SoMessedUp

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Be my vampire, del 13

Av SoMessedUp - 5 september 2010 22:05

Alla vet att de existerar. Men om vi skulle gå runt och tänka på det skulle vi få leva i skräck. Därför begraver vi det gärna längst bak i våra huvuden och lever våra meningslösa liv utan några betydande bekymmer.    


Hela dagen hade det gått viskningar om vad som hade hänt. Flera stycken hade gått fram till Daniel och frågat honom vem tjejen var men han hade inget svar att ge dem. Han kunde inte sluta tänka på henne. Bilden av hennes ansikte var fast i hans huvud och skulle där förbli. Hon hade vetat hans namn, hon hade sökt honom, varför? Var femte sekund dök en ny fråga upp i hans huvud. Vart kom hon ifrån? Vem var killen som hon hade haft med sig? Hur kunde hennes ansiktsdrag vara så perfekta? Hade allt bara varit en dröm?

”Hörru, ska du sova här hela dagen eller? Försvinn ur mitt klassrum nu!” Daniel träffades av ett svenskt lexikon i huvudet. Han ryckte till och öppnade ögonen. Framför honom stod läraren med sur min, alla andra hade lämnat klassrummet. Han samlade ihop sina saker och begav sig därifrån. Han kunde fortfarande inte sluta tänka på henne. Selena, det var vad hon hade sagt att hon hette. Selena, vad var det för ett namn egentligen? Det lät inte svenskt. Hon hade inte sett ut som någon Svensson-brud heller, hon kanske var utländsk. Hon hade inte låtit utländskt, hon hade uttalat vartenda ord perfekt. Han tänkte att hon kanske hade bott i Sverige hela sitt liv men hade ett annat ursprung. Hon kanske var från Italien eller Frankrike, Daniel kunde bara gissa. Han hade ingen aning om vart man såg ut som hon gjorde. Vart hade man gyllenbrunt hår som skiftade i rött och kritvit hud, och såg helt perfekt ut? En hand träffade plötsligt Daniel mitt på bröstet och tryckte upp honom mot skåpen. Han vände på huvudet och stod ansikte mot ansikte med Jonas. Bakom honom stod ytterliggare ett gäng kraftiga killar.

”Vem var bruden? Du har väl för helvete ingen brud? Varför skulle någon som hon vilja ha dig? Jag däremot skulle vara något i hennes klass. Nå, vem var hon? Svara för fan!” Jonas tog ett hårt grepp runt hans strupe. Daniel skakade bara på huvudet och kämpade för att få in tillräckligt med luft. Han försökte tala om att han inte visste men självklart trodde de honom inte. De trodde väl att han bara ville hålla det hemligt.

”Jasså du tänker inte berätta… Varsågod killar, han är eran nu. Gör vad ni vill med honom”. Ett elakt flin lekte över Jonas läppar. En hård spark kom plötsligt flygande, den träffade Daniel rakt på smalbenet. Han föll ner på golvet. Sparken följdes utav ytterliggare sparkar och slag. Han blev liggande på golvet och kände blodsmak i munnen. En utav sparkarna hade träffat honom rakt på käken. Sparkarna och slagen slutade inte. De fortsatte och skulle göra det i minst några minuter till.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SoMessedUp - 31 mars 2012 17:01

Igår/inatt/imorse var ganska händelserik :) Får se hur mycket av allt som jag orkar skriva ner ^^   Jag och en tjejkompis gick på en fest. Först var vi på torget lite för något lamt försök att kanske få något annat att göra. Jag vet inte riktigt ...

Av SoMessedUp - 20 mars 2012 22:23

Jag tänkte tips er om en sida. Några har kanska hört om den medans några inte.      TUMBLR :D   Jag har egentligen inte haft tumblr särskillt länge. Det började med att en kompis hade tumblr, jag läste hennes, började läsa fler, och till...

Av SoMessedUp - 18 mars 2012 22:35

Det känns som jag blivit fast i en bubbla, eller en ond cirkel. Eller rättare sagt, det känns som hela mitt liv är fast i en ondskefull liten bubbla.    Jag tänker tillbaka på hur mitt liv var förr, främst på högstadiet. Då det bara var jag, Delt...

Av SoMessedUp - 8 februari 2012 00:56

Tänkte bara slänga upp ett litet inlägg om att jag inte är oskuld längre!   Har nämligen precis haft sex för första gången. Med "honom" såklart. Han har dock stuckit nu för en kompis låg hemma i hans lägenhet och sov så han var tvungen att dra di...

Av SoMessedUp - 30 januari 2012 18:04

Tjenare mors! Det har ju änna blivit ganska klent mellan blogginläggen, sisådär ett gäng månader mellan varje ;) Så självklart har en del hänt och jag tror att jag även ändrats en hel del som person, men det tänker jag inte ägna detta inlägg åt. G...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards