SoMessedUp

Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av SoMessedUp - 25 augusti 2010 19:59

Nu har jag ju då lagt till en till serie att följa :P Nämligen Buffy The Vampire Slayer. Alla känner väl till henne? ^^ Hon är grym. Alltid tyckt det. Deltaco följer serien och jag hade lust att se på det. Jag såg fem avsnitt på raken ;) Nu är jag uppe i sju.


Mom was right

Mamma sa att den serien hade jag följt ett tag förr. Icke, sa jag. Det hade jag inte gjort. Jag hade bara sett något avsnitt för ett tag sedan och flera gånger sett att det gått. Jag hade minsann inte sett den serien. Så nu började jag alltså se på den.. och upptäckte att shit! mamma hade ju rätt (som vanligt -_-). Jag kände igen det som hände. Med andra ord, jag har följt denna serien lite smått tidigare! Mamma aka alltid ha rätt -_- så jag blev helt enkelt tvungen att erkänna detta för henne.


Jag rekommenderar serien STARKT. Jag har redan fått mig några små kärleks-tjej-fnitter. Såna där som kommer när karaktärerna är kära, man älskar dem, och det går precis som man vill ^^ Så, kanske bloggar lite om denna serien ibland nu, vem vet ;)


Nog skrivet! Nu ska jag se på det åttonde avsnittet =D Duschar imorgon bitti (halv fem!) bara för att jag ska hinna se på det nu ;) Hej-svejs!




Av SoMessedUp - 25 augusti 2010 19:39

Jag tror jag börjar trivas lite bättre nu. Jag trivs fortfarande inte helt. Känner mig fortfarande ensam, övergiven, utstött, förvirrad osv... Fortfarande lite deppig över den här skol grejen. Men jag kan glädje mig med att det verkar gå bra för Deltaco iallafall =) Jag visste att hon skulle lyckas. Även om hon själv var helt inställd på att gå in i någon depp-ensam-trans. Glad för henne.


Själv försöker jag faktiskt få vänner. Försökt pratat med några men ingen verkar jätte "på" att bli vän. Iallafall inte så mycket som jag behöver. De är inte dumma mot mig, som tur är, men jag känner mig väldigt ensam ibland. Idag gick det dock lite bättre. Försöker bli vän med lite folk. Jag har umgåtts lite med tjejen från mattekursen idag och det var kul. Enda problemet är att anledningen till att hon umgicks med mig var för att hennes kompis inte var där. När kompisen kommer tillbaka lär hon väl återgå till henne.


Tjejen som addade mig på facebook (med samma namn som mig) vinkade till mig i korridoren efter den första lektionen idag. Detta gjorde mig glad så jag gick dit hon och hennes kompis var, dock pratade de inte med mig. Det var bara en vink. Bättre än inget, visst? Vid maten fick jag det där problemet som jag hatar. Jag har aldrig haft det förr eftersom jag haft mina vänner, framförallt Deltaco, att sitta bredvid. Men nu har jag ju det jobbiga problemet att hitta plats. Ingen frågade mig om jag ville sitta vid dem så intiativet låg alltså hos mig. Fan. Jag frågade tjejen med samma namn som mig och hennes kompis om jag kunde äta med dem, de sa att det gick bra. Önskar bara att man visste om folk svarade så för att vara snälla eller för att de faktiskt vill det. På vägen till maten såg jag mattekurs-tjejen så jag fråga om hon ville med (hon var ju ensam idag), hon hakade på. Så vi fyra satt alltså bredvid varandra. Tror det gick ganska bra, kom varandra lite närmare iallafall.


På matten så satte jag mig vid en tjej som jag sett vara för sig själv. Hon är en trilling, coolt O.O Vi fick prata lite med kompisen bredvid, vilket då blev henne. Hon verkade inte heller jätte desperat över att bli vän med mig (tyvärr), men hon var trevlig.


En positiv sak som hände: Jag satt ju vid tre utländska tjejer igår i maten. Imorse skulle de till reseptionen och de frågade om jag skulle med (självklart tog jag chansen). De frågade också om några andra tjejer som verkade lite ensamma ville följa med. "Ledaren" om man kan säga så, hon verkar iallafall bestämma mest/ vara mest framåt av de där tre tjejerna verkar snäll och verkar bry sig om andra. Det var hon som frågade om jag ville med, och de andra ensamma tjejerna. Vi var var sju tjejer från klassen sammanlagt som gick till receptionen tror jag. Det var ju bra =) De två tjejerna från min gamla skola är inte taskiga mot mig eller total dissar mig men umgås inte heller med mig :/ Så där kan jag fortfarande inte räkna med något stöd.


Jag ska försöka imorgon också att bygga upp lite relationer med folk. Sätta mig vid dem och så, alltså inte sätta mig vid en tom bänk. Om det nu inte är så att det bara finns platser vid bitcharna och så :P Som tur är så verkar itne resten av tjejerna så förtjusta i dem heller ;) Killarna är ju en annan femma, men vad kunde man vänta sig? Killar verkar tända på brunkräm, smala midjor och bitchighet helt enkelt.


Vi får se om det blir mer och mer positivt framöver. Hoppas det. Och att behöva fråga folk om man kan gå med dem/sitta vid dem/äta vid dem osv är inget kul... Speciellt inte för en sån blyg, liten självkritisk tjej som mig. Men som sagt får glädja mig med att det verkar gå framåt för Deltaco iallafall =)

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards