SoMessedUp

Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Be my vampire, del 11

Av SoMessedUp - 5 juni 2010 22:50

Stå inte i deras väg. Reta inte upp dem. Gör precis som de säger. Följ deras regler. Om du följer dessa råd så kanske de låter dig leva, men troligtvis inte.

 

Daniel hade knappt stått fastbunden i en minut men för honom kändes det som en livstid. Klumpen i halsen hade växt ytterliggare och han kände nu hur snyftningarna började ta sig ut. Inga tårar kom ännu men det kändes som de skulle komma i vilken sekund som helst. Tidigare hade han sett hundratals ansikten framför sig som pekat och skrattat åt honom. Nu började ansiktena luckras upp och han såg bara svarta skuggor. Han kunde inte urskilja deras läppar som rörde på sig men deras ord nådde ändå fram till honom. Han hade inte behövt höra vad de sa, han visste det ändå. Allting var som i en dröm, en mardröm. Plötsligt upphörde mardrömmen. Ropen och skratten tystnade och han började sakta urskilja ansikten igen. Folkmassan kollade inte längre på honom. De kollade på någon annan, någon som stod bakom dem.

”Var kan jag finna Daniel? Var är Daniel Thuria!?” En bestämd kvinnoröst hördes ifrån det håll där alla tittade. Vem var det som sökte honom? Vem det än var så hade den fått alla att tystna genom att bara visa sig. Daniel kunde inte se personen ifrån sin plats men han hörde att hon sökte honom. Rösten som hon talade med, det var en mycket annorlunda röst. Den lät hotfull, men samtidigt vacker och hade en förförande klang i sig. Den var i alla fall väldigt respektingivande. Folkmassan stod som förstenad, vem var hon? Varför sökte hon Daniel? Alla stod stilla som i ett chocktillstånd. Sedan vaknade de upp och alla pekade med ett ostadigt finger åt Daniels håll. När hon gick åt det håll som de pekade skingrade sig folkmassan. De gjorde omedvetet en passage väg åt henne. Hon var inte ensam. Hon hade en kille med sig som gick några steg bakom. Han hade en mörk och kaxig attityd. Han bar en svart skinnrock. Hans ögon var mörka, de var mörkare än svart, om det ens är möjligt. Han hade en hotfull blick och var nästan ett huvud längre än alla andra på skolgården. Trots hans hårda utseende så märktes det att det var tjejen som bestämde. Tjejen bar åtsittande läderkläder som visade lite extra mycket av de privata delarna. Hon hade lätt kunnat få varenda människa på fall, även om hon burit en heltäckande dress. Hon var mindre än killen men hennes klackar gav henne en extra decimeter i höjd. Hennes midja var så smal att Paris Hilton verkade överviktig. Vart man än tittade på henne så utstrålade hon skönhet, skönhet med attityd. Hon hade den sortens perfekthet att varenda kille skulle vilja vara med henne, och varenda tjej skulle vilja ha henne. Hon gick med bestämda steg mitt genom folkmassan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SoMessedUp - 31 mars 2012 17:01

Igår/inatt/imorse var ganska händelserik :) Får se hur mycket av allt som jag orkar skriva ner ^^   Jag och en tjejkompis gick på en fest. Först var vi på torget lite för något lamt försök att kanske få något annat att göra. Jag vet inte riktigt ...

Av SoMessedUp - 20 mars 2012 22:23

Jag tänkte tips er om en sida. Några har kanska hört om den medans några inte.      TUMBLR :D   Jag har egentligen inte haft tumblr särskillt länge. Det började med att en kompis hade tumblr, jag läste hennes, började läsa fler, och till...

Av SoMessedUp - 18 mars 2012 22:35

Det känns som jag blivit fast i en bubbla, eller en ond cirkel. Eller rättare sagt, det känns som hela mitt liv är fast i en ondskefull liten bubbla.    Jag tänker tillbaka på hur mitt liv var förr, främst på högstadiet. Då det bara var jag, Delt...

Av SoMessedUp - 8 februari 2012 00:56

Tänkte bara slänga upp ett litet inlägg om att jag inte är oskuld längre!   Har nämligen precis haft sex för första gången. Med "honom" såklart. Han har dock stuckit nu för en kompis låg hemma i hans lägenhet och sov så han var tvungen att dra di...

Av SoMessedUp - 30 januari 2012 18:04

Tjenare mors! Det har ju änna blivit ganska klent mellan blogginläggen, sisådär ett gäng månader mellan varje ;) Så självklart har en del hänt och jag tror att jag även ändrats en hel del som person, men det tänker jag inte ägna detta inlägg åt. G...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards