SoMessedUp

Alla inlägg under juni 2010

Av SoMessedUp - 1 juni 2010 21:58

Igår fick vi reda på hur det hade gått på no-nationella. Jag satt och höll tummarna (inte bokstavligt). Jag fick se mitt resultat... VG... Jag tänkte till mig själv "Det är bra, vg är ju riktigt bra" Men jag lyckades inte lura mig själv. Visst, vg är jätte bra men jag sätter för höga krav på mig själv. Blir inte nöjd fören jag får Mvg, och det fick jag ju inte. Var fem poäng ifrån.

Så... jag blev alltså missnöjd på mig själv...

Jag hörde att några av "de smart" i klassen hade fått mvg men det var precis på gränsen så då tvivlade jag på att jag skulle lyckas få det. Men sen fanns det den där otroligt lyckliga känslan i mig som sa "Tänk om jag lyckats få mvg!" Men det rösten dog på en gång när jag fick se mitt resultat...vg...

Jag borde vara nöjd, vissa lyckas knappt få g, vissa lyckas inte ens få det.

Men det är ingen idé att försöka lura mig själv, blir inte nöjd om jag inte får högsta betyg. Detta gäller dock inte i vissa ämnen, i vissa vet jag att jag suger så då hade jag blivit nöjd med vg.


Dåligt..Dåligt SoMessedUp... Dåligt...

Av SoMessedUp - 1 juni 2010 21:50

Jag och två andra tjejer (en utav dem är Deltaco) har jobbat med ett grupparbete. I det arbetet har vi tagit massa kort på oss ^^

Vi lämnade in arbetet idag. Våran lärare kollade igenom bilderna och hon sa typ "Haha åhh vad jag älskar denna bilden", det var en bild på Deltaco. Okej, kul för Deltaco tänkte jag. Sedan sa hon ty "Åhh denna bilden älskar jag också haha", det var en bild på våran tredje gruppmedlem... sen sa hon inget mer kort -_- jag tänkte bara "tack, kul att du gillar kort på de andra i gruppen men inte mig". Vi var ju tre gruppmedlemmar och två av gruppmedlemmarna sa hon att hon gillade ett kort på... schysst... inte för att jag blev särskilt nöjd med korten på mig men ändå...


Sedan undrade hon vem som hade tagit ett av korten och det var jag så då fick jag åtmistone beröm för det, vilket jag är glad över. Det muntrade upp mig lite :) Men tyckte ändå det var lite dumt av henne att välja ut ett kort var på de andra i gruppen som hon gillade men inte på mig... Jaja, kan ju inte tvinga henne och gilla något kort. Jag vet ju att jag inte direkt är särskilt snygg men ändå...

Av SoMessedUp - 1 juni 2010 21:17

Jag mår seriöst skit!


Ursäkta att jag inte blogga igår (kommer inte göra det imorrn heller) men jag hade verkligen inte tid. Jag satt hela dagen igår och pluggade. Övade på so-provet som jag hade idag, och skrev lite på so-uppsatsen. Det är fan hemskt så mycket jag har pluggat, och jag tror inte min kropp gillar det heller. Den håller på att göra uppror eller något. Hela dagen idag (okej, inte första timmen) har jag suttit och skrivit på uppsatsen, det var nämligen sista dagen för mig att jobba på den. Borde egentligen pluggat teknik också men orkar verkligen inte!


Det känns som jag har pluggat sönder mig. Har suttit flera dagar och pluggat enda sedan jag kommit hem och det verkar tära på mig. Har upptäckt att jag inte tål allt (trodde jag inte heller). Funderar på om jag har fått lite stress symptom eller något... Och jag skyller faktiskt det på skolan! Igår när jag pluggade blev jag totalt tjock i huvudet och har varit det sedan desss. Huvudet känns tre gånger större än annars och det känns som det väger 2 ton! Det känns som om det är helt överfullt med plugg. Jag känner mig också väldigt stel, framför allt i nacken. Det känns som mina ögonlock ska falla ihop när som helst. Eller nej, det känns som hela jag ska falla ihop när som helst!!


Jag bara väntar på att min kropp ska ge vika under mig... Känns verkligen som om den ska göra det emellanåt. Magen gör också ont, i partiet runt (mest under) naveln. Det läskigaste av allt var nog det som hände igår. Ofta känns det som om saker går lite i slow-motion. Eller när man är trött tar man in saker segt (så är det för mig nu) men det som hände var extremt. Det gick inte bara sakta, hela världen gick verkligen i slow-motion i typ tre sekunder! Det var faktiskt lite läskigt. Det kan inte vara bra, eller?     Kan detta vara stress symptom?? 


Jag tror inte jag kommer överleva gympan imorgon, förhoppningsvis har jag lite kraft just då... Och allt pluggande är inte över än. Har fortfarande två prov kvar. Det ena var typ sista dagen att plugga idag och har hunnit plugga nada på det, inte ens kollat igenom. Får väl sätta mig och göra det nu. Trots att min kropp skriker åt mig att skita i läxorna och lägga mig, chilla, ta det lugnt istället så kan jag inte göra det. Jag måste plugga!



Fan jag hoppas verkligen att jag inte belastar mitt psyke eller nått för mycket...  

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards