SoMessedUp

Direktlänk till inlägg 26 juni 2010

Let me smile, Let me be proud, let me be happy...

Av SoMessedUp - 26 juni 2010 23:14

Jag tror att jag fick ett litet återfall igår... Nu ska ni inte tro att jag är alkolist eller knarkare eller något sådan. Detta handlar om återfall på något helt annat. Ska försöka förklara för er...


Jag har haft en del perioder som jag har varit lite deprimerad. Jag har varit (är) missnöjd med mig själv. Missnöjd med hur jag är och med hur jag ser ut... Det kan märkas lite på min blogg tror jag också. Ett tag skrev jag nästan bara jag-hatar-mig-själv-inlägg, väldigt ofta iallafall. Jag lärde mig att döja de känslorna. Sluta tänka på att jag är missnöjd med mig själv och försöka leva glatt istället om man kan säga så. Okej, jag ska erkänna: jag lyckades inte helt med detta. Men jag lyckades en del iallafall, bättre än inget, right? Jag lyckades inte få mig att gilla mig själv men stå ut med mig själv iallafall (lite). Det gick iallafall framåt ^^


De senaste dagarna (veckor?) har monstret i spegeln börjar visa sig mer och mer igen... Igår så fick jag ett litet "återfall" kan vi kalla det. Såg mig själv i spegeln och gillade verkligen inte vad jag såg. Jag försökte göra mig fin och sånt, midsommar ju ;) Men du upptäckte jag att "fin" helt enkelt inte är min grej, det är inget jag kan vara... Varje gång jag såg min spegelbild så kände jag mig förbannad/ledsen/missnöjd... Känner så ibland när jag ser bilden. Oftast leder det till att jag räcker ut tungan till idioten i spegeln som stirrar på mig, när folk ser det skrattar de väl mest bara, det gör jag med. Egentligen är det inget att skratta åt, inte om man vet vad jag tänker samtidigt som jag gör det... Började också mumla till mid själv igår. Deltaco hörde det ibland tror jag, vet inte hur mycket hon reagerade på det. Ibland frågade hon vad jag sa, då gav jag bara de enkla svaret "inget". Hon verkade nöja sig med det svaret. T.ex "Nää det går inte för du har så jävla fet röv" brukar vara sånt jag säger till mig själv. Japp, jag pratar med mig själv i "andra person"... weird? I don't know...


Funderar på varför jag är missnöjd med mig själv och varför det helt plötsligt kom igår. Funderar på om det är att jag ser på mig själv, sedan ser jag på andra och ser att de är mycket bättre, ser mycket bättre ut. Då önskar jag att jag kunde byta med dem och blir missnöjd med mitt eget utseende. Jag tror det var det som hände igår...


Är rädd att jag kommer in i en sån där jag-hatar-mig-själv-period igen...Fuck...

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SoMessedUp - 31 mars 2012 17:01

Igår/inatt/imorse var ganska händelserik :) Får se hur mycket av allt som jag orkar skriva ner ^^   Jag och en tjejkompis gick på en fest. Först var vi på torget lite för något lamt försök att kanske få något annat att göra. Jag vet inte riktigt ...

Av SoMessedUp - 20 mars 2012 22:23

Jag tänkte tips er om en sida. Några har kanska hört om den medans några inte.      TUMBLR :D   Jag har egentligen inte haft tumblr särskillt länge. Det började med att en kompis hade tumblr, jag läste hennes, började läsa fler, och till...

Av SoMessedUp - 18 mars 2012 22:35

Det känns som jag blivit fast i en bubbla, eller en ond cirkel. Eller rättare sagt, det känns som hela mitt liv är fast i en ondskefull liten bubbla.    Jag tänker tillbaka på hur mitt liv var förr, främst på högstadiet. Då det bara var jag, Delt...

Av SoMessedUp - 8 februari 2012 00:56

Tänkte bara slänga upp ett litet inlägg om att jag inte är oskuld längre!   Har nämligen precis haft sex för första gången. Med "honom" såklart. Han har dock stuckit nu för en kompis låg hemma i hans lägenhet och sov så han var tvungen att dra di...

Av SoMessedUp - 30 januari 2012 18:04

Tjenare mors! Det har ju änna blivit ganska klent mellan blogginläggen, sisådär ett gäng månader mellan varje ;) Så självklart har en del hänt och jag tror att jag även ändrats en hel del som person, men det tänker jag inte ägna detta inlägg åt. G...

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards