SoMessedUp

Alla inlägg den 15 juni 2010

Av SoMessedUp - 15 juni 2010 22:09

Jaha... Nu var sista dagen i denna skola förbi. Jag kommer träffa de flesta ifrån nian (de som kommer) imorgon på balen, men ändå. Jag kommer kanske aldrig träffa lärarna igen, kanske aldrig gå i de korridorerna igen, kanske aldrig vara på den skolan igen... Väldigt hemskt faktiskt. Man har gått där nu i tre år och så helt plötsligt så kommer det inte bli så längre...


Det var iallafall en ganska bra avslutning vi hade. Fick en del kort på klassen också =) Först hade alla nior en "film stund". Vi fick se på kort och filmklipp på oss. De flesta hade gjort skolfilmer, olika skol projekt som bestod utav film, och hade lämnat in dem som tävlingsbidrag. Jag och Deltaco var några av dem. Det delades ut pris. Det största priset var ju såklart "Bästa film". Sen var det pris som "bästa foto/klippning", bästa "utstickning" (eller nått), bästa manliga skådespelare, bästa kvinnliga skådespelare. Och gissa vad, av NÅGON knäpp anledning så vann (!) jag det sistnämnda! Jag blev alltså niornas bästa kvinnliga skådespelare ^^ Inte så dåligt med tanke på hur många som tävlade.


Själva skolavslutningen ägde rum i kyrkan. Där hölls det en del uppträdande utav elever. Jag tyckte de som upptädde var jätte modiga och duktiga. En sak som verkligen störde mig är när folk skrattar åt de som framträder, det är så jävla respektlöst! En tjej, som är väldigt opopulär, framträdde och vissa fnissade åt henne. Blir så jävla förbannad! Här har denna tjejen tagit mod till sig och gör detta, då kan man visa lite respekt. De som inte vågar utan bara sitter där och tittar och förväntar sig att andra ska ställa upp och vara jätte duktiga kan ju för fan visa lite hänsyn. Visa hänsyn eller gå upp och gör något själv säger jag bara! Själv var jag kanske inte så jätte förtjust i denna tjejs framträdande. Men jag satt ändå tyst och lyssnade och applåderade sedan, jag visade mitt stöd, visade respekt. Jag beundrade denna tjej, även om jag inte älskade framträdandet, hon vågade gå upp och göra sin grej och skita i vad alla andra tyckte.


Efter detta fick vi gå iväg med våra klasser. Vi fick våra betyg och en ros utav lärarna. Själva gav vi dem också blommor =) För 900kr sammanlagt O.o När vi väl slutade hade många i klassen (mig inkluderat) svårt att gå därifrån. Vi ville inte lämna klassen, lärarna, skolan... Det blev en hel del tårar ifrån fler stycken, dock inga från mig. Jag hade faktiskt velat gråta lite, men brukar oftast inte göra det, inte när det gäller såna här saker. Om man inte gråter känner man sig nästan känslolös. Ville gråta för att visa att jag gillade klassen och kommer sakna den. Jag hade kanske kunnat tänka på jätte hemska saker för att få fram tårar (brukar funka) men det hade inte alls känts äkta.


Sedan blev det en del kramar och tillslut gick alla därifrån...


Kommer sakna min klass <3333333

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards