SoMessedUp

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av SoMessedUp - 21 augusti 2010 22:52

Har ni tänkt på en sak? Det gäller graviditet. Detta kanske inte alls stämmer utan det kan bara vara något jag fått för mig...


Men jag tycker det känns som alla blir unga mammor helt plötsligt. Det är som om en diskret trend där man är -20 när man blir gravid har startat. Någonstans mellan 15-20, det är åldern som gäller för barnafödande. Det kanske bara är jag som är nojig men jag vet flera stycken unga som fått barn på senare tid. Och det finns tv: program om det. 16 and pregnant tror jag det heter. Det känns verkligen som om det sakta byggs upp denna trend alltså. Jag säger inte att det är något dåligt. Unga mammor kan vara bra. Att bli förälder kan få folk att mogna. Unga föräldrar kanske lättare kan tänka sig in i sina barns situationer eftersom det inte var lika länge sen de själva var där. Sen kan jag såklart komma på nackdelar med det också. Många unga pluggar, barn och plugg kan krocka. Vissa unga kan också vara omogna (men bara för att man är äldre behöver man ju inte vara mognare). Är två personer yngre som skaffat barn så är chansen större att de inte håller ihop utan går isär. Kan säkert finnas fler men jag nöjer mig med dessa nu. Själv vill jag skaffa barn som ung :) Om jag nu vill ha barn, vilket jag är ganska säker på. Men jag vill iallafall ha fast boende och lite stadigt innan. Jag vet inte vad som lockas så med att bli ung mamma egentligen :)


Är det någon mer än jag som tycker det är väldigt många unga som blir gravida?

Av SoMessedUp - 21 augusti 2010 21:22

Ni kanske har hört om en film som heter Vampires suck? Om inte så kommer ni får höra om den nu ;)


Deltaco visade mig trailern på denna. Först trodde jag att det bara var ett skämt men sedan fick jag reda på att det faktiskt var en film! Kom 18:de augusti eller något tror jag... osäker på den fronten. Efter att jag fått reda på att det var en riktig film bestämde jag mig för att se den! Jag har inte fått sett den än så jag kan inte ge en recension på den. Men jag vill se den =) Jag har läst lite vad andra tyckt av den och jag kan sammanfatta det som de skrivit som att det är väldigt varierande! Vissa tyckte den var sjukt rolig och älskar den, medan vissa tyckte den var sjukt dålig och värdelös. Det vägde ganska lika mellan alternativen.


Det är samma person som gjort scary movie fattade jag det som. "vampires suck" är helt enkelt en parodi på twilight, de två första filmerna tror jag. Jag har sett trailerna och de tio första minuterna på filmen. Lyckades hitta de på en sida ^^ Nu fattas bara att se den resterande tiden ;) Av det jag hitills har sett så har jag redan fått mig några skratt. (Scenen när Bella och Jacob träffas ^^ Jacobs uppförande...haha ^^) Men jag har också fått känslan av att den är lite väl överdriven. Överdrivern, sjuk humor kan bara bli jobbigt. Sex-humor är inte så rolig i såna här fall enligt mig. Jag har inget emot sex-humor men när en pappa pratar om sin dotters bröst tycker jag bara det är ett tråkigt desperat försök till humor. Dessa desperata försök misstänker jag kan vara med lite i denna film men får hoppas att det jämnar ut sig med bra humor ^^ Nu ska jag inte babbla mer, här kommer trailern:



Och här är lite andra klipp jag hittade från filmen som jag tänkte dela med mig av =) Scener från filmen och så ^^


  





Om ni vill sede första tio minutrarna, som jag gjorde. Så är detta länken: http://chomikuj.pl/Gryzeldunia?fid=323738842

Vänta lite så kommer det upp :)


Jag vill se denna filmen =) Nej, jag tänker se denna filmen ^^ Om jag fattar rätt ska personer som (inte de äkta personerna utan rollerna) Lady Gaga, Alice i underlandet och Buffy the vampire slayer finnas med i filmen :) Kul ^^


=D

Av SoMessedUp - 21 augusti 2010 20:17

När jag loggade in nyss såg jag att jag hade fått ny kommentar. Man blir så jävla glad när man ser detta =) Åtminstone blir jag det men jag tror allt att många håller med mig ^^ Min blogg är ju inte direkt någon känd blogg så när man får kommentarer ska man vara glad, vilket jag blir =)


När jag ser: "du har 1 ny kommentar" blir jag alltid lika glad men alltid lika orolig att det bara är någon som skrivit "kolla gärna på min blogg" eller som svarat på något jag skrivit på dens, för enligt mig är inte såna kommentarer särskillt roliga. Jag vill ju att folk läser det jag skrivit och ger sin kommentar, sin åsikt om det. Lyckligtvis hade jag den turen att så var fallet denna gång. Jag har nämligen fått TVÅ kommentarer om mitt inlägg Mens (gissa vad det handlar om ;)), och tur för mig så var båda kommentarerna "bra kommentarer". Båda två hade också skrivit att de gillade det jag skrivit (fast med andra ord typ). De hade skrivit saker som "mitt i prick", "klockrent inlägg" =D Såna saker värmer verkligen =) Tänk att altid få såna kommentarer på sina inlägg. Tänk vad peppad man skulle bli att skriva då :) Jag hade önskat att de som kommenterat fortsatte läsa min blogg med detta är tyvärr inget jag kan begära. Min blogg är nog inte särskillt intressant att läsa ;)


Men eftersom jag fick dessa två kommentarer på mitt inlägg om mens så känns det som man faktiskt gjort en lyckad text :)


Det jag vill ha sagt är alltså: TACK för kommentarerna och please mer kommentarer ;) Haha, men kommentera såklart bara om ni känner för det, fram tvingade kommentarer är ju inget kul ^^    

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards