SoMessedUp

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av SoMessedUp - 3 augusti 2010 22:39

Ska ju börja använda smink lite mer så detta övar jag på. Så vad passade bättre än att öva när jag skulle till mattekursen? Så här kommer en bild på gårdagens (och dagens) make up ^^


Bildinfo: Ja, ni såg nu (förhoppningsvis) ett kollage på hur jag fixat mig. Jag hade böjt ögonfransarna, mascara (stiletto), eyeliner, vit kajal och två lager rosa nagellack+ett genomskinligt.


Detta är/blir väl den vanliga sminkningen för mig. Har vit kajal på undre insidan av ögat (ögonlocken?) för det ska få en att se piggare ut och öppna upp ögat, tror faktiskt att det hjälper så det får bli ett litet sminktips ;) Det rosa nagellacket är väldigt rosa, måste säga att jag inte riktigt tycker bilden gör det rättvisa...


Jag hade på mig (ingen bild på detta): En rosa liten ballerina klänning , och ett svart-vit prickigt halsband i form av rosett, båda ifrån bikbok. Och mina gröna "sneakers" såklart ;)

Av SoMessedUp - 3 augusti 2010 20:34

Så idag var andra dagen jag var på mattekursen. Dagen började ju skit bra! Missade bussen, hade inget nummer att ringa till, så jag blev en timme sen ^^ Väldigt bra start tycker jag ;) Men hellre att det hände idag än igår. Bussen gick 32, jag trodde det var 42 ^^ Opsssie....


När jag väl kom dit så blev det till att räkna matte. Jag måste säga att jag trodde det skule vara mera roliga matte grejer. Men vi har hitills haft genomgångar och räknat typ -_- Jaja, ångrar ändå inte att jag tog kursen. På lunchrasten åt jag med den trevliga tjejen jag träffade igår. Fast vi går inte i samma grupp så nu har hon såklart hittat nya kompisar där -_- Just my luck. Jag hittar en bra och trevlig tjej och hon hittar andra att umgås med... Får hoppas jag ändå kan hålla mig till henne. Vill inte verka för klängig eller något sånt bara... Vilket jag kanske redan gör...


Vi har ju en ganska seg lärare (känns fel att säga "lärare" för han är väl 20-nånting tror jag...25?...). Men på eftermiddagen så slogs våran grupp ihop med en annan (den tjejen går i...med henne nya kompisar...) så då har vi två lärare just nu. Fast jag tillhör ändå den första lärarens grupp. Jag tycker det var bra att de slog ihop grupperna. För han andra läraren är jätte rolig och trevlig :D


Efter skolan så skulle jag få skjuts hem. Mammas man bisiktade nämligen bilen där jag var. Men jag fick väl en halvtimme-timme på stan innan dess. Kollade mest på smink och sånt. Det är synd att man inte är rik, för saker kostar...


Jag ska nog stanna efter skolan imorgon tror jag. Och handla lite =) Får bara tänka på att inte köpa för mycket. Hehe, undrar hur det går... ^^


Av SoMessedUp - 3 augusti 2010 19:42

Nu ska jag dela med mig av en låt som jag är ganska förtjust i för tillfället. Den är svängig, texten duger, och sångarens röst är najs :) Bra låt med andra ord =D Min åsikt om videon är att den inte passar så jätte bra in i låten. Tycker det hade passat bättre om det varit en kille som hade en (tjej?) som sin "dirty little secret". Denna video passar väl ändå in liiite för det är allas små "secrets" typ. Om man kollar på videon och ignorerar låten så tycker jag den är väldigt bra. Den är ganska ledsam faktiskt... Alla har väl sina små hemlisar... Om inte så har man iallafall saker man tänker på, som kanske tynger ner en...


The all-american rejects- Dirty litte secret


Text:



Tror att det är lite fel i texten men jaja, bättre än inget ^^

Presentation


SoMessedUp

Omröstning

Har du någon gång tyckt att det skulle va bättre om du sllutade andas?
 Ja
 Nej
 Ja tycker det just nu
 Världen skulle gå under om inte ja fanns
 ??
 Jag gillar ost :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards