SoMessedUp

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av SoMessedUp - 12 juni 2010 20:52

I filmer finns det ibland "varelser". Även dessa varelser spelas utav skådespelare. Dock kan det vara väldigt svårt att se vem som spelar dem. Jag tänkte lägga upp lite skådespelare och så får ni gissa vem den personen spelar =) Dock kanske personen spelar flera, jag nämner de jag vet. Svaren kommer lite längre ner i inlägget :)


1. Ralph Fiennes

Han spelar en människoliknande person i en film. Personen i filmen är egentligen människa (typ) men ser inte fullt mänsklig ut...


2. Andy Serkis

Han spelar en varelse i en känd film trologi. Varelsen var förr männsklig men det ändrades...

   Han spelar också ett "monsturöst djur" i en annan film. Ser dock ingen liknelse mellan honom och den rollen ^^...


3. Takako Fuji

Jag tror nästan man kan lista ut vem detta är, även om man inte känner igen henne, men jag kan ha fel. I rollen är hon sig själv men väldigt sminkad!


4. Tim Curry

Jag har själv inte sett denna filmen men rollen är ändå ganska känd. Jag kan inte säga om "varelsen" är männsklig eller inte eftersom jag inte sett den. Men om jag utgår från det jag vet om rollen så har den mycket männskliga drag men är nog ändå inte fullt männsklig... I duno...


5. Anthony Daniels

Denna personen kan vara svår eftersom man inte direkt ser hans ansiktsform. Han spelar med i samma film som följande person. Jag vet inte om jag skulle riktigt kalla hans roll för en "varelse" för den finns, eller skulle kunna finnas. Den finns inte riktigt som hans roll är tror jag men liknande...


6. Peter Mayhew

Denna roll kan kanske också vara svår att gissa. Men han spelar som sagt i samma film som ovanstående. Han roll är en sorts varelse som i denna film exicterar.


7. Michael Pat Bilon

Denna skådespelare var dvärg (najs!). Det ger er en liten ledtråd om rollen (alltså är rollen inte två meter hög!). Rollen han spelade spelades delvis utav honom. Varelsen är väldigt känd, tror de flesta vet vem han är. Vissa tycker han är söt, vissa inte...


8. Zoë Saldaña

Denna tjejen spelar en varelse i en väldigt ny film. Mer än så säger jag inte =)


9. Bill Nighty

Jag vet inte med er men jag ser en likhet mellan skådespelaren och hans karaktär faktiskt. Ögonen känner man igen lite. Rollen som han spelar skulle man kunna säga är lite blandad mellan människa och ett djur (flera?). Han har kanske spelat i flera roller men den jag tänker på är en trilogi...


SLUT!! Nu kommer FACIT!!!


-


-


-


-


-


-


-


-


1. Ralph Fiennes spelar Lord Voldemort i filmerna Harry Potter

2. Andy Serkis spelar Gollum i Sagan om ringen. Han spelar också King Kong

3. Takako Fuji spelar Kayako (The grudge) i The grudge

4. Tim Curri spelar Pennywise (Det) i Det/It

5. Anthony Daniels spelar C-3PO i Star wars

6. Peter Mayhew spelar Chewbacca i Star wars

7. Micheal Pat Bilon spelar E.T i filmen E.T

8. Zoë Saldaña spelar Neytiri i Avatar

9. Bill Nighty spelar Davy Jones i Pirates of Carribean


Fick du någon/några rätt? =)




Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards