SoMessedUp

Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av SoMessedUp - 25 oktober 2009 23:26

Nej, nu är det sov dags för såna som mig. God natt på såna som er ^^

Av SoMessedUp - 25 oktober 2009 22:15

Det är en sak jag verkligen inte förstår eller orkar med, och det är att följa modet. Jag menar inte att jag skulle ta på mig något jag tycker är fult eller så utan bara att jag inte följer moden. Jag förstår inte ens varför man vill göra det. Vad är det för vits med att gå runt och se ut som alla andra? Det verkar ärligt talat skit tråkigt. Bara ha massa press på sig att man måste ha på sig de rätta kläderna och alltid se snygg ut. Redan nu är jag rädd för att ha något som ser dumt ut på mig (och jag hatar att jag känner så) tänk då att följa mode! Då förväntar sig folk att man ska ha mode kläder jämt, FY!


En annan sak, som jag verkligen inte förstår är hur de har råd. Om man ser på de "populära" i min skola, de har dyra kläder, dyra skor, dyra kameror, massa smink etc, etc. Och så har de nya grejer hela tiden! Vad får de pengarna ifrån?? Och till råga på allt så åker de runt jämt. De sitter ju inte direkt stilla hemma utan de hittar på saker som kostar! De verkar nästan som om de har penga-träd ibland!


Jag brukar liksom inte direkt åka in och "shoppa". Faktum är att det hände väldigt sällan! Så vart tar då alla mina pengar vägen? Jag får ändå 500kr i månaden och det är ju faktiskt en del pengar tycker jag. Jag är ändå ingen person som slösar... förstår de bara inte...


Visst, en del av dem sommarjobba säkert men de pengarna borde ju ha tagit slut för länge sen! Dessutom kanske inte alla sommarjobba, vad fick de pengarna ifrån då?? De måste vara väldigt bortskämda de flesta av dem. Det tycks vara den enda lösningen...


    

Bilder: Google

Av SoMessedUp - 25 oktober 2009 22:08

Tänkte bara påminna, ifall någon hade glömt, att klockan ska ställas om. Det var inatt kl 3 man skulle vrida tillbaka tror jag. Alltså, vrid tillbaka era klockor en timma ifall ni inte har gjort de :)


Det kan bli lite jobbigt ifall man glömmer detta och kommer till skolan/jobbet vid fel tid ^^


Bild: Från google

Av SoMessedUp - 25 oktober 2009 20:08

En grej som är lite oroväckande är min bloggs omröstning. Frågan jag har lyder: Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du slutade andas?


Med andra ord "dö", om det var någon som inte förstod det. Det är 26personer som har svarat på frågan. Av de 26 har hela 50% svarat "ja".  Det är faktiskt lite oroande. Med andra ord finns det väldigt många där ute som har funderat på självmord. Kanske inte försökt med det men årminstone övervägd tanken :S


Lite skrämmande egentligen. Om alla människor hade betett sig bättre mot varann kanske en del av dessa 50% hade ändrat sitt svar...

Av SoMessedUp - 25 oktober 2009 20:03

Jag förtår inte hur jag lyckades få så många besökare den 17:de och den 19:de. var det något speciellt intressant jag skrev? Eller var det bara för att jag la upp en del inlägg... Egentligen kanske inte ca 20 besökare är särskillt mycket, men för min lilla blogg är det det =)


Jaja, jag är iallafall glad att jag lyckades få så "många" besökare då X)

Av SoMessedUp - 25 oktober 2009 19:40

Lite glada saker nu då:


Ingen skola på en hel vecka ^^ Har loooooov Hehe =D  Det är skönt men det blir också så att man vill hinna göra så mycket på lovet men det orkar man liksom inte!


En annan bra sak är att jag kan lägga upp videoklipp igen :D Vet inte vad som var fel sist :S  Men här kommer en låt, kom att tänka på denna eftersom det är lov nu. Eller snarare, det är lov imorron =)



Lite osäker på vilken kategori detta skulle vara i :S men bestämde mig för "My life", fast det är musik me ^^

Av SoMessedUp - 25 oktober 2009 19:25

Nu har jag läst ut en av böckerna jag tidigare har nämt. Nämligen Skuggporten.

Boken var väl okej. Jag gillade storyn men jag tycker att boken var alldeles för kort! Författaren kunde gott ha dragit ut den på vissa ställen. Man kunde fått lära känna personerna i boken lite bättre. Men samtidigt så hann ju inte boken bli tråkig och det är ju bra.


För folk som fort vill bli klara med en bok så tycker jag att denna passar bra. Vill man dock att boken ska vara lite djupare så att man verkligen blir insläppt och slukas så vet jag inte om den passar så bra.


Visst tog det lite tid att läsa ut den men jag hade ändå föredragit att man fick bli "en del" av den, om ni förstår vad jag menar, men annars var boken helt OK  =)

Av SoMessedUp - 25 oktober 2009 19:17

Just nu pirrar det lite i mina fingrar och jag vill skriva. Bara låta fingraarna dansa över tangenterna. Men det är ett litet problem... Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om just nu :S Jag har skrivit lite inlägg om bl.a fattigdom, homosexuallitet, skönhetsoperationer... The list goes on. Jag vill skriva om något sånt ämne nu, nått som man brinner för liksom. Men just nu kommer jag inte på något att ta upp. Något ni vill att jag tar upp? Skriv isåfall det så lovar jag att ta upp det och framföra min åsikt inom ämnet =D Det kan vara vad som helst, bara att skriva

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards