I make mistakes, I just can't get it right...



Av SoMessedUp - 12 januari 2010 18:29

Om ni har läst tidigare inlägg jag har skrivit så har ni kanske läst att jag tror att jag kommer att söka till Samhäll. I början verkade det inte som om någon ville ha samhäll, alla sa typ media, estet osv. När jag sa att jag fundera på samhäll så de typ "orka" eller "plugg". Men nu helt plöstligt verkar alla fundera på att gå samhäll!! Fan också, det blir stooooor konkurrans =( Det finns dock samhäll på två olika ställen här i närheten och jag vet inte vilket av ställerna folk tänker söka till. Jag hoppas inte att de söker samma som jag gör, åtminstone inte vissa av dem...


Fan... vill inte söka än till gymnasium, har ju inte bestämt mig helt än! Får se om jag kan lyckas prata med Syon (hon som har koll på det där med gymnasium) imorgon så jag får lite mer kunskap om linjerna och får lättare att välja. Hade tänkt prata med henne idag men det har hela tiden varit upptaget, det lär väl säkert vara så imorgon ockå =(


Nu ska jag strax se på "Vem vet mest", jag tror det börjar kl 7. En som jag känner ska nämligen vara med där :)



Av SoMessedUp - 11 januari 2010 22:32

Nu tänkte jag lägga upp en låt med SImple Plan, har ju talat om att jag knaske kommer göra det litegrann framöver.

Tycker denna har en ganska stark text, precis som de flesta av deras låtar ;) Därför lägger jag upp texten också =) Hittar texterna på letssingit.com, så om nått i texten inte stämmer så klaga inte på mig ;)

Om jag sätter in mig själv i denna låten eller vad man nu ska kalla det så kan det passa men ändå inte. Själva refrängen kan jag känna passar in på mig... hela låten kan passa in om jag skulle byta ut pappan som han sjunger om mot mig själv. Så att man sjunger till sig själv typ... om ni fattar, då passar det ganska bra in på hur jag känner ibland... Men nog om detta, här kommer låten ^^


Perfect- simple plan


Hey dad look at me Think back and talk to me Did I grow up according to plan?

 And do you think I'm wasting my time Doing things I wanna do? But it hurts when

you disapprove all along And now I try hard to make it I just want to make you

proud I'm never gonna be good enough for you I can't pretend that I'm all right And you can't change me 'Cuz we lost it all Nothing lasts forever I'm sorry I can't be perfect Now it's just too late and We can't go back I'm sorry I can't be perfect I try not to think About the pain I feel inside Did you know you used to be my hero? All the days you spent with me Now seem so far away And it feels like you don't care anymore And now I try hard to make it I just want to make you proud I'm never gonna be good enough for you I can't stand another fight And nothing's alright 'Cuz we lost it all Nothing lasts forever I'm sorry I can't be perfect Now it's just too late and we can't go back I'm sorry I can't be perfect Nothing's gonna change the things that you said Nothing's gonna make this right again Please don't turn your back I can't believe it's hard just to talk to you But you don't understand 'Cuz we lost it all Nothing lasts forever I'm sorry I can't be perfect Now it's just too late and We can't go back

I'm sorry I can't be perfect (x2)

Av SoMessedUp - 11 januari 2010 17:13

Fan också!!! Nu måste gymnasievalet göras! Det är senast den 1 februari har jag hört som det ska vara gjort :S Jag har inte ens bestämt mig än!!


Detta ät ju faktiskt ett ganska stort beslut med ganska stor betydelse, därför vill jag ju inte välja fel! Jag TROR att jag kommer välja samhäll som 1:a handsval... för då har man lite mer grund att stå på. Och jag har ju ingen aning om vad jag vill bli.


Lite andra grejer jag funderar på är:


Media- iriktning text sen

samhäll på en annan skola

Spint


hmm... det var nog dem ^^ tror jag iallafall. Funderat lite grann på barn-fritid också men jag tror inte det...


Jaja, får väl se vad jag väljer. Nu ska jag på moppekurs, hejhej =)

Av SoMessedUp - 10 januari 2010 17:45

Jag va lite deppig eller vad man nu ska säga förut, jag var inte ledsen utan höll det inom mig typ. Och då lyssnade jag lite på Simple plan, jag tycker de är väldigt bra. Speciellt deras texter är det jag tycker om. Så jag kommer nog lägga upp lite Simple plan låtar nu framöver =D Här kommer första (my favorite):


Simple Plan- Welcome to my life 


Jag känner väldigt ofta att  man kan (iallafall jag) tänka sig in i deras låtar, man känner ibland det som de sjunger typ. Denna tycker jag är ett väldigt tydligt exempel på ju detta, åtminstone när det gäller mig och hur jag känner. När jag lyssnade på denna satt jag hela tiden och nickade och höll med om det han sjöng typ. Så enjoy this sång ;)

Av SoMessedUp - 10 januari 2010 00:21

Jag vet inte om detta gäller allas föräldrar men detta har iallafall jag upplevt några gånger.


Jag har varit med Deltaco nu och kom hem idag. Jag skickade ett sms när jag var hos henne och frågade om jag kunde bli hämtad klockan 8, gärna senare. Jag fick som svar att de hade tänkt komma kl 7-9 så det passade ju perfekt. När någon säger t.ex mellan klockan 7 och 9 då tänker jag ju ungefär i mitten och det är ju 8, perfekt tänkte vi. Ca kvart i sju ringde de och sa att de var på väg. Och strax efter sju så kom de och hämta mig. Då blev jag och Deltaco lite pissed off. Tydligen betyder mellan kl 7 och 9 klockan 7!! Hade de sagt med en gång att de kommer vid sju så hade jag frågat om de inte kunde komma lite senare men nu sa de ju mellan sju och nio, och det låter ju som lite senare så det lät okej...


Ibland undrar man nästan om de säger så för att det ska låta bättre. Att de kanske hade planerat kl 7 hela tiden men bara sa så för att vi skulle bli lite glada eller något, ?... Det var ju för fan en eller till och med två timmar till vi hade tänkt oss men nej, de tar den kortaste tiden! De fatta väl att vi gärna vill vara med varandra så länge som möjligt? Speciellt nu innan lovet tar slut.


Visst, om de hade varit i närheten av någon anledning så kan jag ju förstå att de passar på att hämta mig när de ändå är där. Det är ju lite onödigt att åka till typ samma ställe två gånger under bara någon/några timmar. Men nu var det inte så! De kände väl bara för att hämta mig vid den tiden! När vi kom hem så åt vi nachos, om det var därför de hämtade mig lite tidigt så kunde de väl sagt det med en gång! Inte gett mig falska förhoppningar på att jag skulle få vara kvar någon timma eller två.


Inget illa ment nu Deltaco, jag gillar dina föräldrar och det är jätte snällt att de hämtar dig men jag vill ta upp detta också: Det har hänt några gånger att vi har varit med varandra och hon har sagt till sina föräldrar(förälder, syskon...) att de kan komma och hämta henne vid en speciell tid och det säger okej. Sen kanske de hör av sig någon halvtimme innan den sagda tiden och berättar att de är på väg typ. Då blir man också lite sur faktiskt. Okej, det är kanske inte så lång tid det rör sig om men tid kan vara dyrbar, speciellt om man tror att man ska få en viss tid på sig men sen minskas den tiden. En annan gång hade vi tvärtom problem, min mamma hade sagt en tid till oss när hon ville att Deltaco skulle åka, det gick bra för hennes föräldrar men sen tog det jätte lång tid innan de kom och då blev min mamma lite sur eftersom hon hade sagt att hon ville att Deltaco skulle åka då. Jag minns inte hur det blev, om hennes mamma (om det nu var hon) kom till slut men sent eller om det slutade med att min mamma körde henne... minns som sagt inte, det kanske har hänt båda? Deltaco kanske minns allting lite bättre än jag gör ^^


Men som sagt, jag tycker inte illa om hennes familj eller något sånt, jag skrev ju faktiskt om min egen också i början ;) Och jag tror hon har blivit lite sur på min mamma eller min mammas kille ibland när det gäller tider också, så det är nog lungt =)

Jag tycker iallafall det är väldigt jobbigt när folk inte riktigt följer tider...

_________________________________________________________


Nu ska jag ta och lägga mig ^^ sov gott allihopa :D

Av SoMessedUp - 7 januari 2010 22:46

Här kommer en liten låt ^^ Hoppas ni gillar den, jag gör det iallafall =) Annars hade jag ju inte lagt upp den ;)


Three days grace- I hate everything about you 

Ni kan ignorera det jag skriver nu om ni vill, lyssna bara på låten =D


Detta jag skriver nu är väl mest tänkt att Deltaco ska fatta, hon är min bästis ifall ni inte vet det =)

Jag tycker att denna låten, mest refrängen tror jag, påminner lite om en grej vi håller på med just nu. Och innan ni misstänker det så är det inget perverst emellan oss två xD Men jag vill inte riktigt tala om vad det är. Jag vet att jag har denna bloggen för att kunna öppna upp mig bland annant men detta är en grej jag inte kan skriva om tyvärr :/

Jag vet inte om den påminner just nu, med det som precis har hänt och ska hända och så eller om det är det som har varit. Om det är om nu den passar då passar det nog bäst ifrån D's håll, efter det med systern och allt, inget hon uppskattar ju. Men det passar också in på så det var tidigare för dom hata varan men börja gilla varan ju, så då passar refrängen lite in till det tycker jag, vet ej om du håller med dock.


Som sagt, det jag skrev nyss var mest till Deltaco, ni behöver inte ens bry er om att läsa det ^^

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards