SoMessedUp

Alla inlägg under oktober 2009

Av SoMessedUp - 29 oktober 2009 22:05

Detta suger, jag har inget att göra. Det går inget bra på tv:n, alla filmer som går har redan hållt på i typ en timme. Och Deltaco är inte inloggad på datan, så jag kan inte skriva med henne =(


Vet inte vad jag ska göra riktigt. Känner inte för att sätta mig och skriva ett långt inlägg heller och jag kan ju inte tvinga fram det.


Får väl Zappa lite till på tv:n och hoppas att Deltaco loggar in...

Av SoMessedUp - 29 oktober 2009 21:37

Sitter och ser på South Park, det började precis.



Kul program men sjukt, jävligt sjukt ^^


"Oh no, we killed Kenny!". Min favvo mening i South Park =)

Av SoMessedUp - 29 oktober 2009 20:37

På Halloween ska jag dra till Deltaco. Vi har planerat att göra detta:


-Köpa godis/chips (tror jag iallafall, hoppas de ^^)

-Fotografera lite grann

-Se på en film. Vi ville inte ha en allt för läskig (man vill ju kunna sova^^) men ändå lite. Vi bestämde oss för "prom night". Får väl blunda om det blir för läskigt ^^

-Och sen så ska jag sova över 


Det var nog de vi har planerat tror jag. Kan ha glömt nått...

Vi får se om vi följer listan till punkt och pricka eller om vi inte gör det =)  Kommer säkert skriva om detta efter det har hänt om jag känner mig själv rätt :)


Bild: Google

Av SoMessedUp - 29 oktober 2009 19:48

Jag och mamma här gjort iordning vår pumpa. Skit nöjd faktiskt ^^

Om det inte syns så är den baserad på en "person", nämligen Jack Skeleton :D (från filmen Nightmare before christmas)

I love him <3


Så här kommer en bild på våran coola pumpa ;)

  

Bild av: mig. Pumpa gjord utav: min älskade mamma ^^ Motiv till pumpa: Jack skeleton <3


Lessen om bilden inte är den bästa, det var mörkt och tagen med min mobil =)

Av SoMessedUp - 29 oktober 2009 17:01

Min högsta önskan har alltid varit att kunna trolla. Och vem vill inte det?

När man pratar om högsta önskningar så kanske folk svarar att dderas högsta önskningar är att kunna flyga eller att bli världsmästare på att simma eller något liknande. Men om man kan trolla så kan man ju få allt de där också =D

Jag menar, i trolla ingår ju nästan allt ^^ Skit bra ju =)


Vill inte kunna trolla sådär som i typ Harry Potter men formler och grejer utan bara kunna trolla precis vad som helst. Som t.ex trolla så att mitt hår växer fortare, trolla så att det finns något slags kött som inte kommer från djur utan typ växter eller nått men som smakar likadant och lika gott, då behöver man ju inte slakta djur :D


Så trolla vad som helst alltså, allt mellan himmel och jord. Utan några lagar. Det vore ju perfekt :)

Men såklart finns det ju nackdelar med allt. Man kanske trollar fram massa grejer och massa pengar så man blir jätte bortskämd av sig själv, det är ju inte bra. Man tar allt för givet och det man inte får fixar man bara, kan också bli dåligt. Eller man kanske börjar trolla med folks känslor och det är ju verkligen inte bra.


Men jag kan avstå från att göra de där ^^ Lovar att inte leka med folkskänslor och styra liv och sånt :)


Det hade ju vart extra bra nu vid juletid att kunna trolla. Då sparar man ju massa pengar, då kan man trolla fram exakt det som varje person vill ha... Gratis!! Fast det är ju inte bra för de som har affärer om folk bara kan trolla fram de som de vill ha... men om en person gör det så märks nog ingen skillnad =)


Så, det är min högsta dröm. Kunna trolla. Jag hade ju inte bara tänkt trolla egoistiska saker utan man kan ju trolla så de fattiga får rent vatten, eller till och med att de slipper vara fattiga! Man kan trolla så en person som har blivit steril av en olycka kan få barn igen osv

Kunde vara värsta hjälten ju :D


Haha, drömma går ju ^^ Drömma är kul, men det kan också vara farligt om man gör det för mycket. Man måste ha kvar en fot i verkligheten iallafall ^^ Tyvärr har nog inte jag det, jag svävar i fantasin alldeles för ofta.

Av SoMessedUp - 28 oktober 2009 23:32

Jahopp, nu har jag blivit helt knäpp xD


Jag har börjar bita väldigt mycket på min unndeläpp och det är störande och dumt. Drar typ loss hudbitar med tänderna och jag har ingen aning om varför. Men det är störande, det slutar bara med att de ser fult ut eller börjar blöda... Måste sluta med det -_-


Haha knäppt?? ^^

Av SoMessedUp - 28 oktober 2009 23:17

Dagens låt får bli denna =)

Tycker det är lite komiskt att hon sjunger "fuck you" jätte glatt ^^  Varning: denna låt kan sätta sig på hjärnan, det hände mig ^^ Gick och sjöng på den hela dagen bara för att jag hörde den en gång på tv:n typ. Här är iallafall videon och jag lägger in texten oxå ;)

Look inside, look inside your tiny mind, then look a bit harderCause we're so uninspired, so sick and tired, of all the hatred you harbourSo you say it's not OK to be gay, well I think you're just evilYou're just some racist, who can't tie my lacesYour point of view is medieval
Fuck you (fuck you)Fuck you very very muchCause we hate what you do and we hate your whole crewSo please don't stay in touchFuck you (fuck you)Fuck you very very muchCause your words don't translate and it's getting quite lateSo please don't stay in touch
Do you get, do you get a little kick out of being small-minded?You want to be like your father, it's approval you're afterWell that's not how you find itDo you, do you really enjoy living a life that's so hateful?Cause there's a hole where your soul should be You're losing control a bit And it's really distasteful
Fuck you (fuck you)Fuck you very very muchCause we hate what you do and we hate your whole crewSo please don't stay in touchFuck you (fuck you)Fuck you very very muchCause your words don't translate and it's getting quite lateSo please don't stay in touch
(Fuck you, fuck you, fuck you)(Fuck you, fuck you, fuck you)Fuck you
You say, you think we need to go to war well you're already in one'Cause it's people like you that need to get slew, no one wants your opinion
Fuck you (fuck you)Fuck you very very muchCause we hate what you do and we hate your whole crewSo please don't stay in touchFuck you (fuck you)Fuck you very very muchCause your words don't translate and it's getting quite lateSo please don't stay in touch

Av SoMessedUp - 28 oktober 2009 19:14

Jag blir så jävla trött på min kropp! Nej, jag tycker inte att jag är tjock. Jag har inga jätte stora problem med hur min kropp är (men såklart är jag inte nöjd. Hur skulle jag kunna vara det med mitt sugiga självförtroende...) utan jag känner att det kunde vart värre. Men sen ändrar jag mig snabbt efter att jag gåt in i en affär. Jag kommer in i en affär och känner att min kropp duger, jag kommer ut ur affären och hatar min kropp. Jag går in glad, men kommer svärande ut.


Idag var jag och min mamma och skulle köpa lite kläder. Jag hittade en del kläder som jag gillade och slängde över armen för att ta med mig in i provrummet. Det vara bara tröjor för jag behöver lite nya långärmade. Allt var bra, jag var glad och på "shopping-humör". Allt det glada förstördes på bara några sekunder, så fort jag började prova kläderna. Den förtsta tröjan hade suttit skit bra på dockan och fanns i min storlek (glad ^^). Men när jag provade så var den för tajt. Inte över magen, det var inget problem med det. Utan över höften! När jag har byxor (och annars med men extra me byxor) så har jag världens knöl runt höfterna/strax över. Det ser förjävligt ut!!! Hatar det! Hatar det!! HATAR DET!! Så den tröjan blev det inget av, så jag fick prova de andra. Men tror ni det gick bättre?? NEJ! klart inte!    JÄVLA KNÖL JÄVLA KNÖL!!! Av alla de tröjor jag hade med mig in i omklädningsrummet var ingen av dem bra -_-  det är inte första gången det slutar så.


Sen kom mamma med byxor istället. Bättre lycka på byxdelen? Nej! såklart inte! På byxor har jag jämt samma problem. Jag har höfter, SO? Sue me! Det är normalt. Så eftersom man har höfter så får man kolla lite högre storlekar. Men vad händer då? Jo, då blir byxorna längre oxå, som om jag inte redan har problem med det. Så där stod jag i omklädningsrummet men alla mina för smala och för långa byxor! Antingen är de för långa, eller för smala. Men oftast är de både och! De byxor jag väl kan köpa är alltid för långa! Det gäller en hel del av mina kläder. För långa! Hallå modevärlden! Korta tjejer med former existerar också!!

Inte kan man kolla på barnavdelningen ens, för de kläderna är inte formade efter former. Men det är klart, det är inte alla "vuxen kläder" heller tydligen!


Det sista par byxor som jag prövade var ju för fan helt wierd! De var nåra svarta byxor som min mamma kom med. Jag tog dem, provade dem... nej vänta nu... det gjorde jag ju knappt! Jag tog den, började dra upp dem... kom till strax efter knäna och sedan var det för fan stopp!! Det är ju helt jävla sjukt, det var ju för fan vuxen byxor, då ska de väl för fan passa en tonåring! Det kan inte finnas en människa i världen som kan få på sig dem! Åtminstone inte en människa med min kropp! Så då blev det alltså inga byxor heller -_- (kan ju nämna att jag tror de där svarta byxorna som jag inte fick på mig var för långa oxå! De verkade skit långa, helt sjukt. Vadå model kropp?). När jag kom ut så såg jag de svart byxorna på en skyllt docka och det kan ju inte finnas en människa med den kroppen! Typ 40cm midje mått och två meter långa ben!


När jag såg på mig själv i spegeln i omklädningsrummet med de jävla byxerna hängande vid knäna fick jag nästan lust att gråta. Hade lust att slå rakt in i speglarna för att slippa se det (som om det skulle hjälpa). Men hejdade mig förstås innan jag träffade, det hade vart dumt och onödigt att göra det och jag hade ändå inte vågat. För feg.


Sen när vi gick från affärn så mådde jag bara piss. Inget av det jag hade tagit med in i provrummet hade vart bra... Men en sak fick jag faktiskt köpt och det var en vinter jacka. De va inga fel-form-på-kroppen problem med det iallafall. Jackan såg ju ändå redan tjock ut. Men den är väl säkert för stor egentligen den med... Precis som de flesta av mina kläder.


Inte undra på att så många mår dåligt och är onöjda med sig själva. Fatta vad samhället kan bryta ner en...


Min kropp är tydligen inte gjord för kläder, eller tvärt om. Kläder är inte gjorda för min kropp!! Ursäkta mig världen för att jag inte har perfekt kropp. För kort och har mycket former. Japp, det är ja de -_- But can I help it? Nej, so Fuck u cruel world.


Bild: Google

<--Tycker inte det är värt de att se ut såhär så jag får väl dras med min dumma kropp...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards