SoMessedUp

Alla inlägg den 5 januari 2010

Av SoMessedUp - 5 januari 2010 20:03

Vet ni vad jag kom på? På nyårsafton kom jag på en lite rolig grej.


Om man byter ut bokstaven "i" i ordet "riddare" mot ett "ä" så blir det "räddare" :D


Ganska komiskt tycker jag ^^ Med tanke på at det är det riddare gör, åtminstone i sagorna =) De räddar ju prinsessor och sånt.

Undrar om de tänkte på det när de kom på ordet =)


Det är dock inte lika roligt på engelska tror jag. Riddare på engelska heter ju Knight... fast om man byter ut "Kn" mot "F" blir det ju Fight =D Haha fan va komiskt^^


Lite sjuk grej jag kom att tänka på bara. Jag tror vi prata om riddare eller något vid bordet och då kom jag fram till detta =) Fast de kanske alla andra redan har tänkt på xD


Riddare= Räddare =)

Av SoMessedUp - 5 januari 2010 14:07

Hejhej =)


Star Wars

Jag har fastnat lite för Star Wars för tillfället. Eller fastnat och fastnat... De sänds ju på tv:n nu, det kanske ni har märkt. Jag och Deltaco såg slutet på episod III, tror jag det var. Och vi blev lite sugna på att ha Star Wars maraton. Jag har sett dem tidigare (vet dock inte om jag har sett alla men tror det) men det var när jag var mindre så jag kommer inte ihåg dem så bra. Dessutom krånglade de ju till det med att de tre sista filmerna kom före de tre första eller något sånt. Därför tänkte jag och Deltaco att vi ser alla i rätt ordning så man hänger med lite bättre.


I episod I är det med en liten pojke tror jag, båda vi trodde att det var Luke men det verkar som om det var Anakin (skywalker). Och massa annat också som vi upptäckte att vi trodde fel på. Deltaco trodde att hennes storasyster hade alla filmer men hon hade bara episod 1 och episod 2 (fast det är bättre än inget). Så nu ångrar jag lite att jag inte hade bättre koll när de har gått på tv:n. Igår gick episod 4 och då tänkte jag att det var onödigt att se den eftersom vi hade tänkt ha maraton. Så jag zappade lite mellan den och Top model, vilket jag ångrar nu. Önskar att jag bara hade sett på den. 


För er som känner för att se på episod 5 och episod 6 så kommer de på tv. Idag kl 4 kommer episod 5, jag tror det var på kanal 4? Men den märker ni väl om ni kollar. Och imorgon samma tid tror jag så kommer episod 6, den sista delen.


Men är det någon som vet vart man kan se på filmerna gratis på datan utan att behöva ladda ner dem? Säg gärna till isåfall ^^ 


Jag ska iallafall se kl 4 idag =) och imorgon också om jag kommer ihåg det ^^ Filmerna verkar väldigt bra om man förstår handlingen i dem, de handlar ju mest om Anakins skywalker/Darth vader faktiskt. Jag trodde huvudkaraktären var Luke, fast det är det kanske lite också ^^ I vissa av filmerna iallafall.


Som avslutning på inlägget, lite bilder:

Darth vader

Anakin Skywalkers olika utseenden genom filmerna

anakin_skywalker.jpg Anakin image by Relyna_15Anakin (I tredje filmen?)

Padmé

Yoda

Obi-wan kenobi

Qui-Gon Jin

Filmerna


Nu får det räcka me bilder =) ByeBye så länge ^^


Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards