SoMessedUp

Alla inlägg den 8 juni 2010

Av SoMessedUp - 8 juni 2010 22:22

Såg på filmen "Fullt hus" förut idag. Tycker den är väldigt bra och rolig ^^

För er som inte vet så handlar den om en familj som har 12 barn (!). De flyttar till ett nytt hus där barnen vantrivs. Deras mamma åker till New York för att publicera en bok så pappan blir ensam hemma med alla barn. Pappan har precis fått sitt drömjobb och det blir väldigt jobbigt för honom att hinna med både sitt jobb och massa busiga barn...

Trailer:  


Upptäckte att det är väldigt många känsa skådespelare med i den. Säkert hälften utav barnen har jag sett i andra serier/filmer. Här är några:

Piper Perabo- Coyote Ugly

Hilary Duff- Lizzie McGuire,A cinderella story m.m

Alyson Stoner- Zack och Codys ljuva hotelliv


Morgan York- Hannah Montana

Ashton Kutcher- The 70's show m.m

Av SoMessedUp - 8 juni 2010 21:35

Hur får man egentligen folk som känner sig deppiga att bli glada? Hur får man någon att bli stolt över något den gjort? Hur får man någon att vara nöjd med sig själv?


Det finns väldigt, väldigt många som är missnöjda med sig själva. Hur får man då dessa att bli nöjda? Detta kan vara väldigt svårt, extremt svårt. Om en person t.ex hatar sina fötter. Då är det väldigt svårt att få den att bli nöjd med dem. Eller om en person har sprungit coopers (uthållighetstest) och är jätte missnöjd med sitt restultat trots att det är ganska bra, hur får man den att bli nöjd? Hur får man det att inse att den varit duktig? Många blir inte nöjda fören de når topp resultat. När de inte gör detta så blir de besvikna, framförallt på sig själva.


Jag hade önskat att jag var bra på att få folk att sluta känna så. Ni vet, hitta de rätta orden. Hitta de läkande orden. Det räcker oftast inte med ett "Jodå, det är ju jätte bra", det kanske räcker för vissa eller räcker i små mängder men i längden räcker det inte för alla. Jag försöker få folk att vara nöjda med sina resultat, med sig själva men tyvärr hittar jag nog oftast inte de rätta orden. Det är en förmåga jag hade önskat att jag hade. Om jag hade haft den hade jag nog valt psykolog eller teraput som mitt framtida jobb. Det är nämligen ett jobb jag hade velat jobba med tror jag, men är tyvärr inte särskilt bra på det.


Tänk vad bra att ha den förmågan. Att få folk att vara nöjda med sig själva. Jag tror väldigt många skulle behöva hjälp från folk som kan sånt. Undrar om det är en förmåga som går att träna upp eller om det helt enkelt är så att vissa är bättre på det en andra...


Jag vet ju själv hur det känns att vara missnöjd med sig själv. Det är en känsla jag hade velat förhindra andra att känna. Det är ju inte direkt en trevlig känsla... Tänk att kunna hjälpa andra att alippa känna så... Jag hade nog inte kunnat hjälpa mig själv, men att hjälpa är ju bättre än att hjälpa ingen... Vill inte att någon ska behöva känna så... Missnöjd med sig själv...


  

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards