SoMessedUp

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av SoMessedUp - 15 oktober 2009 18:16

En till låt som jag lyssnade på ett tag. Jag får försöka börja lyssna på en del av dem igen. Vissa är fortfarande bra =D Denna låten, eller iallafall artisten blev jag tipsad om av en kille som jag gilla ett tag. Dock var inte mina känslor besvarade.


Min favvo mening i låten är: I try with suicide, sometimes it kills the pain. Åtminstone var det vad jag trodde de sjöng, och det är det jag önskar att de sjöng. Tydligen sjunger de egentligen: I flirt with suicide sometimes kills the pain. Jag gillar de jag trodde mycket bättre. Sedan trodde jag att de sjöng "I can't always say, it's gonna be a day after tomorrow". Men där hade jag oxå fel. tydligen sjunger de "I can always say, it's gonna be better tomorrow". Åter gillade jag min text mycket bättre. Jag hatar när man tror att de sjunger en sak i en låt och sedan upptäcker man att man har hört fel, det händer mig ofta... men iallafall, här kommer låten: Korn- Falling away from me



^^

Av SoMessedUp - 15 oktober 2009 18:02

Jag har tråkigt... Jag har inget att göra... Jag har inget att skriva...


Två personer sitter på en bar. Det är en ung kvinna och en ung man. De har precis börjat små prata lite.


Tjejen: So what's your name?


Killen: They call me Cookie.


Tjejen: Haha, why do they call you that?


Killen: Because that's my name.


Tjejen: auw...

*tystnad*  Pinsamt ^^ hehe. Jag vet inte om ni andra fattar det roliga i den, men jag vet att Deltaco fattar ^^


Av SoMessedUp - 15 oktober 2009 17:50

BAJS!


Jag vill skriva ett inlägg... men det står helt stilla... kommer inte på nått att skriva om....

Av SoMessedUp - 15 oktober 2009 17:24

Jag vet inte om ni har märkt det men det är typ så att fjortisar och emos är lite rivaler (dock inte i alla fall). Emos (som det egentligen inte heter) ogillar fjortisar och fjortisar ogillar emos.En sak som stör mig lite är att fjortisar och emos börjar likna mer och mer,jag tycker att fjortisarna går längre och längre in på emosarnas område. Och det stör mig.


Det finns faktiskt lite små likheter på vissa saker i båda stilarna. T.ex håret. Ta fjortis hår: Blont, snelugg, uppklippt. Färga det svart och det blir emo hår! (kanske lite hårspray oxå) Vet inte om ni håller med mig men det är iallafall min åsikt.


Om man ser emos och fjortisar som två olika lag så är jag själv helt klart på emo sidan ^^ jag är lite anti-fjortis nämligen (inget illa ment, har aldrig ansträngt mig att lära känna någon)


hmm... jag undrar vad emo blir i plural... emos, emon, emoar, emo? hmmm....


       

Av SoMessedUp - 15 oktober 2009 17:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av SoMessedUp - 15 oktober 2009 17:04

I min blogg så skriver jag bara det som ploppar upp i mitt huvud. Och ganska ofta är det svordomar. Så då skriver jag ner dem. Med andra ord så svär jag nog en del ^^ men så kom jag på att man kanske inte får svära... så... får man det eller inte? Vill gärna inte att jag blir av med min blogg på grund av det eller nått....

Av SoMessedUp - 15 oktober 2009 16:43

En sak som stör mig riktigt mycket är när man skriver med någon på typ msn och sen helt plötsligt står det att personen är offline! Han/hon har loggat ut utan att säga hejdå! Sånt stör mig så jävla mycket. Är det såå svårt att säga "Tyvärr men jag måste dra nu, vi hörs. Hejdå"? Tydligen är det svårt eftersom vissa inte klarar av det. Om hans/hennes internet försvann och han/hon loggades ut eller om han/hon av någon annan anledning försvann så är det ju okej. Då var det ju inte dens fel. Men om han/hon helt plötsligt bestämmer sig för att gå ut så kan han/hon ju skriva hejdå! Inte bara dra. Jag blir så jävla förbannad! Man kanske skriver nått till den och så får man inget svar och då upptäcker man att personen har loggat ut! Utan att säga nått -_- Morr! Hatar sånt! Så folk: Skriv för fan hejdå innan ni dra!!!!!!!!

Av SoMessedUp - 15 oktober 2009 16:27

Vet ni vilka jag tycker synd om?


Gamla människor. Riktigt gamla. Inte för att de snart kommer dö (fast det också såklart), inte för att de har skryngklig hud,  böjda ryggar, grått hår osv. Det är klart att jag tycker synd om dem för att det där också men det var inte det jag tänkte på nu. Det är för en grej jag  upptäckte idag. På väg från min praktik idag så gick jag om två stycken riktigt gamla. Med rolator och allt. De gick så sakta. Tio steg i minuten typ. Och då tyckte jag riktigt synd om dem. Det måste ju kännas hemskt när alla rusar förbi en sådär och man inte kan gå fortare. Man kan bara ta ett steg som är max 10 centimeter. Man måste ju känna sig extra långsam och gammal och bedrövlig då. När alla "unga" bara springer förbi en hur lätt som helst utan något att stödja sig mot och utan ont i ryggen. Jag tyckte så synd om dem när jag rusade förbi dem, eller jag rusade inte ens, jag gick. Men gemfört mot demså var det att rusa. Jag vet, det är säkert en jätte knäpp grej att tänka på men ibland så är jag överkänslig. Jaja nu ska jag sluta skriva om detta, men det måste väl vara fler än jag som tycker det måste kännas hemskt för dem?


Tänk på detta nästa gång ni rusar förbi en stackars gammal pensionär =)


Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards