SoMessedUp

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av SoMessedUp - 22 januari 2010 16:49

Jag har lyssnat på denna flera gånger men aldrig tänkt på vad den handlar om. Förens vi pratade om det i skolan. Min uppfattning är att de sjunger om att vi har förstört jorden och nu måsta vi hitta någon ny planet att bo på så vi ska bege oss ut i rymden typ.


Här är den, Final countdown med Europe (+text):


Av SoMessedUp - 22 januari 2010 15:31

HEJHEJ =)


Skryta är verkligen inte min grej, men ibland kan det behövas. Inte direkt gå runt och skryta och säga att man är bättre än alla andra men att inse att man är bra typ. Så nu tänkte jag ta och "skryta" lite. Tycker inte om att göra det så jag tänkte att jag kan göra det på bloggen. Då skryter jag inte direkt inför folk jag känner så mycket om ni fattar. (jag tog dock upp det lite i maten)

So here it goes:


Idag på musiken så hade vi ett musikförhör. Nästa vecka kommer vi ha prov på samma sak. Vi blev indelade i grupper. Jag kom med tre andra personer. Ingen utav dem hade pluggat. En utav dem hade läst igenom lite, en hade inte ens läst, och den tredje vet jag inte riktigt. Så vem blev det då som fick säga allt? Jo den som hade suttit och pluggat i säkert flera timmar dagen innan. Vi fick ett papper där vi skulle skriva allt om Barock, Wien, Romantiken och 1900-talet. Jag började babbla upp det jag visste. Skryt: som faktiskt var det mesta av det. Vi hade inte tillräckligt med pennor så två utav de andra i gruppen skrev medan jag sa typ. Ibland så stavade de fel och då var jag lite osäker om jag skulle påpeka det eller inte. Man känner sig ju så dum om man sitter och påpekar hela tiden när de gör fel. Men läraren sa att stavfel inte spelade någon roll så förhoppnigsvs går det ändå...


Sen fick min grupp för sig att vi måste fuska -_- vi höll på och skrev och det var fortfarande saker jag visste som vi inte hade hunnit skriva ner än när de tog fram pappret. De kollade på "fuskpappret" och jag försökte faktiskt stoppa dem. Jag sa åt dem att lägga undan det men det är inte så lätt när alla i gruppen vill fuska. Då är det inte så lätt att stoppa dem. Men jag tror ändå jag lyckades stoppa dem rätt bra. Jag tror att de kollade upp bara 2-3 grejer eller något sånt. Jag tyckte ändå inte om att de gjorde det för jag tror vi (skryt:jag)kunde rätt så bra. Och hade kanske kommit på grejerna som de kollade upp. Så jag blev lite sur på att de fuskade lite grann -_- Man känner sig ju bara fejk då. Och får man bra betyg på det så känns det som man inte har förtjänat det.


Men det var inte bara våran grupp som fuskade lite (morr på oss/dem) utan gruppen bredvid hade e kille som kollade på vårat ibland -_- Suck, vrf måst folk fuska hela tiden... Men jag ska väl inte säga något, jag har väl också gjort det. Jag tror nästan alla har gjort det någon gång.


Får hoppas att det gick bra för oss på musiktestet ändå, det känns som vi (jag<--skryt) fick med det mesta iallafall. Fast jag vet en del grejer vi missade också :/

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards