SoMessedUp

Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av SoMessedUp - 22 oktober 2009 21:18

Nu ska jag gå och lägga mig ^^. Tidigt, jag vet. Men troligtvis kommer jag ligga och läsa lite ur min bok (Skugg Porten). Det var nämligen ett tag sen jag läste nu, iallafall några nätter sen. Har vart upptagen med datan och bloggning istället X)


Igår natt drömde jag att jag "kaxade" med en kille (som jag ogillar lite, en sån där jobbig "poppis" *suck*). Jag var nära att slå till honom, vilket är lite komiskt med tanke på att han är säkert tio gånger starkare än mig, MINST! Men jag gjorde det aldrig iallafall. Så inatt får vi hoppas att jag drömmer att jag verkligen slår till honom ^^ Hehe. Eller hans kompis, för han ogillar jag ännu mer :P


Jag ogillar en del ^^


Hehe *smock* xD

Av SoMessedUp - 22 oktober 2009 20:55

Okej, jag fattar inte varför alla blir helt galna i Twilight? Jag har inte läst böckerna så de kan jag kritisera men jag har sett filmen. Min åsikt är att den inte ens är bra! Första gången jag såg den tyckte jag ätt den dög, eftersom den handlade om vampyrer (och dem är jag ett stort fan av ^^). Men sedan efter närmare efter tanke och efter att ha sett den igen kom jag fram till att den inte alls var så bra. En sak som riktigt stör mig i filmen är Bella, hennes röst! Jag hatar verkligen när hon pratar. Speciellt när hon säger "No, NO". Det låter så himla fult. Jag tror det är typ i slutet på filmen när hon är på sjukhuset som hon säger det, är lite osäker. Jag tycker filmen förstör lite själv "vampyr"-grejen också. Enligt mig ska de vara mystiskt och sexiga och man ska inte kunna motstå dem typ. De ska också dricka människo blod och knappt kunna måtstå frestelsen att suga i sig det, även om det är från personen de älskar. Nee, jag är inte nöjd med filmen.


Förstår inte hur det har blivit så jävla mycket ståhej av det heller. Alla (iallafall många) är helt galna och vill VERKLIGEN, VERKLIGEN se New Moon (tvåan). De typ dör om de inte får se den. Jag tänker inte betala för att se den. Anledningen till att jag skulle se den är att den skulle komma i min väg. Typ att nån man känner har den eller att man ska se den i skolan eller något sånt. Jag kan möjligtvis betala för att se den men då ska de va för att nån jag gillar vill se den och jag ser filmen för dens skulle eller för att träffa den eller något sådant. Men det lär nog inte hända så det får bli ifall filmen kommer i min väg.


Lessen om jag gjort något "Twilight-fans" upprört, men jag säger bara min åsikt och sist jag kollade var det tillåtet.

Av SoMessedUp - 22 oktober 2009 20:21

En sak jag tycker är väldigt onödig är skönhetsoperationer. Varför egentligen lägga pengar på sånt? Det är bara onödigt egentligen. Om folk som vill vara "snyggare"  och då går och opererar sig hela tiden. Hur känner sig inte de som inte opererar sig då. Då känner de sig kanske ännu värre och ännu hemskare. Och då kommer de kanske också vilja operera sig. Till slut kommer ju alla gå omkring och vara helt fejk då. Dessutom kostar de massa pengar att skönhetsoperera sig och de pengarna kunde ha gått till något mycket viktigare, som till exempel fattiga människor, som knappt har råd med mat. Det är viktigare saker det!


Det är en helt anna sak om man opererar sig för att man kanske har en jätte stor näsa och blir retad för det. Men de som bara vill ha sin näsa lite-lite spetsigare de är bara dumma. Jag förstår dem som opererar sig för att de har något extremt sådär, det klagar jag inte på. Om man alltid har blivit mobbad för att ha utåtstående öron och mår dåligt av det till exempel så är det helt okej tycker jag för de kan göra att man trivs bättre med sig själv och  blir lyckligare. Men egentligen tycker jag att det är hemskt om det ska behöva gå så långt.


Att kändisar håller på med skönhetsoperationer hela tiden är helt punkat och falskt. Det ger också oss "vanliga" människor helt fel bild av hur vi ska vara. Blir så jävla trött på det. Varför kan vi inte bara få se ut som vi gör? Varför blir vi aldrig nöjda?



Dessutom kan operationerna gå fel och det har hänt i vissa fall

På bilden är Jocelyn Wildenstein, också känd som catwoman. Det är en före och efter bild. Jag vet inte med er men jag föredrar "före" bilden :S

Av SoMessedUp - 22 oktober 2009 19:26

En låt som jag tycker är bra är The offspring- The kid aren't alright

Konstigt nog så kunde jag inte lägga upp ett videoklipp, de stod att det hade låsts på min begäran men de har inte jag begärt... Förhoppningsvis löser det sig så jag kan ladda upp i fortsättningen.


Men istället så lägger jag upp texten och en länk till låten till youtube: http://www.youtube.com/watch?v=u4-aUiddpUo 


When we were young our future was so bright (whoa, oh!)The old neighborhood was so alive (whoa, oh!)And every kid on the whole damn street (whoa, oh!)Was gonna make it big and not be beat

Now our neighborhood's cracked and torn (whoa, oh!)The kids are grown up but their lives are worn (whoa, oh!)How can one little streetSwallow so many lives

Chances ThrownNothing's freeLonging for what used to beStill it's hardHard to seeFragile lives, shattered dreams(Whoa!)

Jamie had a chance, well she really did (whoa, oh!)Instead she dropped out and had a couple of kids (whoa, oh!)Mark still lives at home cause he's got no job (whoa, oh!)He just plays guitar and smokes a lot of pot

Jay committed suicide (whoa, oh!)Brandon OD'd and died (whoa, oh!)What the hell is going onThe cruelest dream, reality

Chances ThrownNothing's freeLonging for what used to beStill it's hardHard to seeFragile lives, shattered dreams

Chances ThrownNothing's freeLonging for what used to beStill it's hardHard to seeFragile lives, shattered dreams


Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards