SoMessedUp

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av SoMessedUp - 4 januari 2010 23:08

Ibland kan det ju vara så att man hör en låt och tycker att den låter jätte dålig. Men sen lyssnar man på texten och gillar vad de sjunger om, och då kan man ångra sig och börja gilla låten. Så är det i alla fall för mig =) Och ibland kan det vara tvärtom. Man hör en låt som man gillar "melodin" i men inte har någon aning om vad de sjunger till exempel. Eller så vet man inte vad de sjunger först och när man lyssnar nogrannare på texten så gillar man inte det som de sjunger och det kan ju bli ett litet problem.


Jag vet faktiskt inte vad jag söker mest i en låt. Att den har en bra melodi eller en bra text. För om jag hör en låt som jag gillar texten i så börjar jag nog automatiskt gilla låten, fast den kanske inte låter så jätte bra egentligen.


Fast jag tycker ju såklart låtar som låter bra men inte har någon speciell handling kan vara okej också =)


Jag vet bara inte riktigt vad jag sätter högst, bra text? eller bra melodi? Hmm...


Vad tycker ni är viktigast??

Av SoMessedUp - 4 januari 2010 21:18

Jag har ganska nyligen hittat en låt som jag tycker är väldigt bra så jag tänkte dela med mig av den. Jag tyckte den blev bättre och bättre för varje gång man lyssnar på den. Texten är bra, sångaren är bra, melodin är bra, musikvideon är bra, det är väl vad man begär eller?


Här kommer den iallafall, den heter Angels och bandet heter Within temptation =)

  


Jag lyckades tyvärr inte lägga upp den med musikvideon men om ni vill se den så finns den här: http://www.youtube.com/watch?v=VK9qfVQ4Z04

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards