SoMessedUp

Alla inlägg under oktober 2009

Av SoMessedUp - 27 oktober 2009 19:38

Vet ni vad jag har kommit fram till?


Man kan bli beroende av att blogga ^^ Och jag tror jag håller på att bli det, eller redan är det. Jag har ingen kändisblogg eller så, eller så många som läser men det är väldigt kul att skriva ändå =D Ibland kommer man på något att skriva om, ibland inte. Men när jag väl kommer på något att skriva om så kan fingararna nästan börja glöda ibland :D Haha^^


Jag vill skriva minst ett inlägg om dagen, även om det bara står god natt i det =) Men det jag gillar att blogga om mest är sånt jag står för :) Vad jag tycker om saker och ting här i världen. Sen skriver jag nåra "Buhu, jag hatar mig själv" inlägg ibland men det kan vara bara för att skriva av mig. Men det är iallafall roligast med såna inlägg där jag skriver vad jag tycker om saker (det tycker jag iallafall ^^) fast ibland kan det vara lite svårt att komma på vad man ska skriva om då. Jag brukar komma på helt plötsligt under dagen vad jag kan blogga om men sen när jag väl sätter mig vid datan så har jag helt glömt om vad jag ville skriva om ^^


Hehe, jaja men nu ska jag nog gå ifrån datan lite och sätta mig vid tv:n eller nått =)


Hajs-Bajs

Av SoMessedUp - 27 oktober 2009 18:52

Dagens ämne som jag tar upp blir detta:


Jag förstår inte varför det är så uppdelat mellan tjejer och killar. Det är värst med killar. De måste ju visa sig så himla "manliga". Det märks redan på små barn. Så här är det som det "ska" vara:

Tjejerna leker med dockor!

Killar leker med bilar, gevär/svärd osv!


Varför kan inte killar leka med dockor? (visst finns det alltid undantag och dem beundrar jag) Om en tjej leker med bilar så är inte det allt för farligt men ändå lite "fel". Om en kille leker med dockor så är det HELT fel! Då är han bög eller något sånt.


Varför ska det vara så jävla bestämt vem som ska leka med vad? Det suger tycker jag.

Men det är inte bara när man är yngre utan det fortsätter upp i högre ålder oxå. Killar kan inte ha kjol till exempel (fast det finns ju killt =)), vad är det för skit? Vem har egentligen bestämt att tjejer ska ha klänning/kjol men inte killar? Och så har det varit sedan långt tillbaka. Men varför? Det finns ingen jävla anledning till det.

Vissa killar bär rosa ibland men det räknas ändå som en "tjejfärg". Det är ju piss. Rosa är väl för fan lika mycket killfärg som tjejfärg. Det finns en del oskrivna "regler" när det gäller sånt här.


Svart= killfärg

Lila=tjejfärg

blå=killfärg

Rosa=tjejfärg

Grön=killfärg

röd=tjejfärg

Osv. Varför ska det vara så? Visst har ju tjejer svart,blå,grön och killar kan ju ha lila,rosa,röd osv. Men det finns ändå den där osynliga stämpeln på vilken färg som egentligen är till för vilket kön. Det är lättare för tjejer att ha killfärger än för killar att ha tjej färger. Men detta gäller inte bara färger. Det är okej för en tjej att vara lite killig, de gör henne bara tuff. Men när en kille är tjejig så är han bög (har skrivit ett annat inlägg för vad jag tycker om det, inlägget heter "Homosexuell"). Killar som är tjejiga anses oftast vara mesiga.


Det är verkligen synd att en del saker anses tjejiga och en del anses killiga. Extra hårt är det för killarna. 

Sök på "rosa kläder" på google, jag menar det är inte särskilt många av de kläderna som är killkläder.



Bilder från google.


Hmm, jag undrar varför folk har fått för sig att det ska vara såhär :P





Av SoMessedUp - 27 oktober 2009 18:44

Jag måste säga att jag digga denna reklamen ^^ Hehe vet inte varför. Diggar den irriterande killen x)


Jag kom att tänkte på denna reklamen nyss (av någon konstig anledning ^^) och då kände jag för att lägga upp den. Så här är den: ...



Jao

Av SoMessedUp - 27 oktober 2009 02:36

Idag har jag vart med Deltaco. Vad har vi gjort? De du ;)


Men det har vart kul iallafall. Dagen började men att spela lite wii och slutar nu med ett inlägg.


Så alltså god natt =) Egentligen kanske klockan börjar bli lite mkt men jaja, det är iallafall lov =D

Av SoMessedUp - 26 oktober 2009 14:00

Vill bara lägga in detta inlägget så det inte ska va helt tomt på den 26/10 ^^


Hehe

Av SoMessedUp - 25 oktober 2009 23:26

Nej, nu är det sov dags för såna som mig. God natt på såna som er ^^

Av SoMessedUp - 25 oktober 2009 22:15

Det är en sak jag verkligen inte förstår eller orkar med, och det är att följa modet. Jag menar inte att jag skulle ta på mig något jag tycker är fult eller så utan bara att jag inte följer moden. Jag förstår inte ens varför man vill göra det. Vad är det för vits med att gå runt och se ut som alla andra? Det verkar ärligt talat skit tråkigt. Bara ha massa press på sig att man måste ha på sig de rätta kläderna och alltid se snygg ut. Redan nu är jag rädd för att ha något som ser dumt ut på mig (och jag hatar att jag känner så) tänk då att följa mode! Då förväntar sig folk att man ska ha mode kläder jämt, FY!


En annan sak, som jag verkligen inte förstår är hur de har råd. Om man ser på de "populära" i min skola, de har dyra kläder, dyra skor, dyra kameror, massa smink etc, etc. Och så har de nya grejer hela tiden! Vad får de pengarna ifrån?? Och till råga på allt så åker de runt jämt. De sitter ju inte direkt stilla hemma utan de hittar på saker som kostar! De verkar nästan som om de har penga-träd ibland!


Jag brukar liksom inte direkt åka in och "shoppa". Faktum är att det hände väldigt sällan! Så vart tar då alla mina pengar vägen? Jag får ändå 500kr i månaden och det är ju faktiskt en del pengar tycker jag. Jag är ändå ingen person som slösar... förstår de bara inte...


Visst, en del av dem sommarjobba säkert men de pengarna borde ju ha tagit slut för länge sen! Dessutom kanske inte alla sommarjobba, vad fick de pengarna ifrån då?? De måste vara väldigt bortskämda de flesta av dem. Det tycks vara den enda lösningen...


    

Bilder: Google

Av SoMessedUp - 25 oktober 2009 22:08

Tänkte bara påminna, ifall någon hade glömt, att klockan ska ställas om. Det var inatt kl 3 man skulle vrida tillbaka tror jag. Alltså, vrid tillbaka era klockor en timma ifall ni inte har gjort de :)


Det kan bli lite jobbigt ifall man glömmer detta och kommer till skolan/jobbet vid fel tid ^^


Bild: Från google

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards