SoMessedUp

Alla inlägg under juni 2010

Av SoMessedUp - 8 juni 2010 21:35

Hur får man egentligen folk som känner sig deppiga att bli glada? Hur får man någon att bli stolt över något den gjort? Hur får man någon att vara nöjd med sig själv?


Det finns väldigt, väldigt många som är missnöjda med sig själva. Hur får man då dessa att bli nöjda? Detta kan vara väldigt svårt, extremt svårt. Om en person t.ex hatar sina fötter. Då är det väldigt svårt att få den att bli nöjd med dem. Eller om en person har sprungit coopers (uthållighetstest) och är jätte missnöjd med sitt restultat trots att det är ganska bra, hur får man den att bli nöjd? Hur får man det att inse att den varit duktig? Många blir inte nöjda fören de når topp resultat. När de inte gör detta så blir de besvikna, framförallt på sig själva.


Jag hade önskat att jag var bra på att få folk att sluta känna så. Ni vet, hitta de rätta orden. Hitta de läkande orden. Det räcker oftast inte med ett "Jodå, det är ju jätte bra", det kanske räcker för vissa eller räcker i små mängder men i längden räcker det inte för alla. Jag försöker få folk att vara nöjda med sina resultat, med sig själva men tyvärr hittar jag nog oftast inte de rätta orden. Det är en förmåga jag hade önskat att jag hade. Om jag hade haft den hade jag nog valt psykolog eller teraput som mitt framtida jobb. Det är nämligen ett jobb jag hade velat jobba med tror jag, men är tyvärr inte särskilt bra på det.


Tänk vad bra att ha den förmågan. Att få folk att vara nöjda med sig själva. Jag tror väldigt många skulle behöva hjälp från folk som kan sånt. Undrar om det är en förmåga som går att träna upp eller om det helt enkelt är så att vissa är bättre på det en andra...


Jag vet ju själv hur det känns att vara missnöjd med sig själv. Det är en känsla jag hade velat förhindra andra att känna. Det är ju inte direkt en trevlig känsla... Tänk att kunna hjälpa andra att alippa känna så... Jag hade nog inte kunnat hjälpa mig själv, men att hjälpa är ju bättre än att hjälpa ingen... Vill inte att någon ska behöva känna så... Missnöjd med sig själv...


  

Av SoMessedUp - 7 juni 2010 17:53

Igårkväll var jag med mig klass och grillade. Vi kommer ju snart sluta gå i samma klass och nästan aldrig träffas igen (vissa träffar man kanske), lite sorgligt enligt mig. Klassen bestämde sig iallafall för att ha en kväll ihop. Det blev grillning och sova över för frivilliga. Tre stycken i klassen kom inte, en hade ont i magen, en hade inte lust och en vet jag inte riktigt varför. Av de som kom så var det fyra som inte sov över tror jag, vi var nog ca elva som sov (jag var en av de).


Det var en väldigt trevlig och mysig kväll. Vi grillade som sagt, några badade, vi körde "våghals" som är typ sanning och konsekvens ^^ Sedan ställde vi bara allmänt privata frågor till varandra =) Vår klass har aldrig umgåtts så förr men det var riktigt mysigt, önskar vi gjort det tidigare eller kunde göra det igen ^^


Vid ca halv ett gick vi och la oss. Sen pratade folk och höll på så man vaknade fler gånger inatt. En kille sa att han sovit två timmar och 45 minuter endast O.o En kompis, en tjej, påstod att hon endast hade sovit en timme men det har jag faktiskt väldigt svårt att tro... Jag sov iallafall ganska skönt. Vaknade några gånger när folk pratade men somnade sedan om igen, frös inte heller som vissa andra gjorde. Även om jag sov relativt bra om man jämför med vissa så var det ganska få timmars sömn ^^


Idag i skolan var halva klassern typ döda ^^ Hehe nää, men vi var rätt sega iallafall. Satt och myste med kudden en del ^^


Sammanfattning: Jävligt kul var det =D

Av SoMessedUp - 7 juni 2010 17:41

Fått reda på "lite" bra grejer idag i skolan =D


På min so uppsats (som jag slet som fan med!!) fick jag mvg ^^ Jihoooo min uppsats fick ett mvg ^^


Nästa bra grej var detta:

Våran no-matte lärare hade betygsnack med oss idag och talade om vad vi låg på. Jag låg på Vg i Kemi och Biologi, medan jag låg på Mvg i fysik och matte =D Skit najs!! Han sa att han var väldigt stolt över mig och att jag verkligen hade vuxit i hans ögon. Först fick jag gissa vad jag låg på (hatar den biten!), jag sa att eftersom han tidigare sagt att jag höjt mig i matten så tycker jag ju att jag borde gjort det, och hoppades att jag inte sänkt mig i fysik typ. Efter att han talat om vad för betyg jag låg på så frågade han om jag var nöjd, jag svarade att jag var det på hälften iallafall.


Blev väldigt glad för dessa saker. Var nämligen rädd för att jag skulle ha sänkt mig i fysik, men tydligen inte =)


Av SoMessedUp - 6 juni 2010 17:33

Enjoy this!!


Papa Roach- Scars

Av SoMessedUp - 5 juni 2010 22:50

Stå inte i deras väg. Reta inte upp dem. Gör precis som de säger. Följ deras regler. Om du följer dessa råd så kanske de låter dig leva, men troligtvis inte.

 

Daniel hade knappt stått fastbunden i en minut men för honom kändes det som en livstid. Klumpen i halsen hade växt ytterliggare och han kände nu hur snyftningarna började ta sig ut. Inga tårar kom ännu men det kändes som de skulle komma i vilken sekund som helst. Tidigare hade han sett hundratals ansikten framför sig som pekat och skrattat åt honom. Nu började ansiktena luckras upp och han såg bara svarta skuggor. Han kunde inte urskilja deras läppar som rörde på sig men deras ord nådde ändå fram till honom. Han hade inte behövt höra vad de sa, han visste det ändå. Allting var som i en dröm, en mardröm. Plötsligt upphörde mardrömmen. Ropen och skratten tystnade och han började sakta urskilja ansikten igen. Folkmassan kollade inte längre på honom. De kollade på någon annan, någon som stod bakom dem.

”Var kan jag finna Daniel? Var är Daniel Thuria!?” En bestämd kvinnoröst hördes ifrån det håll där alla tittade. Vem var det som sökte honom? Vem det än var så hade den fått alla att tystna genom att bara visa sig. Daniel kunde inte se personen ifrån sin plats men han hörde att hon sökte honom. Rösten som hon talade med, det var en mycket annorlunda röst. Den lät hotfull, men samtidigt vacker och hade en förförande klang i sig. Den var i alla fall väldigt respektingivande. Folkmassan stod som förstenad, vem var hon? Varför sökte hon Daniel? Alla stod stilla som i ett chocktillstånd. Sedan vaknade de upp och alla pekade med ett ostadigt finger åt Daniels håll. När hon gick åt det håll som de pekade skingrade sig folkmassan. De gjorde omedvetet en passage väg åt henne. Hon var inte ensam. Hon hade en kille med sig som gick några steg bakom. Han hade en mörk och kaxig attityd. Han bar en svart skinnrock. Hans ögon var mörka, de var mörkare än svart, om det ens är möjligt. Han hade en hotfull blick och var nästan ett huvud längre än alla andra på skolgården. Trots hans hårda utseende så märktes det att det var tjejen som bestämde. Tjejen bar åtsittande läderkläder som visade lite extra mycket av de privata delarna. Hon hade lätt kunnat få varenda människa på fall, även om hon burit en heltäckande dress. Hon var mindre än killen men hennes klackar gav henne en extra decimeter i höjd. Hennes midja var så smal att Paris Hilton verkade överviktig. Vart man än tittade på henne så utstrålade hon skönhet, skönhet med attityd. Hon hade den sortens perfekthet att varenda kille skulle vilja vara med henne, och varenda tjej skulle vilja ha henne. Hon gick med bestämda steg mitt genom folkmassan.

Av SoMessedUp - 5 juni 2010 22:35

Om man åker in till Göteborg till Liseberg där folk kan se lite "udda/roliga/annorlunda" ut, vad tar man då på sig för att sticka ut??

Svar: En tomteluva mitt i sommaren såklart =D


Igår var jag och tre vänner (mest vän med två av dem dock) in till Liseberg. Det var skit kul! För att vi skulle hitta varandra, och det var en kul grej, så hade tre av oss tomteluva på oss =D Först använde vi dem inte så mycket men sen i slutet hade vi på oss dem (önskar att vi haft dem hela tiden). Det var jätte kul, vissa folk stirrade verkligen ^^ Många påpekade våra luvor (mest positivt lät det), speciellt de anställda verkade roade utav våran "accessoar" :) Sa god jul till flera personer ^^ Detta kanske ska bli en tradition ;)


Vi såg flera snygga killar ;) Vi tänkte be en kille om hans nummer men han var så jävla snabb ifrån åk-attraktionen så vi hann inte :/ Jag ångrar dock att jag inte frågade snygge-killen-nr2 om hans nummer xD Jag skulle knappast ha fått det, men had varit kul att fråga ;)


En helt klart lyckad dag var det iallafall =D


Av SoMessedUp - 3 juni 2010 20:56

Jag tänkte skriva om en liten grej nu. Jag sökte runt lite på de så kallade plus-size modellerna (lite kraftigare), tycker verkligen det är skit bra att detta finns =) Finns dock alldeles för lite! Men det ska jag inte skriva om nu :) Detta jag ska skriva om kanske finns men isåfall finns det nog inte i så stora mängder... Kolla här:

(För-) Smal modell tjej:

Plus size tjej model:


Tränad smal modell kille:

Plus size kill modell:

..............

..............

..............


Hmm.... fattades det inte bild på någon här? Var är alla "kraftiga" män som är modeller? Exicterar de ens?? Visst, det är väl större problem med tjejerna kanske med att de är för smala och sånt men ändå...Är tjejerna mer utseende fixerade? Var det därför man kom fram till att plus size tjej modeller behövdes? Men plus size killarna då? Vilka ska vara deras förebilder?

Jag tolkar det alltså såhär: Helst ska man såklart vara smal, men är man tjej så är det ändå okej för vissa att vara kraftiga och vara stolta över sin kropp. Är man kille däremot är det inte okej att vara kraftig, man måste banta med en gång...

Hmm... Nånting i det där kändes inte riktigt bra... Undrar vad det kan ha varit :P


Seriöst? Är det såhär vi vill ha det? Är det den här bilden vi vill ha? Är det?

Jag vet min åsikt. Tyvärr kan jag inte få alla att känna samma sak som jag. Men jag vågar ändå säga att jag är ganska säker på att många gör det. Man ska väl fan få se ut hur man vill. Vem har satt dessa "utseende-regler" egentligen? För jag lovar, jag ska knocka den personen om jag träffar den!  Man ska kunna få vara modell hur man än ser ut. Lång, kort, smal, tjock... Tjej, Kille... Allt! Alla borde vara tillåtna för det finns folk i alla möjliga former ute i världen som är osäkra och behöver förebilder. Jag säger att vi ska ge dem förebilder! Ge dem en kraftig man som är stolt över sitt utseende, ge dem en kraftig kvinna som är stolt över sitt utseende, ge dem personer som är nöjda med sin längd!! För folk behöver faktiskt personer att se upp till, de behöver rätt personer!


Jag påstår inte att man ska uppmuntra folk att gå upp i vikt, för det är inte hälsosamt efter en viss gräns. Detsamma gäller smalhet, det är inte heller hälsosamt efter en viss gräns. Men att uppmuntra folk till att vara stolta över sig själva, det är det fan inget fel på!!


Av SoMessedUp - 3 juni 2010 20:47

I'm not happy...

Neither am i pissed off...

I should be happy...

But i'm not....

I can pretend that i'm happy about it...

I can try to fool everyone....

I can try to fool myself...

But inside, I know the truth...

I'm not happy...


Jag fick Vg på so-provet...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards